Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud från iPhone i BT lurar mot Watch.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lammhult
  • 2018-10-17 08:05

Hur får man ljudet från iPhone (t ex Spotify) ut via watchen och ut i BT lurarna?

Funkar inte detta är det tämligen värdelöst då man alltså kommer att behöva synca om BT lurarna mellan iPhone och Watch hela tiden?

Ursprungligen av Basss:

Hur får man ljudet från iPhone (t ex Spotify) ut via watchen och ut i BT lurarna?

Funkar inte detta är det tämligen värdelöst då man alltså kommer att behöva synca om BT lurarna mellan iPhone och Watch hela tiden?

Mina Soundsport kan vara kopplade till bägge enheterna samtidigt. Det är fiffigt känner jag nu när jag läst ditt inlägg. Apples Airpods gör samma sak.

Tillägg: Men bara så jag är med, det låter som att du vill få telefonen att spela upp ljud i hörlurar kopplade till klockan? Om du inte har lurar som kan vara kopplade till bägge måste du koppla lurarna till den enhet du vill lyssna från direkt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-17 10:29
Ursprungligen av Basss:

Hur får man ljudet från iPhone (t ex Spotify) ut via watchen och ut i BT lurarna?

Funkar inte detta är det tämligen värdelöst då man alltså kommer att behöva synca om BT lurarna mellan iPhone och Watch hela tiden?

Kolla i manualen om dina hörlurar klarar bluetooth multipoint

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2018-10-17 12:43
Ursprungligen av IngoX:

Kolla i manualen om dina hörlurar klarar bluetooth multipoint

Nä det gör dom tyvärr inte, då hade det inte varit något problem.

Tanken jag hade var helt enkelt om Apple haft haft vänligheten att lösa detta problem pt oss, lurar som inte klarar multipoint.

Dvs förhoppningen var ju att ljudet från iPhonen skulle kunna ta ”vägen”:
iPhone > BT > Watch > BT > lurar.

På så sätt skulle man iaf så länge som man antingen har telefon + klocka eller enbart klocka slippa synca om.

Nu när jag drar träning på lunchen måste jag synca lurarna till klockan och sen synca om på eftermiddagen mot mobilen. Eller ja, helt enkelt synca om så fort jag vill ha lurarna enbart till klockan. Horribelt omständigt.

Ursprungligen av Basss:

Nä det gör dom tyvärr inte, då hade det inte varit något problem.

Tanken jag hade var helt enkelt om Apple haft haft vänligheten att lösa detta problem pt oss, lurar som inte klarar multipoint.

Dvs förhoppningen var ju att ljudet från iPhonen skulle kunna ta ”vägen”:
iPhone > BT > Watch > BT > lurar.

På så sätt skulle man iaf så länge som man antingen har telefon + klocka eller enbart klocka slippa synca om.

Nu när jag drar träning på lunchen måste jag synca lurarna till klockan och sen synca om på eftermiddagen mot mobilen. Eller ja, helt enkelt synca om så fort jag vill ha lurarna enbart till klockan. Horribelt omständigt.

Ah, ja det går ju tyvärr inte utan att lurarna har hårdvaran (antar jag) som krävs för att hålla flera parkopplingar samtidigt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-10-17 18:53
Ursprungligen av Basss:

Nä det gör dom tyvärr inte, då hade det inte varit något problem.

Tanken jag hade var helt enkelt om Apple haft haft vänligheten att lösa detta problem pt oss, lurar som inte klarar multipoint.

Dvs förhoppningen var ju att ljudet från iPhonen skulle kunna ta ”vägen”:
iPhone > BT > Watch > BT > lurar.

På så sätt skulle man iaf så länge som man antingen har telefon + klocka eller enbart klocka slippa synca om.

Nu när jag drar träning på lunchen måste jag synca lurarna till klockan och sen synca om på eftermiddagen mot mobilen. Eller ja, helt enkelt synca om så fort jag vill ha lurarna enbart till klockan. Horribelt omständigt.

Det tror jag tekniskt sett är svårt att lösa, att telefonen både ska ta emot på BT samtidigt som den sänder ut på BT till en annan enhet. Med någon typ av packet-kommunikation skulle det väl gå men jag vet inte vad BT klarar....

1
Bevaka tråden