Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela menyn när man högerklickar på en bild...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

...har alltid haft Flickr bland valen, men nu saknas just den och hur får man tillbaka den?
Försvann iom Mojave.

Tack, har sett den men undrar om man kan få tillbaka den igen med nån app eller så

Ursprungligen av CekariYH:

Tack, har sett den men undrar om man kan få tillbaka den igen med nån app eller så

Du kan alltid testa den här: https://www.flickr.com/tools/

Ursprungligen av barbapappa_86:

Du kan alltid testa den här: https://www.flickr.com/tools/

Kalas, hade ändå tänkt uppgradera till"Pro" så nu slag jag två (bara) flugor i en smäll.
Tackar!

  • Medlem
  • 2018-11-06 16:05
Ursprungligen av CekariYH:

Kalas, hade ändå tänkt uppgradera till"Pro" så nu slag jag två (bara) flugor i en smäll.
Tackar!

Fungerade det att dela till Flickr i Mojave, efter att du uppgraderat till Flickr Pro? Och kom det till som ett alternativ, som det var i High Sierra?

Ursprungligen av Swann:

Fungerade det att dela till Flickr i Mojave, efter att du uppgraderat till Flickr Pro? Och kom det till som ett alternativ, som det var i High Sierra?

Nej, alternativet att dela till Flickr finns inte lägre verkar det som.

  • Medlem
  • 2018-11-06 17:32
Ursprungligen av CekariYH:

Nej, alternativet att dela till Flickr finns inte lägre verkar det som.

Tack för ditt svar, även om jag hade hoppats på ett annat svar! Det känns extremt konstigt att det inte ska gå att få över sina bilder till Flickr på något sätt. Kan det bero på att Apple och Flickr inte har kommit överens om ett avtal eller vad kan det annars bero på?

Ursprungligen av Swann:

Tack för ditt svar, även om jag hade hoppats på ett annat svar! Det känns extremt konstigt att det inte ska gå att få över sina bilder till Flickr på något sätt. Kan det bero på att Apple och Flickr inte har kommit överens om ett avtal eller vad kan det annars bero på?

Klart du kan få upp bilderna på Flickr, det är ju bara att klicka på "ladda upp" när du är på DIN Flickr-sida och dra dom dit.
Men det som var bra med att använda "dela-menyn" var ju tex som jag använde det att få upp en enstaka bild som du sedan vill dela på tex 99mac eller FB eller vart som helst för så snart "dela" var klar klicka man på ett lite förstoringsglas så kom du direkt till bilden i flicker och kunde välja hur du ville dela typ.

  • Medlem
  • 2018-11-06 19:12
Ursprungligen av CekariYH:

Klart du kan få upp bilderna på Flickr, det är ju bara att klicka på "ladda upp" när du är på DIN Flickr-sida och dra dom dit.
Men det som var bra med att använda "dela-menyn" var ju tex som jag använde det att få upp en enstaka bild som du sedan vill dela på tex 99mac eller FB eller vart som helst för så snart "dela" var klar klicka man på ett lite förstoringsglas så kom du direkt till bilden i flicker och kunde välja hur du ville dela typ.

Stort tack! Nu lärde jag mig något nytt och en stor sten föll från mitt hjärta. Jag har nämligen alla bilder på min hemsida i Wordpress kopplade till Flickr. Dessutom är det ju väldigt bra att bara kunna förmedla en länk till bilder Flickr, som jag inte har på hemsidan.
Enstaka bilder, som jag t ex lägger upp på FB, lägger jag ut på Skrivbordet och sedan är det lätt att hämta dem därifrån till FB-inlägget.
Stort tack igen!

1
Bevaka tråden