Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpråd iPhone XR vs iPhone X

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av BlackSmp:

Instegsmodell är kanske ett bättre ord

Jo, kanske det, men alla vet vad jag menar, tror jag

Ursprungligen av MrQuattro:

Skulle inte kalla det instegsmodell, då både iPhone 7 & 8 fortfarande säljs för en betydligt billigare peng än XR.

Volymmodell...

Det går att kolla på en hel del reviews på yt nu på Xr.
The verge har en bra sammanfattning
https://youtu.be/lYeshTMudR0

Ursprungligen av Mackan1984:

Det går att kolla på en hel del reviews på yt nu på Xr.
The verge har en bra sammanfattning
https://youtu.be/lYeshTMudR0

Yes, idag är första dagen man får publicera reviews. Vi fick testex idag och filar på recension som ska vara klar på fredag om allt går som det ska.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag för min del älskar OLED-skärmen på min Iphone XS. Men det jag verkligen inte vill leva utan är True Tone!
Sen vad gäller pixeltätheten så tycker jag det ligger mycket i det Phil Schiller sa: om du inte kan se pixlarna är det inte så viktigt längre. Vid en viss punkt spelar det inte så stor roll.

Test av Iphone XR kommer snart på en 99-sajt nära dig!

Iphone XR har också True Tone, men jag kanske missförstår ditt inlägg lite?

Ursprungligen av Ida Blix:

Iphone XR har också True Tone, men jag kanske missförstår ditt inlägg lite?

Ja precis, menade bara att funktioner som True Tone för mig är viktigare än OLED eller LCD. ?

Ursprungligen av jakobnilsson:

Ja precis, menade bara att funktioner som True Tone för mig är viktigare än OLED eller LCD. ?

Då är jag med, och jag håller med

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-11-28 17:33

Tydligen så har belackarna fel när det gäller skärmen på XR

Tydligen så har belackarna fel när det gäller Xr också
Xr säljer bäst

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-11-29 08:29

Länken funkar inte för mej.

Ursprungligen av kenjon:

Länken funkar inte för mej.

Gissningsvis är det samma innehåll jag just skrev en nyhet kring:

https://www.99.se/artikel/12118-iphone-xr-har...

Ursprungligen av Ida Blix:

Gissningsvis är det samma innehåll jag just skrev en nyhet kring:

https://www.99.se/artikel/12118-iphone-xr-har...

Jajjamen, helt rätt

Köpte en XR på lanseringsdagen. Väldigt trevlig telefon, dock tyckte jag att den var för stor och kunde inte släppa att jag tyckte den var ganska ful faktiskt. Tjocka bezels och även telefonen i sig är tjock. Ramen känns bred och sticker ut mycket runt skärmen vilket framhäver de tjocka bezelsen(?) ännu mer, speciellt på svarta modellen (jag hade vit). Varje gång jag såg en X eller Xs så tyckte jag XR såg omodern ut (fast jag hade en 8 innan, konstigt nog).

Har en snäll kompis som skulle köpa en XR, han köpte min med minimalt värdetapp och nu sitter jag med en X istället och ångrar mig inte en sekund. Mycket smidigare format och väldigt mycket mer premiumkänsla. Slog till på en kampanj för 8990kr.

Delar mina tankar kring frågeställningen då jag haft samma dilemma. Är detta jag tar upp inget man bryr sig om så tycker jag som sagt att det för övrigt är en trevlig telefon!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-12-03 11:11
Ursprungligen av tmjonasson:

Väldigt trevlig telefon, dock tyckte jag att den var för stor och kunde inte släppa att jag tyckte den var ganska ful faktiskt. Tjocka bezels och även telefonen i sig är tjock. Ramen känns bred och sticker ut mycket runt skärmen vilket framhäver de tjocka bezelsen(?) ännu mer, speciellt på svarta modellen (jag hade vit). Varje gång jag såg en X eller Xs så tyckte jag XR såg omodern ut (fast jag hade en 8 innan, konstigt nog).

Jag håller med. Förra veckan fick jag en XR som ny jobbtelefon, och jag blev lite underväldigad tyvärr. Jättesnabb och fräsch jämfört med min privata gamla iPhone 6, men den har ju för fasen bredare kanter runt skärmen än sexan! Det ser ut som om man har satt en bumper runt. Omodern är ordet jag också smakar på för att beskriva, trots att den är ny för i år.

Dessutom känns den för stor. Jag har svårt att nå tvärs över skärmen med tummen när jag skriver utan att riskera tappa telefonen, trots att jag har normalstora manshänder.

Om jag måste skaffa en ny privat telefon nu lutar det mer åt en iPhone 8 faktiskt. Helst skulle jag vänta ett år till för att se om det kommer en lite mindre telefon med "heltäckande" skärm, men grabben har börjat tjata på mig att skaffa en ny så han kan få min gamla.

Ursprungligen av Vassius:

Jag håller med. Förra veckan fick jag en XR som ny jobbtelefon, och jag blev lite underväldigad tyvärr. Jättesnabb och fräsch jämfört med min privata gamla iPhone 6, men den har ju för fasen bredare kanter runt skärmen än sexan! Det ser ut som om man har satt en bumper runt. Omodern är ordet jag också smakar på för att beskriva, trots att den är ny för i år.

Dessutom känns den för stor. Jag har svårt att nå tvärs över skärmen med tummen när jag skriver utan att riskera tappa telefonen, trots att jag har normalstora manshänder.

Om jag måste skaffa en ny privat telefon nu lutar det mer åt en iPhone 8 faktiskt. Helst skulle jag vänta ett år till för att se om det kommer en lite mindre telefon med "heltäckande" skärm, men grabben har börjat tjata på mig att skaffa en ny så han kan få min gamla.

Verkar som att vi upplevt precis samma sak ?
Bra beskrivet med bumper, precis så ser det ut.

Hade det inte vart för att kompisen var schysst eftersom han ändå ville ha en sån (den var iofs endast 2 veckor och såg ny ut) samt att det för tillfället var ett bra erbjudande på X så hade jag faktiskt gått tillbaka till 8an.

Större telefon än X vill jag inte ha. Tyckte 8an var lagom (trots att det bara skiljer enstaka mm). En 8 med heltäckande skärm skulle vara kanon!

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2018-12-03 15:29

Xs FTW.

Bevaka tråden