Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Video hackar - saknas flera frames emellan

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur räddar jag video filer där video "hackar" om man kan kalla det. Det är flera frames som saknas emellan.
Det var fel inställning från början som gjorde att det blev för låg antal av frames per sekunder.

Jag använder Adobe premiere, After effect. Finns det något verktyg i dessa som "löser problemet" eller kanske man måste köpa till?

Tacksam få hjälp. Det är jobb material som jag försöker rädda.

/J

Lite luddig fråga, tycker jag...

Var någonstans saknas det frames? Är det redan i originalmaterialet, eller är det i den exporterade filmen?

Redan i originalmaterial, tyvärr..

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-10-25 17:25

Skit in - skit ut. Går inte att trolla fram pixlar, ev kan man interleave:a för att få fler frames?

Vad är det för kamera som inte skriver alla frames till minnet?

Edit: läste frågan en gång till... fel framerate alltså. Vad har du, och vad önskas? Hur ska det slutkonsumeras, webb?

Om man redan från början importerat (och därmed konverterat) filmen med fel bildfrekvens, så går det väl inte att rätta till i efterhand?

Bara att importera in allt en gång till och göra om... Kanske att man kan klipp och klistra in diverse information om övergångar och klipp? (Använder inte Premiere själv).

Hugskott: Om inte originalfilmerna konverterats vid importen, kanske man kan skapa ett nytt projekt med rätt FPS och sedan idka lite klipp och klistra mellan projekten?

1
Bevaka tråden