Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med återställning

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-31 12:19

Är i kontakt med Apples support via AppleCare+. Det går sådär... Men nu är jag i alla fall i kontakt med dem igen. Jag ska "Sätt enheten i återställningsläge och konfigurera den igen"

Det första problemet som dök upp var att jag inte har en lightning - USB-C sladd för att koppla ihop med min MBP. Där ser man problemen med att inte hålla ihop ekosystemet... Lite Microsoft över det...

Då har ett av barnen har sin kompis här som har en MBA så jag försökte via den. Det första som dyker upp är en dialogruta som frågar om man ska lite på denna dator. Det vill jag inte. Valde nej. Efter det gick det dock att gå vidare enligt instruktion. Jag följde alla instruktioner och telefonen hamnade till slut i läget att den stängdes av och så kom Äpplet upp. Men då frågar datorn och telefonen igen om jag litar på datorn.

Tror ni att det skedde en återställning?

Det borde du väl se på telefonen? Är den helt ren, så har den återställts.

Du bör nog lita på datorn för övrigt. (Ser ingen anledning till att inte göra det, om ditt barns kompis inte jobbar med IS eller nåt sånt där. )

1
Bevaka tråden