Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iMacar behövs

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-11-01 20:58

Varför kommer dom inte?!
När en urgammal 27''-are tappar både skärmlyster, grafikkortet laggar och senaste säkerhetsuppdateringen krävde åtskilliga omtag för att öht komma igenom behöver man definitivt något nytt.
För er med koll - har nya iMacar alltid presenterats via ett upphaussat event eller har de tidigare bara smugit sig in via Apples hemsidor?
Känns definitivt inte bra att köpa 'det senaste.....' som ersättare om det nu är bättre grejor på snar g!

Här är en bra utgångspunkt när det gäller rykten och köpläge: https://buyersguide.macrumors.com/#iMac

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-11-02 20:23

Är det verkligen bara jag som är intresserad av en ny stationär dator?!
I min värld det måste väl rimligen finnas efterfrågan på annat än mobiler, klockor och läsplattor...............
Eller så ska tystnaden kring detta tolkas som att Apple inte längre är angelägna och istället får tillräckligt med pengar från smärre prylar.

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2018-11-02 20:51

Saknar ny iMac

Ursprungligen av Le:

Är det verkligen bara jag som är intresserad av en ny stationär dator?!
I min värld det måste väl rimligen finnas efterfrågan på annat än mobiler, klockor och läsplattor...............
Eller så ska tystnaden kring detta tolkas som att Apple inte längre är angelägna och istället får tillräckligt med pengar från smärre prylar.

Nej, här har du en till. När Steve Jobs levde och var frisk vurmade han för sina iMac:s. Efter hans död har ingenting hänt på iMacfronten för Tim Cook har annat för sig. Nu vill vi se helt nytt concept där allt är nytt på insidan där man kan uppgradera både ramminne och grafikkort utan att behöva byta och att priset är högst 25000:-

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-11-02 20:57
Ursprungligen av NisseH:

Nej, här har du en till. När Steve Jobs levde och var frisk vurmade han för sina iMac:s. Efter hans död har ingenting hänt på iMacfronten för Tim Cook har annat för sig. Nu vill vi se helt nytt concept där allt är nytt på insidan där man kan uppgradera både ramminne och grafikkort utan att behöva byta och att priset är högst 25000:-

Så gött! En till!

  • Medlem
  • 2018-11-02 21:36
Ursprungligen av Le:

Är det verkligen bara jag som är intresserad av en ny stationär dator?!
I min värld det måste väl rimligen finnas efterfrågan på annat än mobiler, klockor och läsplattor...............
Eller så ska tystnaden kring detta tolkas som att Apple inte längre är angelägna och istället får tillräckligt med pengar från smärre prylar.

Du har ju fått en ny Mac mini. Och iMac Pro finns och enligt envisa rykten blir det en Mac Pro under 2019. Jag hör ingen tystnad.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-11-02 22:00
Ursprungligen av Ljung:

Du har ju fått en ny Mac mini. Och iMac Pro finns och enligt envisa rykten blir det en Mac Pro under 2019. Jag hör ingen tystnad.

Mac mini kräver extra skärm. iMac Pro kräver extra slantar.
Knappast ersättarna till en ny fräsch iMac!

  • Medlem
  • 2018-11-02 22:10
Ursprungligen av Le:

Mac mini kräver extra skärm. iMac Pro kräver extra slantar.
Knappast ersättarna till en ny fräsch iMac!

Ny och fräsch vet jag inte, men det är väl inte omöjligt med en tyst uppdatering till Intels Coffee Lake senare under året. Men någon ny fräsch omdesignad iMac dröjer nog till åtminstone mitten av nästa år.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-11-02 22:20
Ursprungligen av Ljung:

Ny och fräsch vet jag inte, men det är väl inte omöjligt med en tyst uppdatering till Intels Coffee Lake senare under året. Men någon ny fräsch omdesignad iMac dröjer nog till åtminstone mitten av nästa år.

Jo det ser ut som det just nu.
Och inte vet jag vad julhandeln skulle kunnat innebära för Apples del om de snart fick tummen ur i detta avseende.

  • Medlem
  • 2018-11-02 22:35
Ursprungligen av Le:

Jo det ser ut som det just nu.
Och inte vet jag vad julhandeln skulle kunnat innebära för Apples del om de snart fick tummen ur i detta avseende.

Inte mycket. Det är inte många som ger bort en iMac i julklapp och det är inte många som bryr sig om processorarkitekturer eller syntetiska benchmarks. Man vill ha en dator som fungerar och gör det man vill och då räcker dagens iMac gott och väl. Min antika late 2015 fungerar hur bra som helst för det jag använder den till.

Men som sagt, en smyguppdatering med en lite snabbare och energieffektivare processor är väl inte helt omöjligt och kanske en uppgradering på GPU-sidan också till AMD Vega.

Senast redigerat 2018-11-02 22:50
1
Bevaka tråden