Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite skumt med MAS...

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inga program eller säkerhetsuppdateringar har visat sig där sedan i tisdags.
Av en händelse va jag in i inställningar och där finns en ikon som heter Programuppdatering... där fanns en ny version av Mojave etc, så nu måste man alltså kolla där istället/också?

Korrekt.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Korrekt.

Och den visar inte att det finns nya uppdateringar nånstans?

Ursprungligen av CekariYH:

Och den visar inte att det finns nya uppdateringar nånstans?

Tror att macOS försöker hantera det själv så långt det går utan användarens vetskap.
Jag brukar få notiser när den inte har lyckats och får då peta in uppdateringen själv. Kan hända att det även kommer en notis när en ny uppdatering finns tillgänglig.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Tror att macOS försöker hantera det själv så långt det går utan användarens vetskap.
Jag brukar få notiser när den inte har lyckats och får då peta in uppdateringen själv. Kan hända att det även kommer en notis när en ny uppdatering finns tillgänglig.

Hade ställt in att endast typ säkerhets uppdateringar skulle installerats automatiskt på den ena datorn, men fick inga notiser om att det även fanns en ny version av Mojave (10.14.1), kanske gått för kort tid?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-11-02 08:52
Ursprungligen av CekariYH:

Och den visar inte att det finns nya uppdateringar nånstans?

Jo, under Äpplet får Systeminställningar "1 uppdatering" i raden direkt.

Ursprungligen av kenjon:

Jo, under Äpplet får Systeminställningar "1 uppdatering" i raden direkt.

Ah, det hade jag missat, får väl vänta på nästa då, kollar inte under Äpplet så ofta

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-11-02 11:12

Jag laddade ner 10.14.1. Update för att få 3,3 GB nya Emojis, men den kan inte installeras på min MBPr som kör 10.14 (18A389), och någon uppdatering står inte att finna i kontrollpanelen.
Får vi ingen uppdatering i vårt rike?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-11-02 11:19

Laddar ner macOS Mojave Update (10.14.1) från App Store i stället.
6,0 GB emojis!

Ursprungligen av mattiL:

Laddar ner macOS Mojave Update (10.14.1) från App Store i stället.
6,0 GB emojis!

6GB emojis????

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-11-02 12:40
Ursprungligen av CekariYH:

6GB emojis????

Det nya med 10.14.1. är Facetime gruppsamtal och en massa emojis.

Ursprungligen av mattiL:

Det nya med 10.14.1. är Facetime gruppsamtal och en massa emojis.

Ja, facetime vet jag om och även nya emojis, men hittar inge 6GB, den jag ladda var på dryga 3GB.
Ok, den på MAS är 6GB... varför olika på den i systeminställningar och MAS och hur gör man nu när man redan installerat den på 3GB???

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-11-02 12:53

Lite förvirrande upplägg med denna Update, jag laddade först ner en 3,3 GB fil från Apple då inga updates hittades i Inställningar.
Denna 3,3 GB stora fil kunde inte installeras, så jag sökte i MAS efter macOS Mojave och hittade 6GB-filen, den laddades sedan ner via Inställningar.

Känns som att Apple behöver snygga till detta handhavande litegrann, bestämma sig liksom..

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-11-02 12:54
Ursprungligen av CekariYH:

Ja, facetime vet jag om och även nya emojis, men hittar inge 6GB, den jag ladda var på dryga 3GB.
Ok, den på MAS är 6GB... varför olika på den i systeminställningar och MAS och hur gör man nu när man redan installerat den på 3GB???

Har du fått in 3,3GB-filen borde allt vara ok (macOS 10.14.1 (18B75),

1
Bevaka tråden