Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Bluetooth adapter PC win 10

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min spel-PC hade blåtand i moderkortet som krånglat lite och ser allmänt ful ut inne i burken.
Så jag köpte en billig trust bluetooth adapter.
Slet ut skräpet från moderkortet och Windows 10 vägrar se den som sin officiella blåtands-mottagare.

Utan anger bara att bluetooth är avstängt.
Har installerat diverse drivrutiner, avinstallerat dom, startat om dator.
Datorn ser den som en bluetooth adapter men ger den inga funktioner, finns ingen egen mjukvara för den heller.

Är det kört för att Windows känner av att moderkortet ska ha det inbyggt egentligen?

Har googlat och följt steg för steg i diverse tips men utan lycka.
Vore så tacksam för hjälp.

Jag har provat detsamma utan framgång med samma resultat, verkar inte gå att få det att funka i Win10.
Hittar du lösningen så dela gärna med dig.

Ursprungligen av RolexJocke:

Jag har provat detsamma utan framgång med samma resultat, verkar inte gå att få det att funka i Win10.
Hittar du lösningen så dela gärna med dig.

Med det svaret får jag nog börja kolla på klassiska trådlösa mus+tb... ?
Eftersom moderkortets bluetooth var sammanstrålat med wifi fick jag ju köpa en sån genom USB vilket var helt smärtfritt.
Märkligt att bluetooth ska vara mer speciellt...

Ursprungligen av Mackan1984:

Med det svaret får jag nog börja kolla på klassiska trådlösa mus+tb... ?
Eftersom moderkortets bluetooth var sammanstrålat med wifi fick jag ju köpa en sån genom USB vilket var helt smärtfritt.
Märkligt att bluetooth ska vara mer speciellt...

Tittar man på de flesta USB BT adaptrarna så går de inte till W10 men jag ha hittat en Class1 som ska funka till W10 som jag har på ingång. Jag återkommer när den landat och är testad.

Ursprungligen av RolexJocke:

Tittar man på de flesta USB BT adaptrarna så går de inte till W10 men jag ha hittat en Class1 som ska funka till W10 som jag har på ingång. Jag återkommer när den landat och är testad.

Ok tack.
Önskar dig all lycka ?

1
Bevaka tråden