Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med Google Authenticator

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-11-05 11:12

Jag använder tvåstegsidentifiering för mina Google-konton. Jag får en kod via Google Authenticator vars app jag har på iPhone och iPad. Nu har jag ny iPhone och iPad och Authenticator-apparna fungerar inte. Jag har googlat för att hitta en lösning, men lyckas inte hitta hur jag ska göra. Jag har min gamla telefon kvar(som tur är) och hoppas appen fungerar på den. Men är nu på resa och skulle behöva logga in på några Google-konton.

Någon som sitter på en lösning eller en länk där man kan läsa sig till hur man går till väga?

"Authenticator-apparna fungerar inte" är lite otydligt, kan du utveckla?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-11-05 17:47
Ursprungligen av barbapappa_86:

"Authenticator-apparna fungerar inte" är lite otydligt, kan du utveckla?

Löste sig..?

kul att det löste sig för dig. Hur löste du det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-11-05 22:19
Ursprungligen av barbapappa_86:

"Authenticator-apparna fungerar inte" är lite otydligt, kan du utveckla?

Ursprungligen av hummel:

kul att det löste sig för dig. Hur löste du det?

Tyvärr löste det sig inte. I alla fall inte som jag vill. Själva appen är som om den vore nynedladdad. Ber att få mejladress och sedan en nyckel(lösenord). Mejladress klarar jag..?, men nyckel..? Hur får jag tag i den?

Det som löste sig var att jag hittade hur jag kunde få en kod via sms så att jag kunde logga in på de sidor jag ville. Och det fungerade ju iofs bra. Men jag vil få appen/arna att fungera.

Ursprungligen av xms67:

Tyvärr löste det sig inte. I alla fall inte som jag vill. Själva appen är som om den vore nynedladdad. Ber att få mejladress och sedan en nyckel(lösenord). Mejladress klarar jag..?, men nyckel..? Hur får jag tag i den?

Det som löste sig var att jag hittade hur jag kunde få en kod via sms så att jag kunde logga in på de sidor jag ville. Och det fungerade ju iofs bra. Men jag vil få appen/arna att fungera.

Google:
https://support.google.com/a/forum/AAAA034zvV...

1
Bevaka tråden