Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kina presenterar AI-nyhetsankare

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle du tycka att det är häftigt eller skrämmande att få nyheterna presenterade av en artificiell intelligens?

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2018-11-09 17:28
Ursprungligen av Redaktionen:

Skulle du tycka att det är häftigt eller skrämmande att få nyheterna presenterade av en artificiell intelligens?

Läs hela artikeln här

Artificiell intelligens? Det är väl en animerad grunka som läser upp texter som matats in i den. Det är knappast någon artificiell intellligens. Eller?

Ursprungligen av Ljung:

Artificiell intelligens? Det är väl en animerad grunka som läser upp texter som matats in i den. Det är knappast någon artificiell intellligens. Eller?

Kanske har AI så att den ska bete sig mänskligt efter vad den säger osv. Alltså inte bara sitta och stirra in i kameran medan munnen rör sig.

Ge mig en nyhetskanal med Max Headroom som nyhetsankare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-11-09 19:12
Ursprungligen av Ljung:

Artificiell intelligens? Det är väl en animerad grunka som läser upp texter som matats in i den. Det är knappast någon artificiell intellligens. Eller?

Läste du artikeln? Med ditt resonemang har du just förklarat alla nyhetsuppläsare för intelligensbefriade! Men jag håller med dig, AI-begreppet har blivit överanvänt i reklam och därför urvattnat.

Citat:

Det som gör presentatören intelligent är att de inte matats med förinspelade ljudspår eller information, utan läser detta får teleprompter-skärmar precis som deras mänskliga kollegor.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-09 19:38

@Ljung @Jonatatatan Det är en AI på så sätt att den matas med text som den sedan läser upp, och så avgör den hur ansiktet ska animeras utifrån texten. Men jag håller med @IngoX om att konceptet med vad som får kallas AI eller ej har blivit tämligen urvattnat nu när grundläggande former av mönsteranalys och objektigenkänning får kallas AI.

Skrev ju till och med en krönika om det där jag ojade mig över detta
https://www.99.se/artikel/11679-snalla-sluta-...

1
Bevaka tråden