Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud-begränsning i iOS?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Spelar en hel del PUBG Mobile på iPad Pro. Spelet har bra stereo-ljud, som är nödvändigt då ljudet ger mycket information kring vad som händer omkring en. Spelet har också funktion för att kunna snacka direkt med sina medspelare, men när man aktiverar detta blir spel-ljudet direkt av sämre kvalitet, och framför allt försvinner stereo-ljudet. Jag har fått tipset av andra spel-användare (vet ej om de varit på iOS eller android) att använda mig av Discord för själva prat-delen, för att då kunna ha kvar bra ljud i spelet, men det får samma dåliga effekt på spel-ljudet. Är detta någon begränsning i iOS ljud-funktionalitet? Finns det någon som har tips på hur man skulle kunna få detta att fungera?

Kolla med utvecklaren.

Har försökt få tag i utvecklaren, men det har visat sig ganska omöjligt..

Ursprungligen av Anders Båth:

Har försökt få tag i utvecklaren, men det har visat sig ganska omöjligt..

Som i att du inte hittar ett sätt att göra det, eller får du inget svar?
https://support.pubg.com/hc/en-us/articles/36...

Fått detta svaret från Discord-support. Verkar alltså som att det i iOS är omöjligt att prata och få stereo-ljud samtidigt? Sjukt störande om så är fallet.... nån som kan komma på nån smart omväg för att lösa problematiken? Köra discord på annan enhet via öronsnäckor som man har innanför hörlurarna kopplade till spelet?

Ursprungligen av Anders Båth:

Fått detta svaret från Discord-support. Verkar alltså som att det i iOS är omöjligt att prata och få stereo-ljud samtidigt? Sjukt störande om så är fallet.... nån som kan komma på nån smart omväg för att lösa problematiken? Köra discord på annan enhet via öronsnäckor som man har innanför hörlurarna kopplade till spelet?

Då förstår jag. Ja, det alternativ du beskriver låter som att det kringgår problemet.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Då förstår jag. Ja, det alternativ du beskriver låter som att det kringgår problemet.

Det är ju så det funkar när man navigerar och har musik på, musiken tonas ner när Kartor vill säga nått typ. Lite synd att det inte finns inställningar för detta i ditt fall.

Ja min ful-lösning ovanför funkar. Men den är ju inte snygg eller på nåt sätt macig Apple som anser sig vara så pro-kreativitet, löjligt då att de inte kan lösa att man kan använda mic på enhet i kombination med att det vanliga ut-ljudet kan fungera normalt. Mjukvaru- eller hårdvarugrej?

Insåg precis att man i GarageBand kan spela upp sin musik i full stereo-kvalitet och samtidigt spela in via mikrofonen, så där fungerar det ju precis så som man önskar. Dumt att det då verkar låst för spelet, för kan inte tro att spel-tillverkarna inte vill kunna använda den funktionen.

Ursprungligen av Anders Båth:

Insåg precis att man i GarageBand kan spela upp sin musik i full stereo-kvalitet och samtidigt spela in via mikrofonen, så där fungerar det ju precis så som man önskar. Dumt att det då verkar låst för spelet, för kan inte tro att spel-tillverkarna inte vill kunna använda den funktionen.

GarageBand är apples egna app, så för dem gäller inte samma regler

Ursprungligen av barbapappa_86:

GarageBand är apples egna app, så för dem gäller inte samma regler

På nått sätt känns det som om dom använder "telefon-delen" att kommunicera med andra spelare, istället för att gå på mikrofonerna direkt och skicka röst-data via samma dataström som själva spelet. Bara en vild gissning.

Ursprungligen av CekariYH:

På nått sätt känns det som om dom använder "telefon-delen" att kommunicera med andra spelare, istället för att gå på mikrofonerna direkt och skicka röst-data via samma dataström som själva spelet. Bara en vild gissning.

Möjligt.

1
Bevaka tråden