Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så bra batteri har Iphone XR

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur bra batteritid har Iphone XR egentligen jämfört med sin lyxigare syskon Iphone XS och Iphone XS Max? Det har vi tagit reda på.

Läs hela artikeln här

Bra undersökt! ?

Ju mer jag läser om XR, desto mer vill jag byta ut min iPhone 7...
Men det finns egentligen ingen anledning, bara en fet ”vill ha”-känsla. ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-11-11 11:06

Tack för ett bra test! Det jag överaskas av är den höga förbrukningen för XS på natten. Det känner jag inte alls igen från min XS. Den förbrukar väldigt lite under natten. Nu är ju verklighetstester just verklighetstester och ger bilden av just din verklighet. Min ser annorlunda ut. Därför är både denna typ av tester och kontrollerade tester bra i kombination.

  • Medlem
  • 2018-11-11 15:03
Ursprungligen av xms67:

Tack för ett bra test! Det jag överaskas av är den höga förbrukningen för XS på natten. Det känner jag inte alls igen från min XS. Den förbrukar väldigt lite under natten. Nu är ju verklighetstester just verklighetstester och ger bilden av just din verklighet. Min ser annorlunda ut. Därför är både denna typ av tester och kontrollerade tester bra i kombination.

Känns som att den har dragit igång ganska mycket i bakgrunden. Tror inte jag haft någon telefon som dragit så mycket i idle på natten.

Det är absolut så att min XS drar ganska mycket ström i viloläge. Jag har nog 150+ appar, och använda i bakgrunden aktiverat på allihop. Borde egentligen börja om som ”ny Iphone” kanske För då ska vi också komma ihåg att min XS är väldigt ny.

Men just därför, bra att göra olika slags tester. Det är absolut bra att komplettera med syntetiska tester också. Enligt vår (mångåriga) erfarenhet brukar Apples angivna tider stämma väldigt bra, och det finns syntetiska batteritester lite överallt att tillgå. Det vi kan tillföra är främst vardags-tester av det här slaget.

Jag har gjort ett simplare test själv, där jag jämfört batteritiden på min 7 Plus och min XS Max. Båda har batterihälsa på 100%. XS Max har 61 appar installerade och 7 Plus har 21 appar installerade. Kan konstatera att efter en dags använding har 7 Plus tappat cirka 10% mer batteri än XS Max. Om jag låter den ligga orörd över natten tappar XS Max 1-2% batteri med Stör Ej och Energisparläge aktiverat medan 7Plus tappar 8-10% med samma inställningar. Så denfinitivt är det så att XS Max har bättre batteritid än 7 Plus. Sen hör det till saken att jag tenderar att alltid ha lägsta möjliga ljusstyrka på båda telefonerna, samt alltid endast vibration på. Dödar nästan aldrig appar heller för den delen och laddar gärna flera gånger om dagen, så batterinivån går aldrig under 50%.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-11-12 16:04

Nu står det i alla fall om Apples "flaggskepp"

1
Bevaka tråden