Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Singles day, Black friday, rea och erbjudanden 2018

Tråden skapades och har fått 98 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av keptang:

Playstation 4 Pro 1TB med Red Dead Redemption 2 för 3999:-
https://www.komplett.se/product/1103863/gamin...

Precis vad jag väntade på.

Det blev ett Xbox One S 1TB med Forza Horizon 4 också samt en 1TB SSD från NetOnNet, bra deals!

Sony Xperia XZ3 på Elgiganten:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4757165

Bra pris. Mycket av det som föregångaren XZ2 fick kritik för är fixade också:
https://mobilanyheter.net/2018/11/17/snabbtes...

Jag köpte en vecka all inclusive på kreta med 800:- i rabatt, kanske inte så 99-ish ?

  • Medlem
  • 2018-11-23 06:07

Apples största Black Friday Deal
Aktiekursen 20% ned, bara att slå till

Senast redigerat 2018-11-23 07:28
  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-11-23 08:37
Ursprungligen av Andorr:

@Cribe var ute efter bra erbjudanden och inte dåliga. Men det är väl en rätt bra deal på en iPhone X om man är intresserad av en. Är man inte intresserad så är det såklart ett ganska "uruselt" erbjudande.

Bara för att man är ute efter den produkten och att den nu är billigare gör inte det till en bra deal. Man slipper lägga lika mycket pengar men rabatten i sig själv är inte bra och definitivt ingen som kan klassas varken som en superdeal eller något som ligger på en nivå för Black Friday.

  • Medlem
  • 2018-11-23 08:43
Ursprungligen av zinned:

Bara för att man är ute efter den produkten och att den nu är billigare gör inte det till en bra deal. Man slipper lägga lika mycket pengar men rabatten i sig själv är inte bra och definitivt ingen som kan klassas varken som en superdeal eller något som ligger på en nivå för Black Friday.

Vad som är en bra deal är väl högst personligt, eller hur? Ingen har väl gjort dej till Messias som bestämmer huruvida ett erbjudande är intressant för en individ eller inte.

Om du är så fruktansvärt missnöjd med rean så flytta till USA då. Win-win för alla, du skulle säkert må mycket bättre av det och vi andra slipper läsa dina högst personliga åsikter som är framställda som självklara faktum som skall gälla alla.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-11-23 09:01
Ursprungligen av spode:

Vad som är en bra deal är väl högst personligt, eller hur? Ingen har väl gjort dej till Messias som bestämmer huruvida ett erbjudande är intressant för en individ eller inte.

Om du är så fruktansvärt missnöjd med rean så flytta till USA då. Win-win för alla, du skulle säkert må mycket bättre av det och vi andra slipper läsa dina högst personliga åsikter som är framställda som självklara faktum som skall gälla alla.

Hahaha, lägg ner fubbick

Börja med att läsa vad jag skriver och förstå det. Jag har inte någonstans definierat exemplet som en dålig deal för alla utan beskrivit vad jag tycker, vill du inte läsa andra människors åsikter i olika frågor så bör du hålla dig borta från forum på nätet då det är kärnverksamheten för dessa.

Däremot definierar jag det tydligt, inlägg #66, att det inte är en bra deal bara för att produkten kostar mindre pengar än vanligt. En bra deal avgörs av hur mycket mindre pengar den kostar och det är storleken på rabatten som avgör om det är en bra deal eller ej, vilket då så klart är subjektivt.

Läs om, läs rätt.

Det verkar inte dyka upp några bra priser på Homepod. Såg att det fanns för €299 på Cyberport, men dom kan inte leverera till Sverige..

Ingen som hittat Nintendo Switch billigare än c:a 3300 kr?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-23 09:51
Ursprungligen av Chaosstar:

Ingen som hittat Nintendo Switch billigare än c:a 3300 kr?

Verkar vara dåligt med det tyvärr. Går att köpa billigare hos Amazon UK, men med frakt kommer det bli samma prisnivå ändå, möjligtvis aningen dyrare

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-11-23 10:04
Ursprungligen av xms67:

On någon ser Sonos Beam till bra pris får ni gärna pinga mig.

Hittade på HiFi-Klubben(favoritaffär) med 500 kr rabatt.

  • Medlem
  • 2018-11-23 10:14
Ursprungligen av zinned:

Hahaha, lägg ner fubbick

Börja med att läsa vad jag skriver och förstå det. Jag har inte någonstans definierat exemplet som en dålig deal för alla utan beskrivit vad jag tycker, vill du inte läsa andra människors åsikter i olika frågor så bör du hålla dig borta från forum på nätet då det är kärnverksamheten för dessa.

Däremot definierar jag det tydligt, inlägg #66, att det inte är en bra deal bara för att produkten kostar mindre pengar än vanligt. En bra deal avgörs av hur mycket mindre pengar den kostar och det är storleken på rabatten som avgör om det är en bra deal eller ej, vilket då så klart är subjektivt.

Läs om, läs rätt.

Verkar som om självinsikten inte är så stark hos en del mänskor...

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-11-23 10:39

Någon som har sett en HomeKit-kompatibel övervakningkamera?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-11-23 12:09
Ursprungligen av spode:

Verkar som om självinsikten inte är så stark hos en del mänskor...

Den är det inget fel på men det är inte den som det handlar om här. Du läser helt enkelt inte vad där står i texten, alternativt inte kan tillgodogöra dig betydelsen av texten. Oavsett så svarar du på något helt annat än vad frågan gällde.

Ursprungligen av Cribe:

Någon som har sett en HomeKit-kompatibel övervakningkamera?

Du har t ex denna https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4370107 men någon speciellt bra deal på den just nu verkar inte finnas.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-11-23 12:13
Ursprungligen av xms67:

On någon ser Sonos Beam till bra pris får ni gärna pinga mig.

Sonos själva kör också 500kr rabatt:

https://www.sonos.com/sv-se/shop?utm_source=o...

Halva priset på allt från Philips och Bahco får väl anses vara en schysst rabatt!?

https://www.jula.se/black-friday/

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-23 14:45
Ursprungligen av carlsson:

Halva priset på allt från Philips och Bahco får väl anses vara en schysst rabatt!?

https://www.jula.se/black-friday/

Absolut! Jag har sett att det är extremt utplockat hos många Jula runt om i landet, var det redan tidigare idag, men för den som faktiskt hittar produkter är det där klart bra rabatt.

Ursprungligen av keptang:

Det blev ett Xbox One S 1TB med Forza Horizon 4 också samt en 1TB SSD från NetOnNet, bra deals!

Det Xbox-paketet var intressant men har knappt koll på vad för exklusiva spel som finns till den.

Ursprungligen av Mackan1984:

Det Xbox-paketet var intressant men har knappt koll på vad för exklusiva spel som finns till den.

Dålig koll jag också, men Forza Motorsport och Forza Horizon finns ju och kan även spelas på PC om man vill det.

Hittade detta lite snabbt.

Ursprungligen av xms67:

On någon ser Sonos Beam till bra pris får ni gärna pinga mig.

+1!

Ursprungligen av keptang:

Dålig koll jag också, men Forza Motorsport och Forza Horizon finns ju och kan även spelas på PC om man vill det.

Hittade detta lite snabbt.

Quantum Break och sea of thieves är ju intressant ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-23 19:11
Ursprungligen av Mackan1984:

Quantum Break och sea of thieves är ju intressant ?

@keptang

Generellt sett kan man säga att Playstation 4 har betydligt fler bra exklusiva spel, men Xbox One kar köra spelen i högre bilduppdateringar och upplösningar (förenklat uttryckt, kan skilja sig en del mellan titlar).

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-11-23 19:58
Ursprungligen av ekloev:

@keptang
men Xbox One kar köra spelen i högre bilduppdateringar och upplösningar

Gäller väl bara PS4 Pro och Xbox One X?
Tvärtom annars?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-23 20:20
Ursprungligen av Json_81:

Gäller väl bara PS4 Pro och Xbox One X?
Tvärtom annars?

Ja precis, var kanske lite otydligt, vanliga Xbox One är klenare än standard-PS4 och spelen körs i regel i lägre upplösning där.

Ursprungligen av carlsson:

Halva priset på allt från Philips och Bahco får väl anses vara en schysst rabatt!?

https://www.jula.se/black-friday/

Holy smoke! Hade jag sett det där tidigare så hade jag rensat hyllorna på Hue produkter.
Nu blev det en 75” Philips tv istället.

Ursprungligen av Tjosansa:

Holy smoke! Hade jag sett det där tidigare så hade jag rensat hyllorna på Hue produkter.
Nu blev det en 75” Philips tv istället.

Jula har inte så många hueprodukter att rensa hyllorna på. Bra erbjudande men tveksamt ”värde” pga begränsat utbud

Har prisbevakat LG V30 i snart ett år. Nu är den under 4000 på CDON, slog till nu. Missade Sennheiser Momentum 2 over ear när den kostade 1600:- men det kommer fler chanser.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-11-25 13:11
Ursprungligen av Dalle:

Tele2s svarta fredag är verkligen nattsvart om man är ute efter en iPhone. På androidsidan är det halva priset på flera modeller. Men nyare iPhones är det ingen rabatt alls. Nattsvart mörker...

Ursprungligen av zinned:

Svenska butiker har i de flesta fall inte alls fattat detta med Black Friday...poängen är att det ska vara vrakpriser, snuskiga rabatter.

Ta CDON t ex, de som slagit på STORA trumman inför Black Friday och sänder t o m live från deras kontor osv. De släpper en s k "superdeal" i timmen under ett dygn. "Superdealen" för denna timmen var en 64 GB iPhone X för 8990 istället för 9990, alltså en rabatt på 10%...vilka förlorare de är. Uruselt som vanligt.

Det beror på att det just är Apple-produkter. Samma sak i princip i alla länder. ÅF till Apple har normalt 1-3% i marginal på sina produkter (dvs. nästan förlust att säja de för ÅF).

Svårt att få till någon rabatt då det inte finns några marginaler från början.

Samma sak hos Apples egna butiker och webbshop för den delen (även om det är deras egna butiker).

Bevaka tråden