Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nominera Årets Apple-pryl i den här tråden!

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är det dags att utse de absolut bästa teknikprylarna från 2018, och det är vi på 99 som avgör genom att nominera och rösta. Det börjar direkt – var med du också! Det är öppet att ta emot nomineringar fram till och med 27 november.

I den här kategorin utforskar vi Apples ekosystem, och vill hitta den absolut bästa Apple-produkten som hittat ut från Cupertino under 2018. Den som inte bara väcker ha-begär utan också befäster Apples plats i branschen vad gäller design och funktion i en härlig symbios.

Läs mer om hur nomineringen och röstningen går till här. Det finns också chans att vinna fina priser!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-11-13 15:48

XS Max

  • Medlem
  • 2018-11-13 15:56

Nya iPad PRO

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-11-13 16:10

Kan bara tänka mig iPad Pro.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2018-11-13 16:10

Apple watch series 4 pga EKG-funktion och falldetektering.

Senast redigerat 2018-11-13 16:28
  • Medlem
  • 2018-11-13 16:35

AW4

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-11-13 16:58

Att kunna göra sin egen Memoji, det måste ju vara det bästa som kommit ut från Cupertino i år!

Jag testar denna nominering med Jakobs formulering i första inlägget:

[Memojis] väcker inte bara ha-begär utan befäster också Apples plats i branschen vad gäller design och funktion i en härlig symbios.

Absolut, stämmer på pricken!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-11-13 17:06

Lite mer seriöst nominerar jag iOS 12.
För att min 5 år gamla iPhone 5s fått förlängt liv och tjänstgör till glädje för dess nya ägare.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2018-11-13 17:22

Helt klart min HomePod.

iPad Pro

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-11-13 18:31

MacBook Air

Apple Watch 4

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-11-13 20:21

Ipad Pro. Hands down!

Airpods. Kom på att det inte är detta året. Får bli iPad Pro

Ursprungligen av jakobnilsson:

Nu är det dags att utse de absolut bästa teknikprylarna från 2018, och det är vi på 99 som avgör genom att nominera och rösta. Det börjar direkt – var med du också! Det är öppet att ta emot nomineringar fram till och med 27 november.

I den här kategorin utforskar vi Apples ekosystem, och vill hitta den absolut bästa Apple-produkten som hittat ut från Cupertino under 2018. Den som inte bara väcker ha-begär utan också befäster Apples plats i branschen vad gäller design och funktion i en härlig symbios.

Läs mer om hur nomineringen och röstningen går till här. Det finns också chans att vinna fina priser!

apple watch

I kategorin överhypade Applerelaterade nyheter så skulle jag säga att Amex stöd för Apple Pay är en given kandidat...

Not: Om nu någon händelsevis inte begriper så är detta sarkasm

XS Max

Helt klart nya iPad Pro

Denna!

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-11-14 21:04

+1på iPad Pro

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2018-11-14 21:31

Har inte klämt och känt på någon av flaggskeppsprodukterna för 2018 ännu, men Apple Watch 4 och nya iPad Pro är de produkterna som ger mest ”Wow”-känsla i alla fall. Skulle jag köpa något nu är det dock Mac Mini som lockar mest. ?

Enda nya Apple-produkten som införskaffats i år är det mörka Magic Keyboard med numerisk del (något jag längtat efter i flera år då jag blivit förbannad över just avsaknaden av den numeriska delen på mitt gamla trådlösa). Men egentligen släpptes ju det med iMac Pro förra året ?

Har funderat ett tag på detta och väljer mellan:

Watch 4
iPhone XS Max
iPad Pro 11"

Watch: Inte mycket nytt egentligen, lite större skärm var ett lyft för mig, fallskydd är bra, nya urtavlorna är lite plottriga om man vill ha fler än fyra komplikationer och analog visning, EKG kommer troligen inte på de svenska på en 3-4 år.

Iphone XS Max: otroligt fin skärm, väldigt snabb och kan det mesta. Lider lite av det jag beskriver nedan om iPad och iOS.

iPad Pro: Bra skärm, blixtsnabb men hämmas av att det är svårt att hitta rätt appar till den (har inte alls samma favoriter som det numera urusla Appstore presenterar för mig varje dag... barnspel så långt ögat kan nå... och längsta listan på betal- och fria appar är ca 200 var... av miljoner som dom påstår sig ha.) iOS måste ta till vara vad en ny iPad kan klara idag och inte inskränkas som det gör idag. USB-C allt för hämmat av iOS, idag ingen större skillnad på vad man kan göra med Lightning vs USB-C.

iOS för iPhone och iPad: iOS är mycket bra OS men hämmas av Apple då man söker vissa speciella typer med speciella funktioner. Har jag nämt det totalt urusla App Store?

IPad Pro för rejält bättre prestanda, FaceID och ny design.

1) AW4
2) iPad PRO

Vi har nu avslutat insamlingen av nomineringar. Vi återkommer med listan med finalister den 4 december då omröstningen börjar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-12-04 10:51

Vad?

Tryckfels-Nisse är sparkad, och felet åtgärdat.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-12-09 02:11

Apple Watch 4 LTE

En klocka för alla aktiviteter och alla miljöer

/martinot

Än är det inte för sent att rösta! Röstningen stänger för alla kategorier efter tisdagen den 18 december (det går att rösta hela tisdagen också alltså).

I den här kategorin är det otroligt jämt mellan framför allt två alternativ, men det kan ändras med hjälp av din röst. Må bästa pryl vinna!

1
Bevaka tråden