Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka prylar är årets bästa?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är det dags att utse de absolut bästa teknikprylarna från 2018, och det är vi på 99 som avgör genom att nominera och rösta. Det börjar direkt, så var med du också! Det finns också chans att vinna fina priser.

Läs hela artikeln här

Om Telia får ut eSim till Apple Watch så är det en given kandiat.

Men som vanligt... "Om det inte vore för om..."

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-11-14 09:42
Ursprungligen av BlackSmp:

Om Telia får ut eSim till Apple Watch så är det en given kandiat.

Men som vanligt... "Om det inte vore för om..."

Telia själva säger att det kommer under 2019

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-14 09:59
Ursprungligen av BlackSmp:

Om Telia får ut eSim till Apple Watch så är det en given kandiat.

Men som vanligt... "Om det inte vore för om..."

Ursprungligen av Cribe:

Telia själva säger att det kommer under 2019

Precis. Tre, Telenor, Telia och Tele2 kommer lansera eSIM under 2018-2019, och under samtal med telefontillverkare har jag fått antydningar om att det inte kommer dröja särskilt långt in på 2019 innan det sker.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2018-11-15 08:55
Ursprungligen av ekloev:

Precis. Tre, Telenor, Telia och Tele2 kommer lansera eSIM under 2018-2019, och under samtal med telefontillverkare har jag fått antydningar om att det inte kommer dröja särskilt långt in på 2019 innan det sker.

Nu är vi lite OT men förra (?) året var väl ointresset enormt med motiveringen "Det finns inga produkter ännu" från mer eller mindre samtliga operatörer. Hur många produkter har tillkommit sedan dess? Det är ju inte som att det plötsligt kryllar av produkter, eller att utvecklingen inte hade kunnat förutspås.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-15 09:34
Ursprungligen av jonasn:

Nu är vi lite OT men förra (?) året var väl ointresset enormt med motiveringen "Det finns inga produkter ännu" från mer eller mindre samtliga operatörer. Hur många produkter har tillkommit sedan dess? Det är ju inte som att det plötsligt kryllar av produkter, eller att utvecklingen inte hade kunnat förutspås.

Exakt vad som ändrats sedan förra året vet jag inte, utöver att Samsung Galaxy Watch stöder eSIM men kan inte användas på grund av brist på detta är det väl bara Apples bruk av eSIM för kinesiska marknaden jag kan se som påtryckning för svenska operatörer. Men det kan också vara så att telefontillverkare har utövat påtryckningar på operatörerna, att de verkligen behöver det för vissa av sina nuvarande och kommande produkter. Eller så är det en kombination av båda.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2018-11-15 11:41
Ursprungligen av ekloev:

Exakt vad som ändrats sedan förra året vet jag inte, utöver att Samsung Galaxy Watch stöder eSIM men kan inte användas på grund av brist på detta är det väl bara Apples bruk av eSIM för kinesiska marknaden jag kan se som påtryckning för svenska operatörer. Men det kan också vara så att telefontillverkare har utövat påtryckningar på operatörerna, att de verkligen behöver det för vissa av sina nuvarande och kommande produkter. Eller så är det en kombination av båda.

Från Apples sida finns det om jag inte missat någon numera sex produkter som stöder eSIM varav en fanns redan tidigare. Det beror väl lite på om man räknar Xs Max och AW s4 som egna modeller eller varianter, men jag väljer precis som Apple att räkna dem som egna modeller:
* iPhone Xs
* iPhone Xs Max
* iPhone Xr
* Apple Watch series 3 (fanns även förut)
* Apple Watch series 4
* iPad Pro (okt 2018)

Så visst, marknaden har ju växt med hundratals procent från 2017, men jag tycker nu som då att operatörernas angivna anledning är en halvtaskig ursäkt.

1
Bevaka tråden