Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Project Treble gör goda framsteg

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Project Treble går som tåget. Åtminstone hävdar Google detta i ett blogginlägg där de beskriver hur Android 9 Pie kommer göra uppdateringar av systemet mycket snabbare än tidigare.

Läs hela artikeln här

Fast Google sa samma sak om Android 8 också. Det skulle lösa problemet med uppdateringar. Men likafullt är det nästan som förut.
Så vill man vara säker på hyfsat snabba uppdateringar får man välja ett märke med lite egna pålägg och modifieringar.
Sony, Nokia, OnePlus samt Google Pixel.

Jag vet inte säkert men jag misstänker att man kommer få vänta mycket längre med Samsung, Huawei och Xiaomi.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-17 12:17
Ursprungligen av johnh3:

Fast Google sa samma sak om Android 8 också. Det skulle lösa problemet med uppdateringar. Men likafullt är det nästan som förut.
Så vill man vara säker på hyfsat snabba uppdateringar får man välja ett märke med lite egna pålägg och modifieringar.
Sony, Nokia, OnePlus samt Google Pixel.

Jag vet inte säkert men jag misstänker att man kommer få vänta mycket längre med Samsung, Huawei och Xiaomi.

Ja jag är också rädd att det kan bli så. Inte för att Google inte försöker, utan för att Samsung med flera bygger in för många anpassningar i systemet att det ändå tar tid att konvertera det till ett nytt grundsystem. Men Treble tillför förhoppningsvis att den processen går snabbare även för dem.

Ursprungligen av ekloev:

Ja jag är också rädd att det kan bli så. Inte för att Google inte försöker, utan för att Samsung med flera bygger in för många anpassningar i systemet att det ändå tar tid att konvertera det till ett nytt grundsystem. Men Treble tillför förhoppningsvis att den processen går snabbare även för dem.

Vill man vara sist med uppdateringar så köper man Samsung iallafall, det är en sak som är säker.

  • Medlem
  • 2018-11-17 12:30
Ursprungligen av keptang:

Vill man vara sist med uppdateringar så köper man Samsung iallafall, det är en sak som är säker.

Den som väntar på något gott ?

  • Medlem
  • 2018-11-17 12:37
Ursprungligen av ekloev:

Ja jag är också rädd att det kan bli så. Inte för att Google inte försöker, utan för att Samsung med flera bygger in för många anpassningar i systemet att det ändå tar tid att konvertera det till ett nytt grundsystem. Men Treble tillför förhoppningsvis att den processen går snabbare även för dem.

Vill man ha ren Android köper man vissa märken vill man ha många funktioner som är anpassade så köper man andra märken. Att Samsung är extra sena med Pie är för att man vill komplettera med nya UI. Ser man på min Note 8 så har jag Oreo 8, EX 9 men säkerhetsuppdatering från 1 november 2018.
Däremot har jag fått nya funktioner i små uppdateringar från Samsung såsom Bixby vision.
Hellre att det funkar än att det går snabbt ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-17 12:58
Ursprungligen av PaO:

Den som väntar på något gott ?

Ja så länge som deras uppdateringar blir bättre än när Galaxy S6 gick från Android 6 till Android 7 är det så, den uppdateringen var snarare att vänta på något ont ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-11-17 13:03
Ursprungligen av PaO:

Vill man ha ren Android köper man vissa märken vill man ha många funktioner som är anpassade så köper man andra märken. Att Samsung är extra sena med Pie är för att man vill komplettera med nya UI. Ser man på min Note 8 så har jag Oreo 8, EX 9 men säkerhetsuppdatering från 1 november 2018.
Däremot har jag fått nya funktioner i små uppdateringar från Samsung såsom Bixby vision.
Hellre att det funkar än att det går snabbt ?

Det skriver jag definitivt under på, de riktigt katastrofalt dåliga uppdateringarna är inte så vanliga numera. Tyvärr är Android-marknaden fortfarande sådan att man inte vet hur länge företaget kommer fortsätta leverera kvalitativa uppdateringar, eller hur länge de kommer leverera dem över huvud taget.

  • Medlem
  • 2018-11-17 14:45
Ursprungligen av ekloev:

Det skriver jag definitivt under på, de riktigt katastrofalt dåliga uppdateringarna är inte så vanliga numera. Tyvärr är Android-marknaden fortfarande sådan att man inte vet hur länge företaget kommer fortsätta leverera kvalitativa uppdateringar, eller hur länge de kommer leverera dem över huvud taget.

Håller med dig om det
Men Samsung har väl sagt 2 års säkeruppdateringar precis som de har 2 års garanti som standard. Enterprise är längre och innefattar även Android version. Men det är ju långt ifrån Apple som stödjer fullt OS upp till 5 år cirkus

  • Medlem
  • 2018-11-17 14:46
Ursprungligen av ekloev:

Ja så länge som deras uppdateringar blir bättre än när Galaxy S6 gick från Android 6 till Android 7 är det så, den uppdateringen var snarare att vänta på något ont ?

S5 bloatware kungen var med katastrof när de släppte ny komplett uppdatering ?

Edit
Men Note 3 och Note Edge fick jag många funktioner som släpptes med efterföljande Note utgåva. 3 an fick många s-pen funktioner från 4 an och Edge från 5 an

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-11-17 15:39
Ursprungligen av johnh3:

Fast Google sa samma sak om Android 8 också.

Google har sagt det väldigt många gånger förut.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-11-20 09:20
Ursprungligen av PaO:

Den som väntar på något gott ?

Väntar alltid för länge....

1
Bevaka tråden