Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tar man reda på kategoriseringen i skärmtid?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att börja med skärmtid till mitt barn och då vill jag veta hur jag begränsar de mest beroendeframkallande apparna.
Problemet är att de olika kategorierna i Skärmtid enbart listar några exempel och sedan lägger till "...och 16 till"

Vad jag förstår finns det inget sätt att se i telefonen vilka appar de "16 andra" eller "7 andra" är.
Finns det något sätt att se detta på Apples hemsida eller i Appstore månne?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-11-19 05:40
Ursprungligen av torsig1967:

Problemet är att de olika kategorierna i Skärmtid enbart listar några exempel och sedan lägger till "...och 16 till"

Vad jag förstår finns det inget sätt att se i telefonen vilka appar de "16 andra" eller "7 andra" är.
Finns det något sätt att se detta på Apples hemsida eller i Appstore månne?

Tyvärr har jag har inget svar på din fråga...

Ursprungligen av torsig1967:

Jag funderar på att börja med skärmtid till mitt barn och då vill jag veta hur jag begränsar de mest beroendeframkallande apparna.

... däremot kan jag tipsa om exakt det du vill göra

Gå till Inställningar > Skärmtid och klicka på enhetens namn. Då kommer du till sammanfattningen med staplar hur skärmtiden fördelats senaste dygnet eller veckan.

Därunder har du en lista med mest använda appar och webbplatser.

Klicka på önskad app/webplats i listan så kan du ställa in en tidsbegränsning för just den. Du kan ha olika begränsningar på olika veckodagar.

https://support.apple.com/sv-se/HT208982

Citat:

Visa rapporten och ställa in begränsningar
I Skärmtid kan du när som helst se en detaljerad rapport över hur din enhet används, appar som du har öppnat och webbplatser som du har besökt. Gå bara till Inställningar > Skärmtid och tryck på diagrammet. Här kan du se din användning, ställa in begränsningar för apparna som du använder mest och se hur många gånger enheten har tagits upp eller fått en notis

Håller med om att de där kategorierna är svåra att förstå. Men användbart om man vill ha en mer allmänt begränsad skärmtid. Då kan man ju sätta en tid för alla kategorier och istället välja ett antal appar under ”Alltid tillåtna”

Bisak... Jag ligger på 7 timmar skärmtid per dag... För privata andämål, inget jobb...

Ursprungligen av BlackSmp:

Bisak... Jag ligger på 7 timmar skärmtid per dag... För privata andämål, inget jobb...

Och jag som trodde jag var hemsk med mina 6 timmar... ??

Ursprungligen av IngoX:

Tyvärr har jag har inget svar på din fråga...

... däremot kan jag tipsa om exakt det du vill göra

Gå till Inställningar > Skärmtid och klicka på enhetens namn. Då kommer du till sammanfattningen med staplar hur skärmtiden fördelats senaste dygnet eller veckan.

Därunder har du en lista med mest använda appar och webbplatser.

Klicka på önskad app/webplats i listan så kan du ställa in en tidsbegränsning för just den. Du kan ha olika begränsningar på olika veckodagar.

https://support.apple.com/sv-se/HT208982

Håller med om att de där kategorierna är svåra att förstå. Men användbart om man vill ha en mer allmänt begränsad skärmtid. Då kan man ju sätta en tid för alla kategorier och istället välja ett antal appar under ”Alltid tillåtna”

Aha, bra tips!
Tack.

1
Bevaka tråden