Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone XR från England

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2018-11-18 20:57

Godkväll. Tjejen ska i november iväg till London och hälsa på en vän. Eftersom jag är sugen att byta mobil och har snurrat mig in på XR så tänkte jag hur det ser ut om man ska köpa därifrån. Är det lämpligast att beställa från Apple UK eller? Ser att det kostar 749 € vilket blir ca 8600 kr för 64 GB som räcker för mig.
Hur ser det ut med modellerna, skiljer det sig mellan olika modellen från England och Sverige?

Ursprungligen av kievY:

Godkväll. Tjejen ska i november iväg till London och hälsa på en vän. Eftersom jag är sugen att byta mobil och har snurrat mig in på XR så tänkte jag hur det ser ut om man ska köpa därifrån. Är det lämpligast att beställa från Apple UK eller? Ser att det kostar 749 € vilket blir ca 8600 kr för 64 GB som räcker för mig.
Hur ser det ut med modellerna, skiljer det sig mellan olika modellen från England och Sverige?

Pund, inte Euro, men jag ser att du räknat rätt ändå. Ca 8650 SEK. Har själv handlat iPad från Apple UK förr.

Laddaren är det som skiljer mellan UK och oss

Om du ska till London så är det väl lika bra att handla över disk på någon av Applebutikerna (du skrev beställa som jag alltid kopplar ihop med någon form av postleverans:)

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2018-11-19 08:10

Ah givetvis menade jag pund. Nej jag tänkte att antingen beställa från Apple och få det skickat till tjejens vän som bor i London så tar hon med sig telefonen till Sverige, eller att tjejen går förbi en Apple Store och köper över disk. Jag ser att jag sparar ca 1000 kr att köpa den där, ska räkna vad det skulle kosta i Sverige om jag tar den på 24 mån. Kontakten är inga problem, har andra kontakter från mina äldre iPhones. Men när det gäller modeller så är det inga problem?

1
Bevaka tråden