Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes bibliotek Nas vs extern ssd

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har mitt 200 GB stora bibliotek på en nas, problemet är att den plötsligt tappar kontakten då och då med nasen vilket innebär att det skapats en iTunes media mapp på datorn. Skulle det vara mer stabilt att flytta biblioteket från min nas till en extern ssd som är kopplad till datorn?

  • Medlem
  • 2018-11-21 22:28

Varför tappar dator och nas kontakten? Är det pga att någon enhet går ner i vila?
En extern USB-disk är säkert ett stabilare val. Men se till att spara en kopia av biblioteket på din nas ifall den externa disken kraschar.
Och för iTunes räcker det ju med en långsam snurrdisk, här behövs ju ingen dyr ssd.

Jag vet inte jag upptäckte av en slump att den skapat en katalog på datorn istället, jag ändrade till nas biblioteket men efter ett tag är det tillbaka igen.
Tänkte därför lägga det på en disk. Kommer man åt filmer och sånt på ATV om man kör biblioteket på en disk? Måste även sätta mig med gemini 2 (app) och leta dubbletter. Det har skapats dubletter i vissa album och då avbryts kopieringen

Ursprungligen av Dalle:

Varför tappar dator och nas kontakten? Är det pga att någon enhet går ner i vila?
En extern USB-disk är säkert ett stabilare val. Men se till att spara en kopia av biblioteket på din nas ifall den externa disken kraschar.
Och för iTunes räcker det ju med en långsam snurrdisk, här behövs ju ingen dyr ssd.

1
Bevaka tråden