Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Appen hälsa räknar steg när jag sover

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Antingen har jag plötsligt blivit en mycket aktiv sömngångare som bär omkring på min iPhone på nätterna eller så är det något fel på min app Hälsa. Vissa nätter registrerar den steg också när jag sover, flera timmar i sträck och samma antal steg varje timme. Hur slipper jag detta problem?

/B

Stäng av funktionen. Det är så buggigt så det är helt otroligt. Har en vän som med oregelbundna intervaller får identiskt antal steg varje dag under 7-8 dagar, sen fungerar det som det ska i 2-3 dagar och sen samma sak igen. Bara att stänga av.

Jag använde också appens stegräknare tills jag insåg dess komplett slumpmässiga rapportering. Jag vill minnas att polletten föll ned när en längre promenad gav färre steg än den kortare promenaden hade angett dagen innan.

En petitess. Det är inte appen hälsa som räknar stegen. Den sammanställer vad andra källor rapporterar in - i detta fall telefonens sensorer

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-11-25 08:33
Ursprungligen av BlackSmp:

En petitess. Det är inte appen hälsa som räknar stegen. Den sammanställer vad andra källor rapporterar in - i detta fall telefonens sensorer

Precis. Har du @birgittal endast mobilen som källa för steg?
Ligger mobilen blick stilla under natten?

1
Bevaka tråden