Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rätt/fel ram-minne till MBP 2012?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2018-11-25 17:42

Hej,

Har bytt ramminne på min sambos Mac book pro från mitten 2012. (2,9 GHz processor intel core i7)

Beställde ett par online och har satt i dem, datorn funkar, går lite snabbare men är fortfarande långsam. Står även på "om den här datorn" att de är installerade 2x8 gb.

Men såg sen på förpackningen att det står "compatible with: MBP mid-2010, early-2011, late-2011." Alltså bara tidigare modeller än den vi har.

De nya jag satt i är: Corsair DDR3L 2x8gb 1600MHz

Har jag köpt fel minnen? eller funkar de ändå fastän det bara står tidigare modeller på förpackningen?

Tack för hjälp!

  • Medlem
  • 2018-11-25 17:56
Ursprungligen av dj_zoo:

Hej,

Har bytt ramminne på min sambos Mac book pro från mitten 2012. (2,9 GHz processor intel core i7)

Beställde ett par online och har satt i dem, datorn funkar, går lite snabbare men är fortfarande långsam. Står även på "om den här datorn" att de är installerade 2x8 gb.

Men såg sen på förpackningen att det står "compatible with: MBP mid-2010, early-2011, late-2011." Alltså bara tidigare modeller än den vi har.

De nya jag satt i är: Corsair DDR3L 2x8gb 1600MHz

Har jag köpt fel minnen? eller funkar de ändå fastän det bara står tidigare modeller på förpackningen?

Tack för hjälp!

Minnena är ok, det ska vara DDR3L 1600 MHz.

Har ni konstaterat att det verkligen var brist på RAM som var problemet och som föranledde uppgraderingen?

Vad är det för hårddisk i datorn? Är det en snurrdisk så kan det vara värt att sätta i en SSD istället. Det gör en väldigt stor skillnad.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2018-11-25 18:25
Ursprungligen av Ljung:

Minnena är ok, det ska vara DDR3L 1600 MHz.

Har ni konstaterat att det verkligen var brist på RAM som var problemet och som föranledde uppgraderingen?

Vad är det för hårddisk i datorn? Är det en snurrdisk så kan det vara värt att sätta i en SSD istället. Det gör en väldigt stor skillnad.

Okej, tack!

Det är original hårddisken, alltså en snurr fast på typ 750GB

  • Medlem
  • 2018-11-25 18:29
Ursprungligen av dj_zoo:

Okej, tack!

Det är original hårddisken, alltså en snurr fast på typ 750GB

Stoppa i en SSD så blir sambon glad.

https://everymac.com/systems/apple/macbook_pr...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2018-11-25 19:13
Ursprungligen av Ljung:

Stoppa i en SSD så blir sambon glad.

https://everymac.com/systems/apple/macbook_pr...

Okej, tack!

En dator blir inte snabbare för att den får mer RAM-minne. Men du kan köra fler grejer samtidigt utan att den storknar.

1
Bevaka tråden