Omna går efter ett par veckor inte att se på distans

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har skaffat en Dlink Omna 180 HD för att hålla koll på lägenheten i Bulgarien.
Satte upp den, allt fungerade, kunde se den både via samma WiFi och via 4G på distans, samt hemma i Sverige. I ett par veckor. Efter ca 2 veckor slutade den att fungera via appen på min iPhone - Appen säger att tillbehöret är offline. Dock kunde man fortfarande se den i appen på min iPad, i några dagar. Därefter säger även appen i iPad att tillbehöret är offline.
Dock så skickar apparna i både iPhone och iPad rörelsenotifieringar från kameran. Har även talat med folk på plats som har nyckel och det lyser grönt på kameran. Har provat att starta om den mm men det hjälper inte.
Så var jag i lägenheten i oktober, och då började det plötsligt fungera igen. Både via WiFi och på 4G, samt under ca 1 vecka från Sverige innan kameran plötsligt bestämde sig för att gå under jorden igen, precis som innan. Rörelsenotifieringar fungerar men det går inte att koppla upp till den och titta i Omna-appen.
Har sökt med ljus och lykta efter en lösning på detta men inte hittat någon, och supportforumet jag har luskat fram gäller bara amerikansk marknad.
Eftersom kameran befinner sig 2000 km bort är det lite svårt att felsöka den också.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-11-27 14:50

Jag har slutat köpa D-Links grejor, har haft flera (kameror, routrar) som har hängt sej, helt eller delvis. Fått starta om dem för att det ska funka.
Hjälper ju inte dej, men kanske satsa på något annat märke?

Ursprungligen av pmarriott:

Jag har skaffat en Dlink Omna 180 HD för att hålla koll på lägenheten i Bulgarien.
Satte upp den, allt fungerade, kunde se den både via samma WiFi och via 4G på distans, samt hemma i Sverige. I ett par veckor. Efter ca 2 veckor slutade den att fungera via appen på min iPhone - Appen säger att tillbehöret är offline. Dock kunde man fortfarande se den i appen på min iPad, i några dagar. Därefter säger även appen i iPad att tillbehöret är offline.
Dock så skickar apparna i både iPhone och iPad rörelsenotifieringar från kameran. Har även talat med folk på plats som har nyckel och det lyser grönt på kameran. Har provat att starta om den mm men det hjälper inte.
Så var jag i lägenheten i oktober, och då började det plötsligt fungera igen. Både via WiFi och på 4G, samt under ca 1 vecka från Sverige innan kameran plötsligt bestämde sig för att gå under jorden igen, precis som innan. Rörelsenotifieringar fungerar men det går inte att koppla upp till den och titta i Omna-appen.
Har sökt med ljus och lykta efter en lösning på detta men inte hittat någon, och supportforumet jag har luskat fram gäller bara amerikansk marknad.
Eftersom kameran befinner sig 2000 km bort är det lite svårt att felsöka den också.

Lätt att säga när jag har den här på plats, men jag såg liknande problem som hände fast bara i D-link appen fast den fungerade samtidigt utan problem i HomeKit så jag tror inte att det har nånting att göra med själva kameran, snarare med D-link moln annars tycker jag att Omna är en av dem bästa kameran som fungerar tillsammans med HomeKit, inte behövt starta om den ett enda gång på flera månader.

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-11-28 08:49
Ursprungligen av kenjon:

Jag har slutat köpa D-Links grejor, har haft flera (kameror, routrar) som har hängt sej, helt eller delvis. Fått starta om dem för att det ska funka.
Hjälper ju inte dej, men kanske satsa på något annat märke?

+1, D-link kommer inte in i mitt hem igen

1
Bevaka tråden