Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tre blir först i Sverige med stöd för e-SIM i Iphone

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Från och med idag börjar operatören Tre att erbjuda e-SIM för Iphone. Det betyder att kunder inte längre behöver något fysiskt SIM-kort för att använda Tre i kompatibla IOS-enheter.

Läs hela artikeln här

Tre ligger före, synd bara att de inte har tillräcklig täckning i mina trakter

  • Medlem
  • Luleå
  • 2018-12-04 10:27

Var det inte dom som sa att kunderna gillar fysiska kort? (https://teknikveckan.com/nyheter/da-lanserar-...)

Så trevligt att kunderna ändrat sig...

Nä men elakheter åsido, bra att det börjar röra på sig. Förhoppningsvis blir det fart på dom andra också.

En annan bra sak, även om lite OT, är att Telenor verkar ska ta "endast" SEK 49/mån för att ansluta sin Apple Watch (har för mig att 3 tar 99... om dom inte sänkt...?).

Ursprungligen av BlackSmp:

Tre ligger före, synd bara att de inte har tillräcklig täckning i mina trakter

En gång i tiden var de bäst med täckning på Gotland där jag då bodde, men sedan dess har jag inte använt dem så har dålig koll på täckningskartan. Antar det är norröver det är glest för de flesta operatörer utom Telia?

Ursprungligen av Ida Blix:

En gång i tiden var de bäst med täckning på Gotland där jag då bodde, men sedan dess har jag inte använt dem så har dålig koll på täckningskartan. Antar det är norröver det är glest för de flesta operatörer utom Telia?

Tja, när jag kollade täckningskartan för Tre precis där jag bor (en by som heter Blåsmark utanför Piteå) så var Tres täckning precis densamma som Telias.
Ingen aning hur det ser ut mer inåt landet dock, detta är ändå ganska nära kusten så (bara dryga milen från havet).

Ursprungligen av json:

Var det inte dom som sa att kunderna gillar fysiska kort? (https://teknikveckan.com/nyheter/da-lanserar-...)

Så trevligt att kunderna ändrat sig...

Nä men elakheter åsido, bra att det börjar röra på sig. Förhoppningsvis blir det fart på dom andra också.

En annan bra sak, även om lite OT, är att Telenor verkar ska ta "endast" SEK 49/mån för att ansluta sin Apple Watch (har för mig att 3 tar 99... om dom inte sänkt...?).

Väntar på min klocka från 3, och valde esim i 6 månader gratis (99kr/mån).
Osäkert om jag fortsätter med esim för 99kr/mån. 49kr/mån låter mer vettigt!

  • Medlem
  • 2018-12-04 12:46
Ursprungligen av mikkson:

Väntar på min klocka från 3, och valde esim i 6 månader gratis (99kr/mån).
Osäkert om jag fortsätter med esim för 99kr/mån. 49kr/mån låter mer vettigt!

Fast du kan inte använda Telenors eSIM till klockan om telefonen körs med ett abonnemang hos 3.

Ursprungligen av Ljung:

Fast du kan inte använda Telenors eSIM till klockan om telefonen körs med ett abonnemang hos 3.

Tänkte snarare att då får det vara helt om jag inte ser stora fördelar att ha det på mobilen
Om TRE skulle sänka ner till 49kr/mån så skulle jag kunna ha det oavsett nyttan

  • Medlem
  • Luleå
  • 2018-12-04 12:57
Ursprungligen av Dave Lister:

Tja, när jag kollade täckningskartan för Tre precis där jag bor (en by som heter Blåsmark utanför Piteå) så var Tres täckning precis densamma som Telias.
Ingen aning hur det ser ut mer inåt landet dock, detta är ändå ganska nära kusten så (bara dryga milen från havet).

Kollade täckningskartan, kommunvis, i BBK-appen, och även om radiotäckning Tre/Telia verkar väldigt lika när man kollar deras kartor (Luleå) så hade Telia >60mbit/s i Luleå kommun medan Tre fick >15.

Ingen av dom siffrorna är ju direkt fy skam, men ändå rejäl skillnad även om båda pratar om "mycket god täckning"....

Själv har jag som mest fått 136Mbit/s med Telia inne i stan och 167Mbit/s en bit utanför. Detta var nåt år sen.

Ursprungligen av Ida Blix:

En gång i tiden var de bäst med täckning på Gotland där jag då bodde, men sedan dess har jag inte använt dem så har dålig koll på täckningskartan. Antar det är norröver det är glest för de flesta operatörer utom Telia?

Bor och rör mig mest utmed E4:an i Småland och är helnöjd med täckningen nuförtiden. Värre är det i Hjo där vi säsongscampar, där är det kass så visst finns det vita fläckar även söderut även om täckningskartan säger att det är bra!

Ursprungligen av Dave Lister:

Tja, när jag kollade täckningskartan för Tre precis där jag bor (en by som heter Blåsmark utanför Piteå) så var Tres täckning precis densamma som Telias.
Ingen aning hur det ser ut mer inåt landet dock, detta är ändå ganska nära kusten så (bara dryga milen från havet).

Givetvis så finns det fläckar (främst efter E4/E10 och kusten) där alla fungerar men vad hjälper det om jag rör mig utanför de områderna

Gissa vilken som är 3 och vilken som är Telia.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-12-04 14:39

Hoppas Telenor sätter fart också då

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-12-04 19:00

Fantastiskt att vi ändå kommit hit nu. Så, då är det bara för Telia att få tummen ur...

Ursprungligen av BlackSmp:

Givetvis så finns det fläckar (främst efter E4/E10 och kusten) där alla fungerar men vad hjälper det om jag rör mig utanför de områderna

Gissa vilken som är 3 och vilken som är Telia.

Inlandet spelar ingen roll för mig personligen eftersom där jag bor har dom samma täckning.
Men självklart kan dom ju förbättra sig på andra ställen.

”Kan förbättra sig” är nog dagens understatement .

Jag använder mobilen på betydligt fler ställen än enbart hemma.

Senast redigerat 2018-12-18 05:12
1
Bevaka tråden