Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1Password buggigt på iOS?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en iPhone 6 med iOS 12.1.1. 1Password v.7.2.2

Problemet visar sig när jag trycker på fält för att ange mitt användarnamn och lösenord, då visar sig texten på tangentbordet enligt bilden, dock efter att jag har tryckt så frågar den inte efter touch-id, utan inget händer. Testar jag en andra gång så fungerar det. Alltid samma sak.

Någon annan som använder Autofyll lösenord tillsammans med 1Password som upplever samma? Osäker på om det är en bugg, eller om det är ett fel hos mig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-12-09 19:31

Hos mig fungerar det klockrent.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-12-09 19:39

Funkar som det ska här också med 1PW 7.2.2. Men jag ligger kvar på iOS 12.1, uppdaterar nu, meddelar om det skulle påverka.

Tillägg: Uppdaterat. Inga problem med samma mjukvaruversioner som du har.
Jag har bara testat i Safari, vilken webläsare använder du?

Senast redigerat 2018-12-09 20:05
Ursprungligen av IngoX:

Funkar som det ska här också med 1PW 7.2.2. Men jag ligger kvar på iOS 12.1, uppdaterar nu, meddelar om det skulle påverka.

Tillägg: Uppdaterat. Inga problem med samma mjukvaruversioner som du har.
Jag har bara testat i Safari, vilken webläsare använder du?

Safari primärt.

Testade precis med Chrome och där verkade det fungera lite annorlunda (1Password öppnas upp), dock så fungerar det.

Edit: togglade mellan iCloud och 1Password, och nu fungerar det. Tar dock ca 5 sekunder innan den frågar efter touch-id.

Senast redigerat 2018-12-09 21:42
1
Bevaka tråden