Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batterifodral till Iphone XS?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det verkar som att det kommer ett batterifodral till Iphone XS från Apple. Är det någon här som använder ett till någon tidigare Iphone och gillar det? Någon som vill ha till sin XS?

Exclusive: First look at unreleased Apple Smart Battery Case for iPhone XS, three models and 2018 release possible (9to5mac)

Tycker det verkar lite klumpigt och jag bär hellre på ett batteripack i väskan som jag tar fram vid behov snarare än stoppa på ett helt fodral så här (om än att det bara är på ibland).

Jag hade till min 7/7s och var väldigt nöjd. Fördrog det framför ett batteripack därför att jag upplevde det som smidigare

Starta dagen med laddad telefon och laddat skal. Kör telefonen tills det börjar krisa, sätt på skalet och använd telefonen som vanligt tills telefonen är uppladdad och skalet urladdat. Ta loss skalet och kör telefonen som vanligt

Känner inget behov just nu med min Xs Max även om det ryktas om ett skal till Xs Max också.

Lika "vackra" som tidigare, usch.

Helt klart ett batteripack med sig att är att föredra, ett ~10000mAh väger ju inte ens speciellt mycket och är smidiga.

Jag har denna från Clas Ohlson, väldigt smidigt tycker jag.

Vs. en iPhone 6s.

Jag tycker att hela poängen är att det är bökigt att använda en telefon ansluten med sladd till ett batteriback. Då väljer jag ett batteriskal som gör det möjligt att använda telefonen som vanligt istället för en "hybrid-sladd-enhet" Så i princip så tyckar jag att sladden saknas i din bild för att den ska vara en bild av IRL-situationen.

Utseendemässigt så påverkar bara ett batteriskal baksidan och den tittar jag sällan på. Från framsidan så ser du ingen skillnad mot ett vanligt skal

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tycker att hela poängen är att det är bökigt att använda en telefon ansluten med sladd till ett batteriback. Då väljer jag ett batteriskal som gör det möjligt att använda telefonen som vanligt istället för en "hybrid-sladd-enhet" Så i princip så tyckar jag att sladden saknas i din bild för att den ska vara en bild av IRL-situationen.

Utseendemässigt så påverkar bara ett batteriskal baksidan och den tittar jag sällan på. Från framsidan så ser du ingen skillnad mot ett vanligt skal

Ja, grejen för mig är väl att jag inte särskilt ofta behöver använda telefonen aktivt när jag laddar den med batteripack, den får liksom ligga i väskan och ladda lite och sen kan jag ju använda den igen.

I övrigt håller jag med om att det blir bökigt med sladd ja, men batteripacket blir liksom mer användbart, funkar också till andra enheter och det gör inte det där dedikerade skalet (antar jag?)

Ursprungligen av Ida Blix:

Ja, grejen för mig är väl att jag inte särskilt ofta behöver använda telefonen aktivt när jag laddar den med batteripack, den får liksom ligga i väskan och ladda lite och sen kan jag ju använda den igen.

I övrigt håller jag med om att det blir bökigt med sladd ja, men batteripacket blir liksom mer användbart, funkar också till andra enheter och det gör inte det där dedikerade skalet (antar jag?)

Väska har jag sällan med mig

Batteripack är givetvis mer flexibelt om du har fler enheter som behöver laddas - vilket jag inte har

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-12-12 09:42

Utstickande kameror, fula väggadaptrar och puckelryggiga batteriskal.

Skärpning Apple...

Hint: lägg i ett lite större batteri i produkterna ifrån början. Snyggt integrerat i designen så skiter jag i om telefonen/plattan blir 1-2 mm tjockare (gör att den förmodligen bara blir stabilare och mindre trolig att knäckas lika enkelt).

  • Medlem
  • International user
  • 2018-12-12 10:55
Ursprungligen av omartint:

Utstickande kameror, fula väggadaptrar och puckelryggiga batteriskal.

Skärpning Apple...

Hint: lägg i ett lite större batteri i produkterna ifrån början. Snyggt integrerat i designen så skiter jag i om telefonen/plattan blir 1-2 mm tjockare (gör att den förmodligen bara blir stabilare och mindre trolig att knäckas lika enkelt).

Nu när jag har både kondom och extra skydds glas på min iphone 8 så gör några mm att den känns väldigt tjock. Men jag har då ett glas som går ut till kanterna, som verkar vara dubbla glas i konstuktion och magbak fodral med magneter i fodralet. Så de är nån mm tjockare än andra.
Inte alls någon rolig känsla att hålla i.
Men jo skulle inte bakstycket vara av glas hade jag nog inte satt någon kondom på min telefon. Däremot skyddglas.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-12-12 13:46

Hade Apple (och andra) byggt prylarna rejälare och gedignare ifrån början så hade vi inte behövt en massa extra skyddskondomer, extra skyddsfodral och extra batterihöljen.

Det hade då både blivit snyggare och betydligt tunnare totalt sätt.

Hmmm... Tycker att det påminner om något!

Ursprungligen av johan_tanying:

Hmmm... Tycker att det påminner om något!

Jag hade en sådan där...

BTW: kul att se så många industridesigners i tråden som har koll på vad som är möjligt och göra och vad som säljer bäst...

Ruggade device har alltid varit en nichémarknad. Ofta med trogna men följare.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-12-12 20:04
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag hade en sådan där...

BTW: kul att se så många industridesigners i tråden som har koll på vad som är möjligt och göra och vad som säljer bäst...

Ruggade device har alltid varit en nichémarknad. Ofta med trogna men följare.

Hade också en sådan, fast utan puckeln - som tur är. Nej, man behöver inte vara en "industidesigner" för att tycka att det är fult, eller för att få ha åsikter om saker.

Fånigt och urlöjligt SMP!

Som om du själv aldrig haft en åsikt om vad du tycker är snyggt, eller inte?

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag hade en sådan där....

+1
Med puckel. Telefonen var så gigantisk att man stoppade in _hela_ det kreditkortsstora SIM-kortet bakom nämnda puckel.

Fast fick telefonen begagnad - så tidig var jag inte med mobiltelefoner. Något år senare blev det dock en Nokia 3210 istället.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-12-12 23:40
Ursprungligen av johan_tanying:

+1
Med puckel. Telefonen var så gigantisk att man stoppade in _hela_ det kreditkortsstora SIM-kortet bakom nämnda puckel.

Fast fick telefonen begagnad - så tidig var jag inte med mobiltelefoner. Något år senare blev det dock en Nokia 3210 istället.

Det var min tredje eller fjärde mobil.

Min första var runt 89/90 och klart mycket större. Tänk dig typ tegelstensstorlek. Kostade ca 35 papp och man var tvungen att ha stora rockfickor för att kunna få ner den.

Hade gärna sett ett batteriskal till XS Max. Jag hade förmodligen inte använt det varje dag, men trevligt vid speciella tillfällen. Typ om man är på resande fot, eller är ute med båten o har begränsad tillgång till ström så vore det trevligt att kunna nyttja telefonen utan att behöva ett externt batteripack. Använder idag en Anker Powercore 20100mAh men det är en smula klumpigt att släpa runt på. Har även sett att ZeroLemon har släppt batteriskal till iPhone, men de är så fruktansvärt fula och bulkiga, tycker Apples egna ser bra mycket smidigare ut. Bryr mig inte om telefonen blir lite tyngre och tjockare, de gånger man behöver ström så det räcker med god marginal en hel dag med aktiv användning, då är jag iallafall såld.

Ursprungligen av omartint:

Det var min tredje eller fjärde mobil.

Min första var runt 89/90 och klart mycket större. Tänk dig typ tegelstensstorlek. Kostade ca 35 papp och man var tvungen att ha stora rockfickor för att kunna få ner den.

Men då var det väl NMT, inte GSM? Har för mig att nämnda Siemens bara kallades "GSM" utan modellbeteckning då det var en av de första i detta nät.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-12-13 23:25
Ursprungligen av johan_tanying:

Men då var det väl NMT, inte GSM? Har för mig att nämnda Siemens bara kallades "GSM" utan modellbeteckning då det var en av de första i detta nät.

Japp. NMT900 på en Philips AP6112. Suveränt täckning, och bättre ljudkvalitet än GSM!

Min första GSM var en Siemens S1 runt 1994, sedan tror jag det blev en Motorola MicroTac, och sedan den Siemens S3 ovan i tråden. Sedan blev det en Nokia 2110i (med modemkoppling till laptop via PCMCIA-kort). Riktigt bra telefon. Benämndes klassiskt som "Nokia Ägget". Sedan en Panasonic som jag inte minns modellbeteckning på, och sedan en Nokia igen i form av en 6310i. Men nu är vi någonstans runt 2002-2003, och den Nokian var min sista "vanliga" mobil.

Därefter så gick jag över till att köra med riktiga SmartPhones.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-12-14 00:33

Nu är vi väldigt OT, men jag har alltid varit väldigt fascinerad av antennen på MicroTac; den blev mjuk i kyla och stel i värme!

Tycker skalen är onödigt bespottade. De är enligt mig de bästa och snyggaste batteriskalen, bland de bästa köpen jag gjort till min iPhone 6a som fortfarande lever och presterar som en klocka med mer än fulldags batteri.

Ursprungligen av Åke från Åstol:

Tycker skalen är onödigt bespottade. De är enligt mig de bästa och snyggaste batteriskalen, bland de bästa köpen jag gjort till min iPhone 6a som fortfarande lever och presterar som en klocka med mer än fulldags batteri.

Själv föredrar jag mophies batteriskal. Köpte själv ett till min 5s pga batteritiden skyddade telefonen bra utöver batteritiden.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-12-15 11:23
Ursprungligen av Åke från Åstol:

Tycker skalen är onödigt bespottade. De är enligt mig de bästa och snyggaste batteriskalen, bland de bästa köpen jag gjort till min iPhone 6a som fortfarande lever och presterar som en klocka med mer än fulldags batteri.

Välkommen tillbaka till 90-talet!

1
Bevaka tråden