Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Oneplus och Mclaren presenterar turboladdad 6T

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Specialversionen av Oneplus 6T får ett Mclaren-inspirerat utseende, 10 gigabyte primärminne och extra snabb snabbladdning. 99 närvarar vid lanseringseventet utanför London.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2018-12-11 12:23

Hoppas att det inte står "Powered by Honda" på baksidan bara. För då vet vi alla hur det slutar. ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-12-11 12:45
Ursprungligen av Dalle:

Hoppas att det inte står "Powered by Honda" på baksidan bara. För då vet vi alla hur det slutar. ?

Haha, jag får erkänna att jag har väldigt lite koll på F1, så jag är inte med på de där referenserna Har nog inte följt F1 sedan någon gång på tidigt 2000-tal.

Stiligt! Imponerande att man lyckas göra deras geniala snabbladdning (som tidigare hette Dash) ännu snabbare. Tror OnePlus redan är klassledande där idag.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-12-11 12:54
Ursprungligen av keptang:

Stiligt! Imponerande att man lyckas göra deras geniala snabbladdning (som tidigare hette Dash) ännu snabbare. Tror OnePlus redan är klassledande där idag.

Ja den är verkligen stilig i verkliga livet! Huawei har dock 40 watt snabbladdning i Mate 20 Pro, och den laddas verkligen hurtigt, men det var ju inte som att Oneplus 6T laddades långsamt innan detta. Nu kommer den bara bli ännu smidigare att ha att göra med i vardagen.

Ursprungligen av ekloev:

Ja den är verkligen stilig i verkliga livet! Huawei har dock 40 watt snabbladdning i Mate 20 Pro, och den laddas verkligen hurtigt, men det var ju inte som att Oneplus 6T laddades långsamt innan detta. Nu kommer den bara bli ännu smidigare att ha att göra med i vardagen.

Aha, trevligt. Använder Huawei liknande teknik att det är laddaren som belastas och inte telefonen/batteri vid snabbladdning?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-12-11 13:12

Tramsigt.
Men visst, OnePlus vill sprida sitt varumärke.

Ursprungligen av iSweden:

Tramsigt.
Men visst, OnePlus vill sprida sitt varumärke.

Sånt bör vara förbjudet, inget företag ska få sprida sitt varumärke.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-12-11 14:29
Ursprungligen av iSweden:

Tramsigt.
Men visst, OnePlus vill sprida sitt varumärke.

Ursprungligen av Andorr:

Sånt bör vara förbjudet, inget företag ska få sprida sitt varumärke.

Ja jag tycker att den här sortens samarbete, där telefonens faktiska funktion har förbättrats i någon anmärkningsvärd kapacitet, är betydligt mer intressant än när de släpper en ny färg för att hålla varumärket fräscht i konsumenternas sinnen. Både telefonen och innehållet i lådan är en betydligt större satsning än jag trodde att det skulle vara när jag åkte hit. Telefonen är dessutom förladdad med en AR-app som ger dig extra information när du pekar telefonen åt "bokens" sidor som telefonen ligger i i paketet. Med tanke på allt detta är jag faktiskt något förvånad över att den inte kostar mer än den gör.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-12-11 14:32
Ursprungligen av ekloev:

Ja jag tycker att den här sortens samarbete, där telefonens faktiska funktion har förbättrats i någon anmärkningsvärd kapacitet, är betydligt mer intressant än när de släpper en ny färg för att hålla varumärket fräscht i konsumenternas sinnen. Både telefonen och innehållet i lådan är en betydligt större satsning än jag trodde att det skulle vara när jag åkte hit. Telefonen är dessutom förladdad med en AR-app som ger dig extra information när du pekar telefonen åt "bokens" sidor som telefonen ligger i i paketet. Med tanke på allt detta är jag faktiskt något förvånad över att den inte kostar mer än den gör.

Är du medveten om att du skriver på ett forum som i grunden var skapat för att diskutera ett företag som aldrig skulle avända lånta fjädrar?

Ursprungligen av iSweden:

Är du medveten om att du skriver på ett forum som i grunden var skapat för att diskutera ett företag som aldrig skulle avända lånta fjädrar?

Apple är absolut inte främmande för att samarbeta med andra aktörer för att sprida sitt varumärke. Apple samarbetar med Hermès och Nike med sin Apple Watch exempelvis. Musikspelaren Ipod har släppts i en särskild U2-version, Dell fick hjälpa till att tillverka Ipod ett tag. Finns många exempel. Kanske nån också minns Motorolas Rokr-telefon?

Och med det återgår vi till trådens ämne tycker jag

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-12-11 14:59
Ursprungligen av jakobnilsson:

Apple är absolut inte främmande för att samarbeta med andra aktörer för att sprida sitt varumärke. Apple samarbetar med Hermès och Nike med sin Apple Watch exempelvis. Musikspelaren Ipod har släppts i en särskild U2-version, Dell fick hjälpa till att tillverka Ipod ett tag. Finns många exempel. Kanske nån också minns Motorolas Rokr-telefon?

Och med det återgår vi till trådens ämne tycker jag

Samarbete visst. Men Apple gör det på egna meriter. Apple har aldrig ingått i dessa samarbeten från underläge.

Ursprungligen av iSweden:

Samarbete visst. Men Apple gör det på egna meriter. Apple har aldrig ingått i dessa samarbeten från underläge.

På vilket sätt är Oneplus i underläge här, det förstår jag faktiskt inte.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-12-11 15:17
Ursprungligen av jakobnilsson:

På vilket sätt är Oneplus i underläge här, det förstår jag faktiskt inte.

Fråga folk på gatan om de känner till OnePlus. OP är Inte i närheten av Apple, Nike, Hermès, U2, McLaren, osv

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-12-11 15:31

Nu har jag uppdaterat artikeln med bilder från utställningsområdet i Mclaren Technology Center. Jag tror @Dalle har åsikter om bild fem

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-12-11 15:35
Ursprungligen av iSweden:

Fråga folk på gatan om de känner till OnePlus. OP är Inte i närheten av Apple, Nike, Hermès, U2, McLaren, osv

Oneplus har inte heller existerat i närheten lika länge som något av dessa bolag, och deras huvudsakliga målgrupp just nu är de teknikintresserade (även om de så klart av rent ekonomiska incitament jobbar på att expandera detta, en princip som alla kommersiella bolag jobbar efter).

Ursprungligen av iSweden:

Fråga folk på gatan om de känner till OnePlus. OP är Inte i närheten av Apple, Nike, Hermès, U2, McLaren, osv

Jag är möjligtvis inte representativ, men jag kände till Oneplus men inte McLaren.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-12-11 16:26
Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag är möjligtvis inte representativ, men jag kände till Oneplus men inte McLaren.

Även solen har sina fläckar.

  • Medlem
  • 2018-12-11 21:32
Ursprungligen av iSweden:

Samarbete visst. Men Apple gör det på egna meriter. Apple har aldrig ingått i dessa samarbeten från underläge.

McLaren är i sådana fall i underläge inte OP ?

Ursprungligen av iSweden:

Samarbete visst. Men Apple gör det på egna meriter. Apple har aldrig ingått i dessa samarbeten från underläge.

1
Bevaka tråden