Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPlay 2, Apple TV 4 och Sonos Beam

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Apple TV 4 (inte 4K) och en Sonos Beam som jag kör AirPlay 2 mellan då min tv saknar HDMI ARC. Upplever att ljudet hackar till ibland. Någon annan som upplever samma?

Har senaste v på tvOS, 12.1.1.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Har en Apple TV 4 (inte 4K) och en Sonos Beam som jag kör AirPlay 2 mellan då min tv saknar HDMI ARC. Upplever att ljudet hackar till ibland. Någon annan som upplever samma?

Har senaste v på tvOS, 12.1.1.

Har inte självt råkat ut för det, men har å andra sidan bara testat kort att köra ljudet från Apple TV till Beam över Airplay. Misstänker dock att det är svårt att helt skydda sig från hack och avbrott med trådlös överföring.

Om du inte har HDMI ARC i din tv kanske du har optisk ljudutgång? Finns med en adapter till Sonos Beam har jag för mig.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Om du inte har HDMI ARC i din tv kanske du har optisk ljudutgång? Finns med en adapter till Sonos Beam har jag för mig.

Så ljud från ATV till TV och sedan till SB?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Så ljud från ATV till TV och sedan till SB?

Ja just precis!

Ursprungligen av jakobnilsson:

Ja just precis!

Borde gå. Ska testa. Tack!

Kör AppleTV till två HomePod och det hackar aldrig, så det borde fungera även på en Sonos Beam.

Har en LG 47SL9500 som jag inte lyckas ställa in ljud ut till optiskt av någon anledning. Antingen har jag en väldigt dålig gammal tv, eller så gör jag något fel. Idéer?
https://www.lg.com/se/support/support-product...

Edit: Har nu läst på lite till och det verkar som att TV:n har något som heter Simplink, vilket är motsvarande HDMI CEC, vilket inte är densamma som HDMI ARC. Dock osäker på om CEC även hanterar ARCs use case. Någon som har koll?

Edit 2:

Citat:

While the ability to send audio both ways is important, ARC was primarily introduced as part of improving HDMI CEC.

Bummer..

Senast redigerat 2018-12-31 13:06
  • Medlem
  • Lund
  • 2019-01-01 10:37

Kan du inte koppla den optiska utgången på tv till den optiska ingången på Beam:en? Eller de kanske är upptagna?

Ursprungligen av Cribe:

Kan du inte koppla den optiska utgången på tv till den optiska ingången på Beam:en? Eller de kanske är upptagna?

Beam har ingen optisk, men det finns en HDMI. Så jag använder den adapter som följde med. Dock inte det som är problemet. Troligtvis min TV eller mig själv som är kass

  • Medlem
  • Lund
  • 2019-01-01 12:22
Ursprungligen av barbapappa_86:

Beam har ingen optisk, men det finns en HDMI. Så jag använder den adapter som följde med. Dock inte det som är problemet. Troligtvis min TV eller mig själv som är kass

Aha, har ingen själv, kollade bara på hemsidan ? Borde stå HDMI-arc eller optisk om man bara kan köra en åt gången,
Jag hade heller ingen ARC i min tv innan, då fick jag köra optisk från tv:n och det gick. Numer kör jag allt från ATV:n.

1
Bevaka tråden