Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Oneplus 7 påstås visas på bild

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-12-20 11:41

Den flitige produktläckaren Ishan Agarwal är i farten igen och den här gången läcker han en bild på ett möte där Oneplus vd Pete Lau sägs peka på en prototyp av nästa års Oneplus 7. Eventuellt är det en prototyp av 5G-telefonen som också ska släppas nästa år. Om den faktiskt visar sig stämma är jag nog lite ambivalent till designen, inte ful men mest ok. Samtidigt spelar designfrågan inte så stor roll om telefonen i sig är riktigt bra.

https://twitter.com/IshanAgarwal24/status/107...

Och killen till höger sitter och tittar på en.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-12-20 12:40
Ursprungligen av keptang:

Och killen till höger sitter och tittar på en.

Ja precis, om det stämmer är det väl prototyper de faktiskt tagit fram. Om telefonen ska släppas framåt våren likt tidigare modeller är det bara logiskt att de redan nu har prototyper de utvärderar. Påminner lite om Microsofts Lumia-modeller en del, eller vad säger du?

Ursprungligen av ekloev:

Ja precis, om det stämmer är det väl prototyper de faktiskt tagit fram. Om telefonen ska släppas framåt våren likt tidigare modeller är det bara logiskt att de redan nu har prototyper de utvärderar. Påminner lite om Microsofts Lumia-modeller en del, eller vad säger du?

Ja lite det stuket. Bumpen lär dock inte vara lika fet gissar jag.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-12-20 13:28
Ursprungligen av keptang:

Ja lite det stuket. Bumpen lär dock inte vara lika fet gissar jag.

Nej den ser inte ut att vara lika hög på bilderna, men något av en bump ser det ändå ut att vara. Med tanke på att jag alltid slänger på ett skal ändå gör det mig inte så mycket.

Ursprungligen av ekloev:

Nej den ser inte ut att vara lika hög på bilderna, men något av en bump ser det ändå ut att vara. Med tanke på att jag alltid slänger på ett skal ändå gör det mig inte så mycket.

Samma här, måste ha någonstans att gömma metallplattan för magnethållaren i bilen.

Det ryktas att 7:an får en sliderlösning.
Jag är tveksam till en sådan anordning, lär bli problem med smuts och skräp. Får iaf. hoppas att det blir en manuell sådan.

Källa: Androidcentral.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-15 11:00
Ursprungligen av screamin-daemon:

Det ryktas att 7:an får en sliderlösning.
Jag är tveksam till en sådan anordning, lär bli problem med smuts och skräp. Får iaf. hoppas att det blir en manuell sådan.
https://www.androidcentral.com/sites/androidcentral.com/files/styles/xlarge/public/article_images/2019/01/oneplus-7-leak-slashleaks-twitter-no-notch.jpg?itok=9EHDyTFW

Källa: Androidcentral.

Ja det är frågan om det är nästa steg efter dropp-flärpen (och kanske det första steget bortom vad Oppo gör). Xiaomi Mi Mix 3 använder ju också en slider, och som du är inne på finns ju risken för att det ska hamna dammkorn eller annat som stör mekanismen. Vi ska snart testa Mi Mix 3, men den sortens problematik visar sig ju inte under så korta perioder som ett test. Det lär väl inte visa sig förrän ett år eller senare in i telefonens användning. Men som lösning har jag inget emot slidern, ska bli intressant att testa hur den är i praktiken!

  • Medlem
  • 2019-01-15 16:32
Ursprungligen av screamin-daemon:

Det ryktas att 7:an får en sliderlösning.
Jag är tveksam till en sådan anordning, lär bli problem med smuts och skräp. Får iaf. hoppas att det blir en manuell sådan.
https://www.androidcentral.com/sites/androidcentral.com/files/styles/xlarge/public/article_images/2019/01/oneplus-7-leak-slashleaks-twitter-no-notch.jpg?itok=9EHDyTFW

Källa: Androidcentral.

Slide är ju nymodigheter eller ?

Ursprungligen av keptang:

Samma här, måste ha någonstans att gömma metallplattan för magnethållaren i bilen.

Magnethållare är det bästa som hänt sedan skivat bröd. En gång i tiden så skruvade jag isär en iPhone 3GS bara för att fästa en metallplatta på insidan men nu nöjer jag mig med metallplatta på fodralet.

1
Bevaka tråden