Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GoPro-bilder syns inte på MacBook:en

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-12-25 11:31

Hej,
Hjälper min kusin, han har en GoPro-kamera och man kan med sladd koppla den till hans MacBook 12".
Testat både med GoPro Quik-appen och med Bildinsamling men samma problem:

Den ser att gopro:n är inkopplad men den ser inte filerna, det ser ut som om gopro:n är tom. (se bilder)

MEN: När man kopplar in gopro:n till en MacBook Pro 13" 2015, då syns videofilerna däremot och går att kopiera.

----
Varför syns dom inte på MacBook:en?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2018-12-25 11:36

Fel kom med MacOS Mojave. Uppdatera till nyare version av MacOS Mojave så fungerar det igen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-12-25 14:38

Aha, då verkar jag inte heller vara ensam! Jag hjälpte en kompis med att byta upp sig till en nyare MBA (och därmed Mojave av bara farten - innan kördes Sierra).
I och med detta så slutade Huawei P8 Lite (ALE-L21) att fungera mot Photos/Bilder, men en Canon Eos 350D (från 2005) fungerar fortfarande utan problem. Möjligen beror det på att Canon sköter sig bra på USB-bussen, medans Huawei (och Android) har lite svårare med att hantera USB (PTP/MTP/etc). Det saknas kanske en USB-driver, men den är omöjlig att hitta i dagsläget (2018).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-12-25 15:02
Ursprungligen av Gäddnos:

Fel kom med MacOS Mojave. Uppdatera till nyare version av MacOS Mojave så fungerar det igen.

Har uppdaterat OS X till 10.14.2, det hjälpte inte men installerade sen också om Gopro Quik-programmet och då funkade det, tack!

1
Bevaka tråden