Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung varnar inför kvartalsrapporten

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Den sydkoreanska elektronikjätten varnar för att rörelseresultatet det senaste kvartalet blir sämre än väntat. Anledningen ska vara tuffare marknadsvillkor för minneskretsar och mobiltelefoner.

Läs hela artikeln här

Att Samsung alltid ska göra som Apple...

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Att Samsung alltid ska göra som Apple...

Haha, ja typiskt!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-08 13:04
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Att Samsung alltid ska göra som Apple...

Haha, ja men bra att de är konsekventa eller hur?

Det är inte bara Apple som har problem i Kina...

Reuters rapporterar att officiell statistik från China Academy of Information and Communications Technology (CAICT) visa att leveranser av mobiltelefoner minskat med 15,5 procent under 2018. Marknadsanalysföretaget Canalys säger samtidigt att leveranserna minskat något mindre, 12 procent under förra året.

Leveranserna som räknas här är antalet telefoner som tillverkarna skickat till återförsäljare och telefonoperatörer. Inte vad som faktiskt sålts till kunder.

Citat:

China Academy of Information and Communications Technology (CAICT), a research institute under the country’s Ministry of Industry and Information Technology, said shipments dropped 15.5 percent to roughly 390 million units for the year, with a 17 percent slump in December.

Det ser inte ut att bli bättre nästa år:

Citat:

[Canalys] expects smartphone shipments in 2019 to dip below 400 million for the first time since 2014. The Chinese smartphone market, the world’s largest, could shrink another 3 percent this year, Canalys said, in what would be a third straight year of declines. Smartphone shipments in the country had fallen 4 percent in 2017.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2019-01-08 20:41

Väldigt få kommentarer på denna artikel jämfört med den som handlade om Apple, undrar vad det beror på ?

Ursprungligen av Hoya:

Väldigt få kommentarer på denna artikel jämfört med den som handlade om Apple, undrar vad det beror på ?

Inte riktigt jämförbara företag. Samsung skulle kunna lägga ner sin telefontillverkning imorgon, man skulle fortfarande kunna bygga skyskrapor, sjukhus, stridsvagnar och kylskåp.

Ursprungligen av Andorr:

Inte riktigt jämförbara företag. Samsung skulle kunna lägga ner sin telefontillverkning imorgon, man skulle fortfarande kunna bygga skyskrapor, sjukhus, stridsvagnar och kylskåp.

Så vi som är mer intresserade av smartphones ska inte bry oss om Samsung försvinner från ”den intressanta” marknaden? ?
Sen kan väl Apple lägga ner iPhones också:

Ursprungligen av Mackan1984:

Så vi som är mer intresserade av smartphones ska inte bry oss om Samsung försvinner från ”den intressanta” marknaden? ?
Sen kan väl Apple lägga ner iPhones också:

Klart man får bry sig, bry på. Men det verkar inte så.

Just på mobilerna har det hänt en del det senaste året. Huawei, Xiaomi, OnePlus har kommit starkt. Påverkar Apple såväl som Samsung.
Även Nokia tror jag har haft en stor påverkan sen sin återkomst för två år sedan. Särskilt på budgetsegmentet där även Samsung är verksamt.

Visst tror jag Samsung Galaxy S10 kommer att generera ett stort intresse. Men oavsett det är nog mobilmarknaden rätt mättad. Börjar bli som PC industrin för några år sedan. Den försvinner inte men är inte samma guldgruva som förr.

  • Medlem
  • 2019-01-09 00:53
Ursprungligen av Hoya:

Väldigt få kommentarer på denna artikel jämfört med den som handlade om Apple, undrar vad det beror på ?

Har också noterat detta ointresse och långtifrån bara här utan på så gott som alla teknikforum jag läser Samsung/Anti-Apple-fansen som var så högljudda i artiklarna om Apples fall var tydligen inte så intresserade att diskutera "sitt" favoritföretag. Inte heller skrivs det i närheten så mycket om det, inte ett ord på 99 systersida Sweclockers t ex så vitt jag kan se trots att Samsung med sin krets, skärm och minnestillverkning är mer intressant ur ett dator-perspektiv än att Apple säljer färre iPhones (vars artikel drog en hel del kommentarer).

Uppenbarligen har Apple inte förlorat sin förmåga att piska upp diskussioner oavsett vilken "sida" man står på. Det är inte svårt att förstå att varenda lite sak gällande Apple ofta blåses upp till en storm

Ursprungligen av S_Z:

Uppenbarligen har Apple inte förlorat sin förmåga att piska upp diskussioner oavsett vilken "sida" man står på. Det är inte svårt att förstå att varenda lite sak gällande Apple ofta blåses upp till en storm

Det beror säkert på att Android inte är Samsung, Samsung är bara en spelare bland många andra, även om många vill tro att Samsung = Android.

Android har ~75% av hela marknaden.
Samsung har ~20% av hela marknaden.
iOS har ~13% av hela marknaden.
Övriga system har ~12% av hela marknaden (Windows/Symbian/KaiOS).

~43% av marknaden är alltså varken Samsung eller Apple. Så varför jämför man Samsung med Apple?

Ursprungligen av Andorr:

Det beror säkert på att Android inte är Samsung, Samsung är bara en spelare bland många andra, även om många vill tro att Samsung = Android.

Android har ~75% av hela marknaden.
Samsung har ~20% av hela marknaden.
iOS har ~13% av hela marknaden.
Övriga system har ~12% av hela marknaden (Windows/Symbian/KaiOS).

~43% av marknaden är alltså varken Samsung eller Apple. Så varför jämför man Samsung med Apple?

Tror aldrig jag sett dom där övriga systemen piskat upp nån vidare diskussion från 75% android ?

  • Medlem
  • 2019-01-09 05:59
Ursprungligen av Hoya:

Väldigt få kommentarer på denna artikel jämfört med den som handlade om Apple, undrar vad det beror på ?

Kanske är för att det är fler Apple intresserade på 99 än Samsung. Inte första gången på mycket länge som Samsung vinstvarnar vilket var Apples case. S9 orna kom ju före Apples lineup i år och man visste att de inte sålde så bra så att Samsung inte skulle göra ett lysande kvartal var väl kännt innan.

Sedan gavs det sken av att Apples lurar sålde som vanligt i början. Till och med Apple gick ut och meddelade att Xr sålde bäst vilket inte säger ett dugg. Cook säger i November att marknaden i Kina är stark? För att sedan en månad senare meddela investerare att det är precis tvärtom.

Ursprungligen av Andorr:

Inte riktigt jämförbara företag. Samsung skulle kunna lägga ner sin telefontillverkning imorgon, man skulle fortfarande kunna bygga skyskrapor, sjukhus, stridsvagnar och kylskåp.

Nu är det ju just Samsung Electronics som har gett ut denna varning. Visst har de fler bolag, men det är väl inte helt intressant för oss som är intresserade just av deras mobiler och komponenter till andras mobiler?

Ursprungligen av PaO:

Kanske är för att det är fler Apple intresserade på 99 än Samsung. Inte första gången på mycket länge som Samsung vinstvarnar vilket var Apples case. S9 orna kom ju före Apples lineup i år och man visste att de inte sålde så bra så att Samsung inte skulle göra ett lysande kvartal var väl kännt innan.

Sedan gavs det sken av att Apples lurar sålde som vanligt i början. Till och med Apple gick ut och meddelade att Xr sålde bäst vilket inte säger ett dugg. Cook säger i November att marknaden i Kina är stark? För att sedan en månad senare meddela investerare att det är precis tvärtom.

Sure, det kunde vi kanske gissa att de kanske inte skulle göra ett lysande kvartal, men det här är ju ändå otroligt intressant? Du som Samsung-användare borde ha minst lika mycket tankar kring det här som du hade kring Apples rapport tänker jag?

Hur kommer prissättningen att se ut för S10:orna? Hur kommer de här jättarna (som både Apple och Samsung får sägas vara på mobilmarknanden) att hantera de mättade marknaderna och folks växande ovilja att byta mobil varje år för att teknikutvecklingen stannat av? Apple och Samsung har ju precis samma problem men kommer helt säkert att hantera det olika. Eller det tror jag i alla fall.

Ursprungligen av PaO:

Kanske är för att det är fler Apple intresserade på 99 än Samsung. Inte första gången på mycket länge som Samsung vinstvarnar vilket var Apples case. S9 orna kom ju före Apples lineup i år och man visste att de inte sålde så bra så att Samsung inte skulle göra ett lysande kvartal var väl kännt innan.

Sedan gavs det sken av att Apples lurar sålde som vanligt i början. Till och med Apple gick ut och meddelade att Xr sålde bäst vilket inte säger ett dugg. Cook säger i November att marknaden i Kina är stark? För att sedan en månad senare meddela investerare att det är precis tvärtom.

Skillnaden är väl också att du läst allt det där, har inte hört eller läst nåt om samsungs aktier eller uttalanden innan den här nyheten.

  • Medlem
  • International user
  • 2019-01-09 09:35
Ursprungligen av Andorr:

Det beror säkert på att Android inte är Samsung, Samsung är bara en spelare bland många andra, även om många vill tro att Samsung = Android.

Android har ~75% av hela marknaden.
Samsung har ~20% av hela marknaden.
iOS har ~13% av hela marknaden.
Övriga system har ~12% av hela marknaden (Windows/Symbian/KaiOS).

~43% av marknaden är alltså varken Samsung eller Apple. Så varför jämför man Samsung med Apple?

Hur räknar du till 43, du eller jag som är trött?

Ursprungligen av Andorr:

Det beror säkert på att Android inte är Samsung, Samsung är bara en spelare bland många andra, även om många vill tro att Samsung = Android.

Android har ~75% av hela marknaden.
Samsung har ~20% av hela marknaden.
iOS har ~13% av hela marknaden.
Övriga system har ~12% av hela marknaden (Windows/Symbian/KaiOS).

~43% av marknaden är alltså varken Samsung eller Apple. Så varför jämför man Samsung med Apple?

läste att android har hela 87% av marknaden medan apple har blyga 11% och övriga 2% för det finns knappt något märke som använder annat än android.

  • Medlem
  • 2019-01-09 12:10
Ursprungligen av Ida Blix:

Sure, det kunde vi kanske gissa att de kanske inte skulle göra ett lysande kvartal, men det här är ju ändå otroligt intressant? Du som Samsung-användare borde ha minst lika mycket tankar kring det här som du hade kring Apples rapport tänker jag?

Hur kommer prissättningen att se ut för S10:orna? Hur kommer de här jättarna (som både Apple och Samsung får sägas vara på mobilmarknanden) att hantera de mättade marknaderna och folks växande ovilja att byta mobil varje år för att teknikutvecklingen stannat av? Apple och Samsung har ju precis samma problem men kommer helt säkert att hantera det olika. Eller det tror jag i alla fall.

Hittar inte ett enda inlägg av dig i denna tråden
"Apple varnar för lägre intäkter"
Men många i denna tråden om Samsung

Skämt åsido

Apple vinstvarnade senast 2002, Samsung om inte innan så senast i samband med Note 7 fadäsen 2016
Därav större intresse
Apple är betydligt mer beroende av iPhone än Samsung Electronics är av S serien
Därav större intresse när iPhone försäljningen viker

Personligen gillar jag Samsung ja och hoppas att de prissätter s10 or mm sunt för höjer de priset markant i förhållande till S9 orna så får de sålt ännu mindre
Personligen så tänker jag att nästa gång jag byter min Note köper jag nog förra årets modell istället för att ge så mycket pengar

Vad jag förstår om Samsungs vinstvarning var det väl chip tillverkningen som var mindre än man hoppats

Bara titta på CES så ser man vilken bredd Samsung Electronics har medan Apple är fortfarande lite enbenta med iPhone

@Ida Blix du försvarade i senaste podden Apples iPhone priser 2018, gör du det fortfarande?

Senast redigerat 2019-01-09 13:44
  • Medlem
  • 2019-01-09 12:34
Ursprungligen av Mackan1984:

Skillnaden är väl också att du läst allt det där, har inte hört eller läst nåt om samsungs aktier eller uttalanden innan den här nyheten.

Följer du Sammobile.com?

Men det är klart Aftonbladet tar ju hellre upp Apple än Samsung såvida telefoner inte exploderar

Ursprungligen av PaO:

Apple är betydligt mer beroende av iPhone än Samsung Electronics är av S serien

Det är iofs sant. Men det är inte hela sanningen. SE levererar ju enorma mängder komponenter till andras mobiltelefoner, så en avsomnad mobilmarknad drabbar dem inte bara direkt utan också indirekt. Vore faktiskt intressant att försöka reda ut vilket av bolagen A och SE som har mest att förlora på detta, relativt sett.

  • Medlem
  • 2019-01-09 13:39
Ursprungligen av PaO:

Därav större intresse
Apple är betydligt mer beroende av iPhone än Samsung Electronics är av S serien
Därav större intresse när iPhone försäljningen viker

Personligen gillar jag Samsung ja och hoppas att de prissätter s10 or mm sunt för höjer de priset markant i förhållande till S9 orna så får de sålt ännu mindre
Personligen så tänker jag att nästa gång jag byter min Note köper jag nog förra årets modell istället för att ge så mycket pengar

Vad jag förstår om Samsungs vinstvarning var det väl chip tillverkningen som var mindre än man hoppats

Bara titta på CES så ser man vilken bredd Samsung Electronics har medan Apple är fortfarande lite enbenta med iPhone

@Ida du försvarade i senaste podden Apples iPhone priser 2018, gör du det fortfarande?

Visst drar Apple in mest pengar på sin iPhone men även utan den så är det ju inget att fnysa åt. Sett till omsättning är, om jag inte misstar mig, enbart Apples Services-del större än hela Samsung Electronics Consumer Electronics division (alltså TV mm).

Det är ju framförallt chip-tillverkningen och i någon mindre mån mobiltillverkningen som är Samsung Electronics stora kassakor, de divisioner som också föll. Så intresset när det går bra/dåligt för dessa borde ju finnas där både bland dem som skriver om mobil/dator-relaterade nyheter men intresset att skriva/diskutera det är ju uppenbarligen väldigt svagt.

Ursprungligen av PaO:

Hittar inte ett enda inlägg av dig i denna tråden
"Apple varnar för lägre intäkter"
Men många i denna tråden om Samsung

Skämt åsido

Apple vinstvarnade senast 2002, Samsung om inte innan så senast i samband med Note 7 fadäsen 2016
Därav större intresse
Apple är betydligt mer beroende av iPhone än Samsung Electronics är av S serien
Därav större intresse när iPhone försäljningen viker

Personligen gillar jag Samsung ja och hoppas att de prissätter s10 or mm sunt för höjer de priset markant i förhållande till S9 orna så får de sålt ännu mindre
Personligen så tänker jag att nästa gång jag byter min Note köper jag nog förra årets modell istället för att ge så mycket pengar

Vad jag förstår om Samsungs vinstvarning var det väl chip tillverkningen som var mindre än man hoppats

Bara titta på CES så ser man vilken bredd Samsung Electronics har medan Apple är fortfarande lite enbenta med iPhone

@Ida Blix du försvarade i senaste podden Apples iPhone priser 2018, gör du det fortfarande?

Nu vet jag inte om du tolkade mitt första inlägg till dig som något påhopp, det var i så fall inte min mening. Jag är uppriktigt intresserad av dina tankar kring Samsung och hur du tror de kommer tackla det här, så hoppades liksom att du skulle skriva något liknade här som i Apple-tråden.

Anledningen till att du inte hittar några inlägg från mig där är inte roligare än att jag hade semester (hemma med en tvååring, så inte semester alls med andra ord). Väl tillbaka hade alla sagt så mycket att jag inte kände jag hade jättemycket att tillföra till just det ämnet.

Trenden vi ser här nu, LG har också en mycket tråkig kvartalsrapport framför sig såg jag idag, är superintressant och lösningarna för de olika bolagen lär se olika ut.

Det är superkonstigt att intresset är större för att just Iphone-försäljningen börjat vika – för försäljningen minskar inte för att folk istället köper Android och alla Android-tillverkare går med fet vinst. Det som händer Apple sker inte i ett vakum och påverkar många fler bolag inklusive Samsung som Apple köper mycket komponenter av. Hela marknaden har stagnerat på allvar. Alla som har råd har en mobil och inte lika många som förut ser anledning att byta varje år. Det i sig tror jag är positivt. För miljön om inte annat. Men det kommer definitivt att ändra vilka aktörer som finns kvar och de kommer att behöva arbeta annorlunda.

Jag ser ett enormt värde i IOS och hela ekosystemet Apple erbjuder mig genom deras produkter. Det är svårt att omvandla till kronor och ören. Jag tycker att de gör bättre och bättre telefoner och förstår att de vill ha betalt för dem. Om jag skulle köpa en ny Iphone varje år? Troligen inte (har heller aldrig gjort), men det är inte främst på grund av priset. Så kul nyheter kommer det inte varje år. Jag får ut enormt med värde ur min telefon (Iphone XS som jag inte köpt själv utan fått från jobbet) och att den kostar som en dator tycker jag inte är helt konstigt, det är ju en dator jag kan bära runt på mer eller mindre och för varje år som går tycks jag behöva en dator mindre och mindre. Priset för en XS hade inte hindrat mig från att köpa den och vara nöjd med köpet om jag nu inte kunnat få en från jobbet. Men helt säkert kommer jag använda den här fler år än tidigare.

  • Medlem
  • 2019-01-09 14:03
Ursprungligen av GustafMA:

Det är iofs sant. Men det är inte hela sanningen. SE levererar ju enorma mängder komponenter till andras mobiltelefoner, så en avsomnad mobilmarknad drabbar dem inte bara direkt utan också indirekt. Vore faktiskt intressant att försöka reda ut vilket av bolagen A och SE som har mest att förlora på detta, relativt sett.

Håller med det vore helt klart intressant

  • Medlem
  • 2019-01-09 20:32
Ursprungligen av Ida Blix:

Nu vet jag inte om du tolkade mitt första inlägg till dig som något påhopp, det var i så fall inte min mening. Jag är uppriktigt intresserad av dina tankar kring Samsung och hur du tror de kommer tackla det här, så hoppades liksom att du skulle skriva något liknade här som i Apple-tråden.

Anledningen till att du inte hittar några inlägg från mig där är inte roligare än att jag hade semester (hemma med en tvååring, så inte semester alls med andra ord). Väl tillbaka hade alla sagt så mycket att jag inte kände jag hade jättemycket att tillföra till just det ämnet.

Trenden vi ser här nu, LG har också en mycket tråkig kvartalsrapport framför sig såg jag idag, är superintressant och lösningarna för de olika bolagen lär se olika ut.

Det är superkonstigt att intresset är större för att just Iphone-försäljningen börjat vika – för försäljningen minskar inte för att folk istället köper Android och alla Android-tillverkare går med fet vinst. Det som händer Apple sker inte i ett vakum och påverkar många fler bolag inklusive Samsung som Apple köper mycket komponenter av. Hela marknaden har stagnerat på allvar. Alla som har råd har en mobil och inte lika många som förut ser anledning att byta varje år. Det i sig tror jag är positivt. För miljön om inte annat. Men det kommer definitivt att ändra vilka aktörer som finns kvar och de kommer att behöva arbeta annorlunda.

Jag ser ett enormt värde i IOS och hela ekosystemet Apple erbjuder mig genom deras produkter. Det är svårt att omvandla till kronor och ören. Jag tycker att de gör bättre och bättre telefoner och förstår att de vill ha betalt för dem. Om jag skulle köpa en ny Iphone varje år? Troligen inte (har heller aldrig gjort), men det är inte främst på grund av priset. Så kul nyheter kommer det inte varje år. Jag får ut enormt med värde ur min telefon (Iphone XS som jag inte köpt själv utan fått från jobbet) och att den kostar som en dator tycker jag inte är helt konstigt, det är ju en dator jag kan bära runt på mer eller mindre och för varje år som går tycks jag behöva en dator mindre och mindre. Priset för en XS hade inte hindrat mig från att köpa den och vara nöjd med köpet om jag nu inte kunnat få en från jobbet. Men helt säkert kommer jag använda den här fler år än tidigare.

Nja inte direkt påhoppad men ber om ursäkt om du uppfattade mitt svar som lite kyligt ?

Nu till topic

Jag Googlade lite snabbt och många medier skriver om Samsung vinstvarning men oftast i samma mening att Apple var före.

Början av 2000 talet stagnerade utvecklingen av mobiltelefoner och branschen blev i mina ögon lite tråkig. Prenumererade då på tidningen Mobil och sade till och med upp prenumerationen. Ända tills Apple kom och revolutionerade det vi ser idag. Nu är vi framme vid nästa steg. Antingen klarar jättarna av utmaningar eller kommer någon uppstickare och hittar på något nytt. Varken Samsung eller Apple kommer att försvinna i det närmaste men de får nog tänka om lite.

Jag hoppas att prisracet är över och vi får mer sansade priser. Är fortfarande glad över att jag övergav Apples ekosystem för många år sedan men tycker samtidigt synd om dem som är djupt investerade och känner sig tvingade till dessa höga priser. Tycker även fortfarande att Apple sett mer åt aktieägarna än kunderna de senaste åren, här tycker jag Samsung lyssnat mer.

Personligen så om Samsung skulle sluta med mobiler får man hoppa till annan tillverkare av Android och tänka om gällande s-pen funktioner. Skulle Google försvinna då finns Samsung kanske där med sina egna appar. Android är så brett idag att använder man Googles appar kan man hoppa lite hur som. Apple har ju redan börjat öppna upp sig så vi får väl se. Hade fortfarande gärna sett en riktig Note konkurrent från Cupertino men det ser svårt ut ?

En sak är att när jag skall byta ut min Note 8 i framtiden så kommer jag att snegla på förra årets modell om priserna fortsätter uppåt.

Flera jag känner även inbitna Apple användare tycker det är för dyrt nu och kikar på Android

Vi får se hur 2019 blir helt enkelt ?

Edit
Läste precis om Samsung satsning i Indien och kanske även i Kina med deras M serie. Prisvärda mobiler som skall direkt konkurrera med Xiaomi och Redmi typ av mobiler, intressant ?

https://youtu.be/pzb38YFnv30

Senast redigerat 2019-01-09 20:51
Ursprungligen av Hoya:

Väldigt få kommentarer på denna artikel jämfört med den som handlade om Apple, undrar vad det beror på ?

Väldigt många trådar och inlägg om Apple, iOS, osv i forumet.

Gissar att det finns statistik gällande besökare till 99.se och vilka system de använder.
Gissar att den visar på en väldigt stort övertag för macOS och iOS.

Ursprungligen av Ida Blix:

Sure, det kunde vi kanske gissa att de kanske inte skulle göra ett lysande kvartal, men det här är ju ändå otroligt intressant? Du som Samsung-användare borde ha minst lika mycket tankar kring det här som du hade kring Apples rapport tänker jag?

Hur kommer prissättningen att se ut för S10:orna? Hur kommer de här jättarna (som både Apple och Samsung får sägas vara på mobilmarknanden) att hantera de mättade marknaderna och folks växande ovilja att byta mobil varje år för att teknikutvecklingen stannat av? Apple och Samsung har ju precis samma problem men kommer helt säkert att hantera det olika. Eller det tror jag i alla fall.

Till skillnad från Apple så har ju Samsung även billiga modeller, så prissättning av deras dyrare modeller är ju inte lika viktig för dem som för Apple. Samsung har modeller som fler i Indien och Kina har råd med, så de har möjligheten att på ett helt annat sätt konkurrera med billiga kinesiska märken på dessa marknader.

Sen, utan tvekan, så tjänar de mer på sina dyrare telefoner än de billigare, men Samsung står och faller inte beroende på hur många telefoner de säljer, de har sina ägg i mer än en korg.

  • Medlem
  • 2019-01-09 23:13
Ursprungligen av filbunke:

Väldigt många trådar och inlägg om Apple, iOS, osv i forumet.

Gissar att det finns statistik gällande besökare till 99.se och vilka system de använder.
Gissar att den visar på en väldigt stort övertag för macOS och iOS.

Återigen, detta är inget unikt för just 99. Är inte i närheten av samma intresse på de stora teknikforum/bloggar jag besöker, varesig i antal artiklar eller kommentarer i de artiklar som faktiskt finns. Som sagt, ingenting om att Samsung vinstvarning och att det är just krets/minnes-tillverkningen (vilket är betydligt mer datorrelaterat än iPhones) som drar ner resultatet på en generell dator/tekniksida som Sweclockers t ex men det var intressant att skriva om Apples varning och att det berodde på iPhone vilket resulterade i en relativt lång tråd där.

  • Medlem
  • 2019-01-09 23:22
Ursprungligen av filbunke:

Väldigt många trådar och inlägg om Apple, iOS, osv i forumet.

Gissar att det finns statistik gällande besökare till 99.se och vilka system de använder.
Gissar att den visar på en väldigt stort övertag för macOS och iOS.

Bevaka tråden