Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Googles röstassistent kan snart agera översättare

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Snart kan Googles röstassistent i exempelvis Home Hub användas som översättare direkt i konversationer. Från start finns stöd för 27 olika språk.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2019-01-09 14:45

Kanske dags att packa upp Google Home Hub enheten som kom före jul Skall bli kul att testa då funktionen blir aktiv.

Ursprungligen av spode:

Kanske dags att packa upp Google Home Hub enheten som kom före jul Skall bli kul att testa då funktionen blir aktiv.

Du måste berätta hur den funkar när du fått lite bättre koll. Nyfiken på vad som funkar och inte här.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-09 15:33
Ursprungligen av spode:

Kanske dags att packa upp Google Home Hub enheten som kom före jul Skall bli kul att testa då funktionen blir aktiv.

Ja jag är också nyfiken på att se hur den fungerar här. Har sett andra kommentera på att den är något omständlig för den som vill använda den ur svenskt perspektiv. Rapportera gärna!

  • Medlem
  • 2019-01-09 15:57
Ursprungligen av Ida Blix:

Du måste berätta hur den funkar när du fått lite bättre koll. Nyfiken på vad som funkar och inte här.

Menar du rörande "simultan översättningen"?

Ursprungligen av ekloev:

Ja jag är också nyfiken på att se hur den fungerar här. Har sett andra kommentera på att den är något omständlig för den som vill använda den ur svenskt perspektiv. Rapportera gärna!

Jag är ju tyvärr en sån där person som är helt emot att använda annat språk en engelska på allt som har med teknik att göra Vilket betyder att jag kör med engelska på telefon, Google assistant/home, datorer, etc.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-09 16:00
Ursprungligen av spode:

Menar du rörande "simultan översättningen"?

Jag är ju tyvärr en sån där person som är helt emot att använda annat språk en engelska på allt som har med teknik att göra Vilket betyder att jag kör med engelska på telefon, Google assistant/home, datorer, etc.

Jasså? Sådan är jag gällande film och spel, svenska röster får det att krypa i kroppen på mig, men jag kan inte förmå mig själv att gå och prata engelska med tekniken. Plus att jag skulle känna mig fånig om jag stod och gastade på engelska på stan. En psykologisk fråga så klart, kunskapsmässigt är det inga problem, så motviljan att prata på engelska med tekniken sitter bara i huvudet mitt

  • Medlem
  • 2019-01-09 16:04
Ursprungligen av ekloev:

Jasså? Sådan är jag gällande film och spel, svenska röster får det att krypa i kroppen på mig, men jag kan inte förmå mig själv att gå och prata engelska med tekniken. Plus att jag skulle känna mig fånig om jag stod och gastade på engelska på stan. En psykologisk fråga så klart, kunskapsmässigt är det inga problem, så motviljan att prata på engelska med tekniken sitter bara i huvudet mitt

Se mitt PM.
Google har klart mera problem att hantera svenska om man valt att den skall klara av flera språk på samma gång, som exempelvis engelska och svenska. Väljs enbart svenska så fungerar det bättre. Nu vet jag inte om det var just detta som du menade eller något mera specifikt språk/landsproblem för just Home Hub.

  • Medlem
  • 2019-01-09 21:37
Ursprungligen av spode:

Menar du rörande "simultan översättningen"?

Jag är ju tyvärr en sån där person som är helt emot att använda annat språk en engelska på allt som har med teknik att göra Vilket betyder att jag kör med engelska på telefon, Google assistant/home, datorer, etc.

På den gamla goda tiden så har jag sett Snuten i Hollywood med Eddie Murphy dubbad till tyska ?
Lysande
Hands up = Bitte heben sie den händen hoch ?

  • Medlem
  • 2019-01-09 21:38
Ursprungligen av ekloev:

Jasså? Sådan är jag gällande film och spel, svenska röster får det att krypa i kroppen på mig, men jag kan inte förmå mig själv att gå och prata engelska med tekniken. Plus att jag skulle känna mig fånig om jag stod och gastade på engelska på stan. En psykologisk fråga så klart, kunskapsmässigt är det inga problem, så motviljan att prata på engelska med tekniken sitter bara i huvudet mitt

En fri översättning på tyska
Back Street Boys = Hinter Gassen Knaben
?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-11 15:53

Jag lunchade med förträffligt trevlige @spode idag som lämnade över sitt exemplar av Google Home Hub. Tanken är att vi ska få leka lite med härligheten och avlägga rapport om upplevelsen innan den återbördas till sin rättmätige ägare. Stort tack @spode, mycket snällt av dig!

  • Medlem
  • 2019-01-11 16:22
Ursprungligen av ekloev:

Jag lunchade med förträffligt trevlige @spode idag som lämnade över sitt exemplar av Google Home Hub. Tanken är att vi ska få leka lite med härligheten och avlägga rapport om upplevelsen innan den återbördas till sin rättmätige ägare. Stort tack @spode, mycket snällt av dig!

Tack själv, mycket trevligt att träffas!
Det är inte bara glädjen som är bäst när den delas utan även kunskapen. Det är precis det ni gör och om jag kan stå till tjänst för att hjälpa till med det så är det det minsta jag kan göra efter att ha fått ta del av er kunskap en längre tid.

1
Bevaka tråden