Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Påminnelser aktivitet kalender

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har alltid kunnat lägga in två påminnelser på en aktivitet i kalendern på min iPhone men nu är det plötsligt bara en?? Är det någon inställning jag har gjort eller är det en generell förändring??

Ursprungligen av Greta723:

Har alltid kunnat lägga in två påminnelser på en aktivitet i kalendern på min iPhone men nu är det plötsligt bara en?? Är det någon inställning jag har gjort eller är det en generell förändring??

Testade här nu och när man först väljer en tid för notis så ploppar påminnelse 2 upp, så verkar kunna lägga till två påminnelser här iallafall.

Om detta var till nån hjälp vet jag inte men.

Jag tror att det finns möjlighet till två påminnelser på aktiviteter som ligger i en iCloud-kalender - men bara en påminnelse om det är en aktivitet i en annan typ av kalender (t.ex Outlook eller Google).

Fick just påminnelse i mailen så på nåt sätt är min kalender kopplad till mitt outlookkonto - där är nog felet. Undrar hur jag ska få bort den kopplingen.... Lyckades till slut stänga av kalendern i outlook och nu har jag två påminnelser igen, Tusen tack för hjälpen!!

Senast redigerat 2019-01-11 10:19

När du skapar en aktivitet så väljer du vilken kalender aktiviteten ska ligga i. Välj då en kalender som ligger i ditt iCloud-konto i stället.

Befintliga aktiviteter kan flyttas till en annan av dina kalendrar.

http://iphone.skydocu.com/sv/kalender/anvanda...

1
Bevaka tråden