Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ring uppges ha gett anställda tillgång till kundernas kameror

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .

UPPDATERAD. Det finns kanske anledning att tveka inför ett köp av någon Ring-produkt. En rapport gör gällande att ett stort antal anställda haft tillgång till kundernas videoströmmar.

Läs hela artikeln här

Finns inte en chans att jag släpper in något företags onlinekamera i mitt hem. ?

Ursprungligen av Zeugma:

Finns inte en chans att jag släpper in något företags onlinekamera i mitt hem. ?

Ring har främst kameror för utsidan av ditt hem så det är lugnt.

PS. Jag vet att de har en kamera för inomhusbevakning men då sabbas mitt skämt.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2019-01-11 12:28

Det har hänt förut och kommer att ske igen. Jag skulle i det längsta avstå från färdiga kit med webbkameror som nås via en tjänst som man prenumererar på.

Liknande fall:
https://en.wikipedia.org/wiki/Optic_Nerve_(GC...
https://en.wikipedia.org/wiki/Sony_BMG_copy_p...

Ring har gjort ett ännu tydligare uttalande sedan den här nyheten kom (kan lägga till att appen ifråga, Neighbors, inte finns i Sverige):

Citat:

Ring does not provide and never has provided employees with access to livestreams of Ring devices.

As mentioned in our statement, Ring employees only have access to recordings that are sourced exclusively from publicly shared Ring videos from the Neighbors app (in accordance with our terms of service), and from a small fraction of Ring users who have provided their explicit written consent to allow us to access and utilize their videos for such purposes. Again, Ring employees do not have access to livestreams.

Deras första uttalande i sin helhet på orignalspråk:

Citat:

“We take the privacy and security of our customers’ personal information extremely seriously. In order to improve our service, we view and annotate certain Ring video recordings. These recordings are sourced exclusively from publicly shared Ring videos from the Neighbors app (in accordance with our terms of service), and from a small fraction of Ring users who have provided their explicit written consent to allow us to access and utilize their videos for such purposes. Ring employees do not have access to livestreams from Ring products.

We have strict policies in place for all our team members. We implement systems to restrict and audit access to information. We hold our team members to a high ethical standard and anyone in violation of our policies faces discipline, including termination and potential legal and criminal penalties. In addition, we have zero tolerance for abuse of our systems and if we find bad actors who have engaged in this behavior, we will take swift action against them.”

Senast redigerat 2019-01-14 10:29
Bevaka tråden