Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmen aktiveras vid volymändring, hur stänga av?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag har hörlurar inkopplade (via lightning till ministereotele) till min iPhone7 (senaste iOS) så aktiverar volymknapparna skärmen även om jag släckt den för att ha telefonen i fickan. Utan lurar (högtalare) blir det inte så.

Hur gör man för att avaktivera denna skärmaktivering?
Det verkar inte appberoende, samma med alla jag testat.

Samma om du justerat volymen via ditt headset?

Min skärm är fortsatt släkt när jag justerar volym, dock så använder jag AirPods.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-01-11 18:02

Litet ovetenskapligt test säger att skärmen är alltid släckt om ljudet spelas upp på en blåtandsenhet eller via AirPlay, fast man trycker på knapparna på iPhone. Oavsett ljudnivå. För det var väl så TS menade?

Däremot tänds skärmen om man köra med lightning/lightning-till-headphones-adapter när ljudet går upp på farlig nivå (gul färgplupp). Håller man sig nere på det ofarliga så tänds skärmen inte.

Ursprungligen av frazze:

Litet ovetenskapligt test säger att skärmen är alltid släckt om ljudet spelas upp på en blåtandsenhet eller via AirPlay, fast man trycker på knapparna på iPhone. Oavsett ljudnivå. För det var väl så TS menade?

Däremot tänds skärmen om man köra med lightning/lightning-till-headphones-adapter när ljudet går upp på farlig nivå (gul färgplupp). Håller man sig nere på det ofarliga så tänds skärmen inte.

Hmm.. intressant observation, det verkar ju stämma.
Jag hittar ingen möjlighet att stänga av detta.

Problemet är att "farlig nivå" både beror på vad man har för lurar (hur lättdrivna de är) och nivån på det man spelar. Speciellt klassiskt behöver lite manuell utjämning ibland när man är ute i kollektivtrafik och liknande och då hamnar man i tysta partier ofta på gult. inte helt genomtänkt funktionalitet där.

1
Bevaka tråden