Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple sägs släppa Iphone med tre kameror i år

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Också i år ska Apple uppdatera sina Iphone-modeller. Enligt uppgifter fortsätter de med tre modeller varav en sägs få tre kameror på baksidan för att konkurrera med flaggskeppen på Android-sidan.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2019-01-11 22:09

Bryr mig inte så mycket huruvida det är två eller tre kameror i kommande modeller men det som får mig att hoppas att detta rykte är felaktigt är det om att Apple återigen skulle börja skilja hårdvarumässigt på den stora och lilla toppmodellen (ja, bortsett från de självklara som batteri och skärmstorlek).

Var så nöjd när de släppte iPhone X, som är en relativt lite enhet med dagens mått mätt, som sin topp modell och inte något phablet-åbäke. Och sen när plus-modellen kom så var det bara en större X, precis som det skall vara enligt mig. Jag vill kunna köpa den bästa möjliga iPhone-modellen när jag byter, inte tvingas välja mellan en klumpig phablet eller en hårdvarumässigt sämre modell.

Ursprungligen av S_Z:

Bryr mig inte så mycket huruvida det är två eller tre kameror i kommande modeller men det som får mig att hoppas att detta rykte är felaktigt är det om att Apple återigen skulle börja skilja hårdvarumässigt på den stora och lilla toppmodellen (ja, bortsett från de självklara som batteri och skärmstorlek).

Var så nöjd när de släppte iPhone X, som är en relativt lite enhet med dagens mått mätt, som sin topp modell och inte något phablet-åbäke. Och sen när plus-modellen kom så var det bara en större X, precis som det skall vara enligt mig. Jag vill kunna köpa den bästa möjliga iPhone-modellen när jag byter, inte tvingas välja mellan en klumpig phablet eller en hårdvarumässigt sämre modell.

Du som verkar ha mindre mobil i åtanke måste jag berätta för att Sonys nästa compact ser åtråvärd ut.

Blir det så här igen väljer jag lätt XR i framtiden.

  • Medlem
  • 2019-01-12 07:26

Det var ingen vacker skapelse
Undra om Ive är lång ledig ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-12 10:00
Ursprungligen av PaO:

Det var ingen vacker skapelse
Undra om Ive är lång ledig ?

Apple har alla fall ett utvecklar team.
Samsung har.

Ursprungligen av Innis:

Apple har alla fall ett utvecklar team.
Samsung har.

Roligt. Den humorn blir aldrig för gammal.

Om den nu ser ut så, så ser iallafall originalet bättre ut, man har till och med lyckats med att centrera kamerorna, fantastiskt.

Ursprungligen av Mackan1984:

Du som verkar ha mindre mobil i åtanke måste jag berätta för att Sonys nästa compact ser åtråvärd ut.

Den ser faktiskt inte så tokig ut!

  • Medlem
  • 2019-01-12 12:26

Kul ju
Det gäller väl åt båda hållen i modern tid ?

Phablet
Trådlös laddning
Mm mm

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-12 13:48
Ursprungligen av PaO:

Kul ju
Det gäller väl åt båda hållen i modern tid ?

Phablet
Trådlös laddning
Mm mm

En liten lektion i språk.

Design kan man kopiera.

Teknik/funktion anammar man.

Samsung kopierar,Apple anammar teknik och gör den bättre.

  • Medlem
  • 2019-01-12 14:07
Ursprungligen av Innis:

En liten lektion i språk.

Design kan man kopiera.

Teknik/funktion anammar man.

Samsung kopierar,Apple anammar teknik och gör den bättre.

Vad säger du om denna gamla bilden ?
Och du som är fullständigt emot Samsung måste kännas svårt när Apple i praktiken dödar ATV med att erbjuda iTunes i Samsung mfl TV

  • Medlem
  • 2019-01-12 15:22
Ursprungligen av Mackan1984:

Du som verkar ha mindre mobil i åtanke måste jag berätta för att Sonys nästa compact ser åtråvärd ut.

Jo, gillar definitivt mindre telefoner bättre. Är dock väldigt nöjd med iPhone och har inga planer på att byta.

Gillar dock Sonys produkter generellt. Stort fan av deras spegelfria full frame kameror, alpha-serien och deras senaste noise canceling lurar wh1000xm3 är fantastiska! Så skulle jag byta ekosystem så skulle jag definitivt kolla in dom Den där designen (om det nu är så den kommer att se ut) är ju också betydligt mer modern än va vi sett från Sony de senaste åren.

Ursprungligen av PaO:

Vad säger du om denna gamla bilden ?

Den där gamla bilden har ju blivit avslöjad som felaktig för hur många år som helst sen. Bara googla på namnet så får du upp artiklar om det från 2011

Länge än innan det kommer nya iPhones. Blir alltid intressant att se vad som dyker upp.
Däremot verkar Kompakta mobiler ha gjort sitt med bra specifikationer. Sony ryktas lägga ner den kategorin också:
https://www.gsmarena.com/sony_mobile_exec_hin...

För Apples del så undrar jag om de inte måste renodla sin produktportfölj och namngivning en hel del. Som Zone of tech är inne på:
https://www.youtube.com/watch?v=91vItWm2RaQ&t...

  • Medlem
  • 2019-01-14 22:41
Ursprungligen av Redaktionen:

Också i år ska Apple uppdatera sina Iphone-modeller. Enligt uppgifter fortsätter de med tre modeller varav en sägs få tre kameror på baksidan för att konkurrera med flaggskeppen på Android-sidan.

Läs hela artikeln här

Märks verkligen att Apple ligger en bra bit efter sina konkurrenter. De lanserar telefon med 3 kameror till deras klassiska höstevent, de är alltså 18 månader efter Huawei P20 Pro. Och de försöker göra en stor grej av det. Lagom till dessa har väl övriga konkurrenter en vikbar telefon.

Inte konstigt att de vinstvarnar och faller på börsen. Många verkar inte förstå, men tåget för iPhone har gått och ska Apple överleva får de se till att satsa på services-delen.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-01-14 23:01

Nja, så länge de har den där "gluggen" längst uppe så behåller jag min 8+, hoppas den håller länge. Kameror lockar icke..
Yepp, har ätit frukost, druckit kaffe, käkat kvällsmat och allt är OK på jobbet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-01-15 00:44
Ursprungligen av kfrid:

Märks verkligen att Apple ligger en bra bit efter sina konkurrenter. De lanserar telefon med 3 kameror till deras klassiska höstevent, de är alltså 18 månader efter Huawei P20 Pro. Och de försöker göra en stor grej av det. Lagom till dessa har väl övriga konkurrenter en vikbar telefon.

Inte konstigt att de vinstvarnar och faller på börsen. Många verkar inte förstå, men tåget för iPhone har gått och ska Apple överleva får de se till att satsa på services-delen.

Jag håller inte med dej. I Apples fall så går de inte på att ha de häftigaste specen på hårdvaran. Det är iOS som är det bästa med iPhone!

Ursprungligen av kfrid:

Märks verkligen att Apple ligger en bra bit efter sina konkurrenter. De lanserar telefon med 3 kameror till deras klassiska höstevent, de är alltså 18 månader efter Huawei P20 Pro. Och de försöker göra en stor grej av det.

Det beror väl helt på vad för grej de gör utav den.
Det är ju inte Apple som skryter om den just nu?
Nokia kommer väl med en lur med 5 kameror och ingen tror väl att den tar bättre bilder än P20 Pro eller ens pixel 3.

  • Medlem
  • 2019-01-15 08:21
Ursprungligen av Mackan1984:

Det beror väl helt på vad för grej de gör utav den.
Det är ju inte Apple som skryter om den just nu?
Nokia kommer väl med en lur med 5 kameror och ingen tror väl att den tar bättre bilder än P20 Pro eller ens pixel 3.

Helt riktigt, 5 kameror är extremt överdrivet.

Min poäng var snarare än att antalet kameror spelar roll, att Apple inte längre ligger i framkant av att komma ut med nya funktioner et.c. Det var liksom det som de tidigare var bäst på och gjorde att det blev framgångsrik med Iphone.

  • Medlem
  • 2019-01-15 08:24
Ursprungligen av kenjon:

Jag håller inte med dej. I Apples fall så går de inte på att ha de häftigaste specen på hårdvaran. Det är iOS som är det bästa med iPhone!

Det är en bra poäng.
Men när så är fallet borde de satsa på att få in iOS i andra telefoner av andra tillverkare. Tänk dig iOS i Huawei eller Samsung t.ex.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-01-15 16:29

Det tror jag inte att Apple tjänar något på. Det blir alldeles för mycket hårdvara att hålla reda på, med drivrutiner etc. Kolla bara på Windows kontra macOS.

Ursprungligen av kfrid:

Helt riktigt, 5 kameror är extremt överdrivet.

Min poäng var snarare än att antalet kameror spelar roll, att Apple inte längre ligger i framkant av att komma ut med nya funktioner et.c. Det var liksom det som de tidigare var bäst på och gjorde att det blev framgångsrik med Iphone.

Till skillnad från förr var att ingen verkade veta hur utformningen av en smartphone skulle vara.
Nu vet alla och allt Apple ska och vill göra.
Kina drar in mängder med pengar på sina smartphones och trycker in så mycket som möjligt.

Förr fanns till och med smartphones med projektor.
Samsung tillverkade apples lcd med 300+ ppi men valde ändå att satsa sina pengar på oled.
Vilket i slutändan visade sig vara rätt beslut.

Apple satsade istället på sina arm-chip där de länge låg efter men vilket visat sig idag vara rätt beslut, där ligger de verkligen i framkant mot konkurrenter.
Men det är ingenting som syns förutom att deras iPhone håller sig längre.

Senast redigerat 2019-01-15 16:44

Ryktas om att 3D Touch displayen försvinner på alla tre nya iPhone i höst:
https://m.youtube.com/watch?v=xAwpkT48x4k

Ännu en prototyp-bild på iPhone 2019 har dykt upp.
https://9to5mac.com/2019/01/15/renders-show-a...

1
Bevaka tråden