Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airpower uppges vara i produktion

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Laddningsstationen Airpower är inte död, och kan börja säljas redan i februari enligt två källor från Apples leverantörskedja.

Läs hela artikeln här

Säkert bra. Men måste vara en komplicerad produkt när det tog så länge.
Så det är klart man undrar vad priset då blir?

Ursprungligen av johnh3:

Säkert bra. Men måste vara en komplicerad produkt när det tog så länge.
Så det är klart man undrar vad priset då blir?

Ska vi dra igång gissningsleken? Jag gissar 1 795 kronor.

Kollar i relation till andra Apple tillbehör. 495 kr för ett skal till iPhone XR:
https://www.apple.com/se/shop/product/MRW62/t...

Så min gissning blir runt 2000 kr, tror den blir dyrare än ett par Air Pods. Fast man hoppas ju det blir billigare.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-13 11:51
Ursprungligen av jakobnilsson:

Ska vi dra igång gissningsleken? Jag gissar 1 795 kronor.

Bra gissat men jag tror att det blir ändå mer typ 2195:-

Ursprungligen av jakobnilsson:

Ska vi dra igång gissningsleken? Jag gissar 1 795 kronor.

Jag säger $169 eller 2795 SEK.

Har du råd med både iPhone, Watch och Airpods finns det ingen anledning att snåla.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag säger $169 eller 2795 SEK.

Har du råd med både iPhone, Watch och Airpods finns det ingen anledning att snåla.

Eller så finns det anledning att snåla när hela teknikbudgeten redan försvunnit. Men det beror ju självklar på prioriteringar jag skulle aldrig lägga de summorna på en trådlös laddare.

”Available from $249”

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-01-13 20:47

2495 gissar jag.

Lite för sent.
Har fyllt min kvot av trådlösa laddare och även om den här kan mer och bättre så lockar det inte.
2395:-

Jag är skeptisk. Blir en rejäl överraskning om det är visar sig stämma.

$109

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2019-01-14 15:17

Spännande. Då väntar vi bara på iPhone SE2 med Qi-laddning ?

Gissar på 1995 SEK för AirPower.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-01-14 15:33

Kommer det ens att vara möjligt att med AirPower ladda en Apple Watch som har ett låst band/länk i motsats till t ex sportbandet?

Om inte så är det ju ännu en anledning, förutom den enorma förseningen, att smeta "epic fail" över hela produkten.

Ursprungligen av zinned:

Kommer det ens att vara möjligt att med AirPower ladda en Apple Watch som har ett låst band/länk i motsats till t ex sportbandet?

Om inte så är det ju ännu en anledning, förutom den enorma förseningen, att smeta "epic fail" över hela produkten.

Nej, det borde ju inte gå, baserat på det vi sett av produkten så här långt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-01-14 15:57
Ursprungligen av Ida Blix:

Nej, det borde ju inte gå, baserat på det vi sett av produkten så här långt.

Misstänker det, så länge de inte har någon uppfällbar del för just detta men det skulle ju vara märkligt. Kass produkt om man inte ger möjligheten att ladda alla sina tilltänkta produkter med den.

Ursprungligen av Apple:

Nej, tyvärr. Du har köpt en klocka och länk för 13 000 så det fungerar inte...hade du däremot köpt modellerna för 5000 så hade det fungerat fint.

Ursprungligen av zinned:

Misstänker det, så länge de inte har någon uppfällbar del för just detta men det skulle ju vara märkligt. Kass produkt om man inte ger möjligheten att ladda alla sina tilltänkta produkter med den.

Beror ju på storlek men den går säkert trä igenom och ladda klockan.

Denna var ju cool som alternativ:

  • Medlem
  • 2019-01-14 23:02
Ursprungligen av Redaktionen:

Laddningsstationen Airpower är inte död, och kan börja säljas redan i februari enligt två källor från Apples leverantörskedja.

Läs hela artikeln här

De tänker släppa en produkt 1,5 år efter att den presenterades. Så då måste de ju vara något väldigt speciellt som är extremt svårt att framställa. Men det är ju bara en sketen laddare som kommer ladda långsammare än traditionella laddare.

Sedan på detta tror ni att den kommer landa på 2000 kr eller mer, det är bara absurt. Lägg pengarna på något vettigt istället!

Ursprungligen av kfrid:

De tänker släppa en produkt 1,5 år efter att den presenterades. Så då måste de ju vara något väldigt speciellt som är extremt svårt att framställa.

Tydligen eftersom inget företag lyckats än.

  • Medlem
  • Götene
  • 2019-01-15 04:39

2995:-

149$ i USA

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-01-15 10:00
Ursprungligen av Jonatatatan:

Beror ju på storlek men den går säkert trä igenom och ladda klockan.

Jättepraktiskt, jättesnyggt och väldigt Apple

Ursprungligen av zinned:

Jättepraktiskt, jättesnyggt och väldigt Apple

Magic Mouse 2, mer än så behöver man väl inte säga.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-01-15 10:46
Ursprungligen av keptang:

Magic Mouse 2, mer än så behöver man väl inte säga.
https://www.geek.com/wp-content/uploads/2015/10/magic_mouse_2_charging.jpg

Två fel gör inte ett rätt.

Ursprungligen av keptang:

Magic Mouse 2, mer än så behöver man väl inte säga.
https://www.geek.com/wp-content/uploads/2015/10/magic_mouse_2_charging.jpg

Måste faktiskt försvara den där lösningen. Den må vara ful, men väldigt praktisk. Hade Lightning-porten funnits på framsidan hade nog många låtit sladden sitta i hela tiden. Och laddningen går väl på några minuter?

Ursprungligen av jakobnilsson:

Måste faktiskt försvara den där lösningen. Den må vara ful, men väldigt praktisk. Hade Lightning-porten funnits på framsidan hade nog många låtit sladden sitta i hela tiden. Och laddningen går väl på några minuter?

2 timmar för full laddning har jag för mig.

Ursprungligen av keptang:

2 timmar för full laddning har jag för mig.

Lagom länge för en fikapaus

Ursprungligen av jakobnilsson:

Måste faktiskt försvara den där lösningen. Den må vara ful, men väldigt praktisk. Hade Lightning-porten funnits på framsidan hade nog många låtit sladden sitta i hela tiden. Och laddningen går väl på några minuter?

Bästa vore plats för aa/aaa batterier går fort att byta och mindre krångel med att hitta rätt batteri när de väl är utslitna.
Att ha porten under är bara en dålig kompromiss där design får bestämma för mycket. Men som tur är håller ju trådlösa möss typ minst 2 månader innan batteriet börjar gnälla.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Bästa vore plats för aa/aaa batterier går fort att byta och mindre krångel med att hitta rätt batteri när de väl är utslitna.
Att ha porten under är bara en dålig kompromiss där design får bestämma för mycket. Men som tur är håller ju trådlösa möss typ minst 2 månader innan batteriet börjar gnälla.

Har två stycken Microsoft designer mouse med AAA-batteri.
Den första köpte jag i april och den har inte bett om ett byte än ?

Bevaka tråden