Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skilda stegantal och kilometeravstånd

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har iPhoneX och min fru 8. Vi promenerar mycket tillsammans. Men med skilda resultat både i stegantal, jag färre än hon. och kilometeravstånd, jag kortare än hon. Skilda stegantal kanske jag kan förstå då jag är längre och tar längre steg men varför skilda kilometer. Går det att kalibrerar så vi får samma antal kilometer?
/lbywallin

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-01-14 09:09

Om ni inte använder någon app för att mäta promenaden så gissar den hur långa steg ni tar, tror inte det går att påverka.
Däremot om ni lägger in någon app och startar vid promenader bör ni få samma sträcka.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-01-14 10:43
Ursprungligen av lbywallin:

Jag har iPhoneX och min fru 8. Vi promenerar mycket tillsammans. Men med skilda resultat både i stegantal, jag färre än hon. och kilometeravstånd, jag kortare än hon. Skilda stegantal kanske jag kan förstå då jag är längre och tar längre steg men varför skilda kilometer. Går det att kalibrerar så vi får samma antal kilometer?
/lbywallin

Använder man Apple Watch så går det att nollställa kalibreringen, men jag tror inte att det går om man använder enbart telefonen.

Ursprungligen av lbywallin:

Jag har iPhoneX och min fru 8. Vi promenerar mycket tillsammans. Men med skilda resultat både i stegantal, jag färre än hon. och kilometeravstånd, jag kortare än hon. Skilda stegantal kanske jag kan förstå då jag är längre och tar längre steg men varför skilda kilometer. Går det att kalibrerar så vi får samma antal kilometer?
/lbywallin

Tror inte det går att kalibrera. Kan tipsa om Runkeeper som gratisapp för att mäta längd på promenader.

1
Bevaka tråden