Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netflix höjer priserna igen med ~14-18%

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

https://9to5mac.com/2019/01/15/netflix-price-...

”Reported by CNBC, today’s news is that the same plans will now go from $10.99 to $12.99 and $13.99 to $15.99. That’s a roughly 18% jump for the middle tier plan, and a 14% hike for the premium plan.”

Ursprungligen av Mackan1984:

https://9to5mac.com/2019/01/15/netflix-price-...

”Reported by CNBC, today’s news is that the same plans will now go from $10.99 to $12.99 and $13.99 to $15.99. That’s a roughly 18% jump for the middle tier plan, and a 14% hike for the premium plan.”

Gäller bara amerikanska marknaden. Förhoppningsvis ingen höjning inom snar framtid i Sverige.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-01-15 21:57

Alltid trist med prishöjningar, men det är fortfarande väldigt billigt för vad man får.

Ursprungligen av Abbeonline:

Gäller bara amerikanska marknaden. Förhoppningsvis ingen höjning inom snar framtid i Sverige.

Hur fort gick det förra året innan vi i Sverige drabbades?
Om nån minns ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-16 10:32
Ursprungligen av Mackan1984:

Hur fort gick det förra året innan vi i Sverige drabbades?
Om nån minns ?

Minns inte exakt, men jag vill minnas att det inte tog jättelång tid innan vi fick de höjda priserna i Sverige. Så vi bör veta relativt snart om höjningen även når oss

Ursprungligen av Json_81:

Alltid trist med prishöjningar, men det är fortfarande väldigt billigt för vad man får.

Jo visst är det väl så men börjar komma till en gräns där iaf jag får börja rensa mellan tjänster.
Betalar månadsvis till olika poddar och olika streaming-tjänster.
Har gått om ett klassiskt linjärt tv-paket i kostnad lite väl mycket.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-01-17 08:16
Ursprungligen av Mackan1984:

Jo visst är det väl så men börjar komma till en gräns där iaf jag får börja rensa mellan tjänster.
Betalar månadsvis till olika poddar och olika streaming-tjänster.
Har gått om ett klassiskt linjärt tv-paket i kostnad lite väl mycket.

Jo, man får ju växla lite. Netflix och apple music har jag alltid igång, men HBO är på paus tills april. Amazon video ska aktiveras någon månad eller två framöver.
Storytel byttes mot Audible då jag insåg att jag inte hinner med tillräckligt med böcker. Tar man brittiska audible kostar det ca 95 spänn i månaden för en bok och de är kvar även om man pausar tjänsten.

Ursprungligen av Json_81:

Jo, man får ju växla lite. Netflix och apple music har jag alltid igång, men HBO är på paus tills april. Amazon video ska aktiveras någon månad eller två framöver.
Storytel byttes mot Audible då jag insåg att jag inte hinner med tillräckligt med böcker. Tar man brittiska audible kostar det ca 95 spänn i månaden för en bok och de är kvar även om man pausar tjänsten.

Jo HBO går ju i vågor men glömmer alltid av att pausa den.
Men känner äntligen att de börjar komma med stadiga serier året runt.
Brittisk audible för 95:-/bok lät saftigt ?
Jag kan lyssna klart en bok på ett par arbetsdagar.
Dock blir det mer poddar där men de jag prenumerar på och är intresserad av är för långsamma för mig, så ska nog försöka med ljudböcker igen.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-17 10:07

Jag avslutade nyss HBO för att det för femtioelfte gången i ordningen är så uselt tekniskt att jag inte kan eller vill fortsätta använda den, trots att det finns serier jag verkligen vill se där. Kommer nog koppa på Prime Video igen faktiskt.

För mig är skulle Netflix prishöjning inte vara ett problem. Jag betalar för Netflix (139 kr/månad), Youtube Premium (119 kr/månad) och då 60 kr/månad för Prime Video om jag signar det. Det blir totalt 318 kr/månad, vilket hade kostat mig betydligt mer om jag skulle ha ett traditionellt tv-paket. Och då skulle jag få ett bestämt utbud av kanaler vars innehåll är betydligt sämre än jag får med de här tjänsterna. Bara Youtube Premium i sig är värt den här kostnaden för mig, och med Netflix och Prime Video får jag tillgång till mycket mer bra innehåll än jag någonsin kommer kunna ta del av.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-01-17 10:18
Ursprungligen av Mackan1984:

Brittisk audible för 95:-/bok lät saftigt ?
Jag kan lyssna klart en bok på ett par arbetsdagar.

Jag hade storytel nästan två år och totalt låg jag på mindre än en bok i månaden så för för mig blev deras pris saftigt
Audible har lite erbjudanden ibland också, 2 för 1 t ex. Inte på alla böcker tyvärr men sist var det två som ändå stod på önskelistan.

Ursprungligen av ekloev:

Jag avslutade nyss HBO för att det för femtioelfte gången i ordningen är så uselt tekniskt att jag inte kan eller vill fortsätta använda den...

På vilket sätt?

Själv hade jag jätteproblem med mitt konto för ca två år sedan. Då avinstallerade jag det på samtliga enheter (även ATV), och installerade igen. Sen dess har det fungerat felfritt.
Sen är jag inte helt kompis med gränssnittet, men det är jag inte med Netflix heller.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-17 11:14
Ursprungligen av carlsson:

På vilket sätt?

Själv hade jag jätteproblem med mitt konto för ca två år sedan. Då avinstallerade jag det på samtliga enheter (även ATV), och installerade igen. Sen dess har det fungerat felfritt.
Sen är jag inte helt kompis med gränssnittet, men det är jag inte med Netflix heller.

Oj, var ska jag börja? Det är som att de utformat sina gränssnitt för att aktivt avskräcka användaren från att ta del av innehållet. Jag använder min mediacenter-PC ansluten till min 4K-tv hemma, och webbtjänsten är dels dåligt utformad, och dels använder den Flash utan att vara kompatibel med webbläsarens undantagsfunktion för Flash (därför jag sade upp tjänsten nu). Har också testat att använda HBO på Playstation 4 och på mobilen, den är klart bättre på mobilen men inte heller där är den helt hundra. Och bildkvaliteten är anskrämligt dålig, i serier med mörka scener är de visuella artefakterna och bandingen ruskigt illa.

Om jag via webbgränssnittet går in och tittar på en serie föreslår den nästa gång att jag ska titta på samma avsnitt igen, inte föreslå att jag fortsätter titta på nästa avsnitt. Så jag måste klicka på seriens namn, välja rätt säsong och rätt avsnitt innan jag kan fortsätta titta. Om det är en serie jag håller på att titta på just nu kan jag välja det senaste avsnittet jag tittade på, skippa fram till slutet så den fortsätter spela upp nästa avsnitt. För att vara en tjänst som går ut på att servera film/tv till en publik är den häpnadsväckande dålig måste jag säga.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-01-17 12:20
Ursprungligen av ekloev:

Om jag via webbgränssnittet går in och tittar på en serie föreslår den nästa gång att jag ska titta på samma avsnitt igen, inte föreslå att jag fortsätter titta på nästa avsnitt. Så jag måste klicka på seriens namn, välja rätt säsong och rätt avsnitt innan jag kan fortsätta titta. Om det är en serie jag håller på att titta på just nu kan jag välja det senaste avsnittet jag tittade på, skippa fram till slutet så den fortsätter spela upp nästa avsnitt. För att vara en tjänst som går ut på att servera film/tv till en publik är den häpnadsväckande dålig måste jag säga.

Instämmer. Och klickar man lägg till på sin lista på en serie lägger de in det avsnittet, vem sjutton skulle vilja ha det så?
Netflix är inte fantastisk heller, men ljusår bättre. Tycker fortfarande netflix i apple tv 3 är bästa de gjort.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-17 13:00
Ursprungligen av Json_81:

Instämmer. Och klickar man lägg till på sin lista på en serie lägger de in det avsnittet, vem sjutton skulle vilja ha det så?
Netflix är inte fantastisk heller, men ljusår bättre. Tycker fortfarande netflix i apple tv 3 är bästa de gjort.

Haha, ja det är nästan komiskt hur ogenomtänkt vissa delar av deras gränssnitt är. Vem skulle rimligtvis vilja lägga till ett specifikt avsnitt av en serie i sin lista? Jag kan inte för mitt liv gissa mig till vilken sorts användare som skulle finna det användbart, eller åtminstone mer användbart än att lägga till serien i sin lista.

Jag har aldrig haft några problem med Netflix, vare sig med gränssnittet eller bildkvaliteten (som fortfarande är anskrämligt usel med HBO). Tror bannemig Netflix hade bättre bildkvalitet 2012 än HBO har idag. Det enda jag kan gnälla på med Netflix är väl deras insisterande på att spela upp förtittar på serier i huvudmenyn. Jag är aldrig intresserad av auto-spelande video, oavsett om det handlar om videotjänster eller sociala medier.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-01-17 16:11
Ursprungligen av ekloev:

Jag har aldrig haft några problem med Netflix, vare sig med gränssnittet eller bildkvaliteten (som fortfarande är anskrämligt usel med HBO). Tror bannemig Netflix hade bättre bildkvalitet 2012 än HBO har idag. Det enda jag kan gnälla på med Netflix är väl deras insisterande på att spela upp förtittar på serier i huvudmenyn. Jag är aldrig intresserad av auto-spelande video, oavsett om det handlar om videotjänster eller sociala medier.

Det jag inte gillar med netflix är dels det envisa uppspelad som du nämner, dels att de rekommenderar serier man redan sett / betygsatt och sen är jag inte jätteförtjust i scrollandet runt mellan massa "thumbnails" med kategorier som verkar slumpas ordning på.

Gillade mer hur det var på ATV3 som sagt, menyer med text som man klickade sig vidare i.

Ursprungligen av ekloev:

Jag avslutade nyss HBO för att det för femtioelfte gången i ordningen är så uselt tekniskt att jag inte kan eller vill fortsätta använda den, trots att det finns serier jag verkligen vill se där. Kommer nog koppa på Prime Video igen faktiskt.

För mig är skulle Netflix prishöjning inte vara ett problem. Jag betalar för Netflix (139 kr/månad), Youtube Premium (119 kr/månad) och då 60 kr/månad för Prime Video om jag signar det. Det blir totalt 318 kr/månad, vilket hade kostat mig betydligt mer om jag skulle ha ett traditionellt tv-paket. Och då skulle jag få ett bestämt utbud av kanaler vars innehåll är betydligt sämre än jag får med de här tjänsterna. Bara Youtube Premium i sig är värt den här kostnaden för mig, och med Netflix och Prime Video får jag tillgång till mycket mer bra innehåll än jag någonsin kommer kunna ta del av.

Inte heller en stor fan av HBO tekniska lösning men behåller det till Game of Thrones är klart

Håller med om att HBO är skrämmande dåligt.
Finns dock ett par serier jag uppskattar så behåller det en stund till.
Även om det är ett jäkla pyssel att hitta tillbaka till det avsnitt man råkat somna till när den får rulla vidare...

Netflix behåller jag även om det blir en prishöjning.

Dock så retar jag mig som ni andra på auto-play när man browsar på t.ex. AppleTV och att de har egna thumbnails istället för original för serier och filmer.

Netflix kommer jag behålla vid en eventuell höjning, HBO har jag motvilligt fått igen genom Telia play, deras gränssnitt för HBO är inte bra, men jag tror fan inte det är sämre än deras egna som jag minns det, om inte annat känns allt som ok pris.

1
Bevaka tråden