Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad skulle få dig att uppgradera till ny Iphone?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tycker mig märka på snack runt omkring mig att folk håller fast vid sina mobiler längre och längre. Nya modeller lockar inte lika mycket och kanske finns det en smula miljötänk med i mixen också. Året är nytt och fräscht, det är troligen ganska länge till vi får se någon ny IOS-mobil (om inte Apple överraskar oss alla med någon ersättare till SE här under våren), men konkurrenterna är redan igång med nyheter och vikbara skärmar, 5G och hål i skärmen istället för flärpar verkar vara heta saker för året.

Vad skulle få dig att köpa en ny Iphone i år? Är det någon funktion som du väntar på eller känner du dig ruggigt nöjd med det du har?

Senast redigerat 2019-01-16 14:37

Jag är fortfarande väldigt nöjd med min X som har allt jag behöver och lite till, telefoner har blivit så dyra så har inte viljan att byta varje år längre. Hoppas att det inte kommer något som jag verkligen vill ha nästa gång så jag får fortsätta med Xen

Brukar köpa nytt var tredje år ungefär, så till hösten tänkte jag uppdatera min 7:a.

Kan inte komma på någon realistisk killer-feature som får mig att spontanköpa en ny.
(Det blir när hologramteknik kommer, men som sagt "realistisk" var ordet... )

Ursprungligen av Ida Blix:

Jag tycker mig märka på snack runt omkring mig att folk håller fast vid sina mobiler längre och längre. Nya modeller lockar inte lika mycket och kanske finns det en smula miljötänk med i mixen också. Året är nytt och fräscht, det är troligen ganska länge till vi får se någon ny IOS-mobil (om inte Apple överraskar oss alla med någon ersättare till SE här under våren), men konkurrenterna är redan igång med nyheter och vikbara skärmar, 5G och hål i skärmen istället för flärpar verkar vara heta saker för året.

Vad skulle få dig att köpa en ny Iphone i år? Är det någon funktion som du väntar på eller känner du dig ruggigt nöjd med det du har?

en ny SE eller en annan i samma format.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-01-16 17:35

Jag har en XS Max så svårt att se att Apple hittar på något som får mig att uppgradera. Skulle möjligen vara om jag fortfarande kör telenor med change, men överväger att byta bort det.
Alla större förbättringar jag skulle vilja se ligger i iOS, inte hårdvaran.

Har en Sony Xperia XZ2 android i gott skick. Så troligen ingen uppgradering av mobilen under 2019. Det skulle möjligen vara att det blev nån väldigt bra kampanj på iPhone XR som vad jag förstår har bäst batteritid av de senaste modellerna. Eller nån större uppdatering av iOS som var intressant.

Ursprungligen av ettlångochjobbigtanvändarnamn:

en ny SE eller en annan i samma format.

Samma här. Skärmen kan få vara större men formatet detsamma.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-01-16 20:37

Ett vettigt pris, och eventuellt att min iPhone 6 klappar ihop för gott.

Efter att ha köpt 4, 5, 5s och 6 på releasedagen så har jag inte kunnat motivera ytterligare uppgraderingar med de priser som råder. Nu har jag dessutom fått en XR som jobbtelefon, vilket ytterligare minskar behovet.

Att grabben har börjat köra gokart gör ju inte ekonomin mer gynnsam heller direkt. Men det gäller att prioritera, och kartingen skänker oss oändligt mycket mer glädje än en ny telefon någonsin kan göra.

Ursprungligen av Json_81:

Jag har en XS Max så svårt att se att Apple hittar på något som får mig att uppgradera. Skulle möjligen vara om jag fortfarande kör telenor med change, men överväger att byta bort det.
Alla större förbättringar jag skulle vilja se ligger i iOS, inte hårdvaran.

Samma här! Så hoppfull och peppad på IOS 13!

Har en iPhone 8 Plus nu.

Jag vill återgå till mindre formfaktor och köper inte en ny modell förrän en ny variant av SE (eller motsvarande storlek) släpps.

Ursprungligen av Vassius:

Ett vettigt pris, och eventuellt att min iPhone 6 klappar ihop för gott.

Efter att ha köpt 4, 5, 5s och 6 på releasedagen så har jag inte kunnat motivera ytterligare uppgraderingar med de priser som råder. Nu har jag dessutom fått en XR som jobbtelefon, vilket ytterligare minskar behovet.

Att grabben har börjat köra gokart gör ju inte ekonomin mer gynnsam heller direkt. Men det gäller att prioritera, och kartingen skänker oss oändligt mycket mer glädje än en ny telefon någonsin kan göra.

Ja, att ens nuvarande telefon går sönder eller så är så klart en given anledning till att uppgradera. Vore lite intressant att veta hur ofta det är därför man köpt en ny, jämfört med hur ofta man uppgraderar av annan anledning och typ ger sin gamla till barnen...

Kommer inte uppgradera denna år, är nöjd med min 7:a och med tanke på att priset på en Iphone kommer vara hög i år (pratar om pris vid lansering) så lägger jag dem pengarna på annat. Vi reser mycket vilket gör att jag prioriterar annorlunda nu än jag gjorde förr. 7:ans kamera räcker gott o väl för fina semesterbilder med familjen. Jag använder mobilen egentligen mest för sociala medier och ta mycket kort på kidsen. En mobiltelefon i min värld ska inte kosta mer än max 6900.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2019-01-17 12:00

Jag sålde nyligen min 7+ och köpte istället en SE, eftersom jag vill ha en telefon som får plats i en ficka och inte väger för mycket. På köpet fick jag hörlursuttag, platt baksida och pengar över. Apple behöver erbjuda mindre modeller till ett lägre pris om jag ska stanna kvar som kund när det så småningom är dags att köpa en ny telefon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-01-17 13:56

Är nöjd med min iPhone 6 (!)
Jag har ju en iPad Pro för tyngre iOS-användning. Samt en Apple Watch.

Jag köper en ny iPhone genast (XR kanske) om min iPhone går sönder eller tappas bort. Android-telefoner existerar inte för mig privat, skulle inte ta någon gratis (jag har en gratis från jobbet som inte används). Alla är olika.

Jag uppgraderar en fungerande pryl om den erbjuder en tydlig skillnad i användning som är viktig för mig. Vet inte vad det skulle vara. SL spärröppnare?

Edit: Jo nu vet jag! Om iOS 13 inte fungerar på iPhone 6 så kanske man köper nytt. Hoppas inte Apple läser dessa forumtrådar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-01-17 13:59
Ursprungligen av Ida Blix:

Jag tycker mig märka på snack runt omkring mig att folk håller fast vid sina mobiler längre och längre. Nya modeller lockar inte lika mycket och kanske finns det en smula miljötänk med i mixen också. Året är nytt och fräscht, det är troligen ganska länge till vi får se någon ny IOS-mobil (om inte Apple överraskar oss alla med någon ersättare till SE här under våren), men konkurrenterna är redan igång med nyheter och vikbara skärmar, 5G och hål i skärmen istället för flärpar verkar vara heta saker för året.

Vad skulle få dig att köpa en ny Iphone i år? Är det någon funktion som du väntar på eller känner du dig ruggigt nöjd med det du har?

Jag brukar byta min telefon vartannat år. Men sist hoppade jag över och nu har det gått 4 år men byter nu i vår. Har OLED skärm på min nuvarande Samsung, nöjd med den.

Vad som får mig att byta skulle vara avsevärt bättre batteritid PUNKT. Upp till en vecka en dröm hehehehe men säg 4-5 dagar. Det är viktigt för mig. En betydelse ett relevant incitament för att uppgradera mig. Jag använder Spotify som drar batteri..
Min nuvarande nalle håller en dag på batteriet vilket dom flesta nya mobiler också gör. so what.. kameran på min nuvarande tar okey bilder vilket räcket gott för mig. Betalar inte 15000 kr för att få 3 linser på baksidan mm.. Även om man har sju linser på en mobil så kan man inte jämföra sig med en okey systemkamera i bild kvalitet. .

Jag spelar inga spel så behöver inga värsting processorer i min nalle så varför ska jag byta ??
Har okey storlek på skärmen över 5 tum så 6.4 tum lockar inte det minsta.. telefonen är tillräckligt smidig så det faller där också.
Men visst tar väl ut en iPhone X. nu till våren på mitt abonnemang kostar ju inga stora summor per månad.. men vad ska jag ha den till lol.. säljer väl av den i värsta fall

Magin är borta lite som fanns där i begynnelsen av iPhones ankomst.. så är det bara..

Skippade årets vartannat-års cykel då det blivit för dyrt. Lägre pris skulle göra susen. Så roligt är det inte med en ny telefon

Tycker ändå de senaste iPhone ryktena ser lovande ut:
https://www.phonearena.com/news/apple-iphone-...

Kan de dessutom hålla igen priserna lite så vem vet..

  • Medlem
  • 2019-01-19 09:51

Som de flesta skriver här och allmänt bland användare så har Apple prisat ut sig själv. Sänker de priset får de sålt fler så enkelt är det. Samsung S10 orna kommer att gå samma öde till mötes om de inte anpassar priserna. Fler kameror, fingeravtryckläsare under skärmen, hole punch mm rättfärdigar inte 15000 kr 2019. Samsung har en chans precis som Apple har att ta marknadsandelar med lite mer anpassade priser

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-01-19 18:06

Betydligt snabbare CPU, riktigt bra IBIS (In-Body Image Stabilisation) på alla kameror och lägre pris, max 8 000 kr för 128 GB. Och gärna Touch ID på baksidan. Stort plus hade varit om kontakten på iPhone var helt kompatibel med vanliga Thunderbold dockninsstationer till vanliga Mac:ar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-01-20 09:33

Just nu är det enda skälet att bytta lur är att min iPhone 6 klappar ihop.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2019-01-20 10:42

Tillförlitlig GPS!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-01-20 13:45
Ursprungligen av Ida Blix:

Ja, att ens nuvarande telefon går sönder eller så är så klart en given anledning till att uppgradera. Vore lite intressant att veta hur ofta det är därför man köpt en ny, jämfört med hur ofta man uppgraderar av annan anledning och typ ger sin gamla till barnen...

Ge sin gamla telefon till kidsen hmmmm funkar väl upp till 10 års åldern sen är det kört så passa på Ida så länge det varar. lol....

Har en 8 Plus och tycker den är lite stor, så jag vill nog ha en mindre telefon. Däremot är jag så anti den där notchen, vedervärdig. Så jag vill egentligen vara lite kylig och invänta den första versionen utan notch.

Ursprungligen av Ida Blix:

Samma här! Så hoppfull och peppad på IOS 13!

Kanske lite OT.
Men hoppas iOS 13 ger gest stöd för alla iPhone’s, då jag prova de på en iPhone X vilket var sjukt nice att navigera med, skulle va kul om äldre också fick stöd för de.

OnT
Annars är det inte allt för mycket som händer numera på hårdvarufronten, nu är de mer finjusteringar man får inte den wow känslan som inföll för 10-15 år sen när de kom en ny mobil.

Bytte nyss från SE till en 7, då jag ville ha större skärm, så nästa update blir en lur med full skärm.

Har ytterst svårt att tänka mig att något skulle få mig att byta ut min XS Max i år. Det enda jag kan tänka mig är om det skulle komma en liknande telefon med dubbla batteritiden jämfört med XS Max. Men det kommer ju garanterat inte hända, så jag kommer behålla min nuvarande minst till nästa års release.

1
Bevaka tråden