Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NAS-disk ansluten till nätverk

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill kunna ansluta min Macbook till min NAS-disk för att kunna göra backup. Problemet är att jag har en router som inte har en nätverkskontakt utan är en 4g router

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-01-17 21:37

Det finns NAS-enheter som kan använda en wifi-dongle, vad har du för NAS?

En Western Digital My Cloud

Senast redigerat 2019-01-17 23:53
Ursprungligen av Stenis49:

En Wetern Digital My Cloud

Ursprungligen av Stenis49:

Western Digital

Off topic-tips:

Det går att redigera inlägg.
Man behöver inte skriva ytterligare ett inlägg, bara för att man stavade lite fel i föregående inlägg.

On topic:

Det har funnits många olika My Cloud genom åren. För att säkert kunna utröna vad den kan eller inte kan göra, så tror jag att det hade varit bra med en modellbeteckning.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Off topic-tips:

Det går att redigera inlägg.
Man behöver inte skriva ytterligare ett inlägg, bara för att man stavade lite fel i föregående inlägg.

On topic:

Det har funnits många olika My Cloud genom åren. För att säkert kunna utröna vad den kan eller inte kan göra, så tror jag att det hade varit bra med en modellbeteckning.

Lättast är nog att installera nåt sånt här: https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natv...
Du får då ställa in den att ansluta till det trådlösa nätverk din 4G router skapar och plugga in nätverkskabeln från din MyCloud i den. Själva utökningen av det trådlösa kan du strunta i och istället använda den som ett sätt att ansluta trådlöst för en maskin som bara har trådat.

1
Bevaka tråden