Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows 10 Mobile får inga fler uppdateringar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I december är det slut på säkerhetsuppdateringar och annan support för operativsystemet Windows 10 Mobile. Microsoft rekommenderar istället Android eller IOS för de som ska skaffa mobil.

Läs hela artikeln här

Brinnande plattform, Nokia...

Trist. Nu när det bara återstår två spelare på planen märks det tydliga oligopolfasoner - se bara på googles senaste applefascistiska inspelningsdrag.

Tråkigt, jag tycker Windows Phone 8 var bra. Särskilt med den sista 8.1 uppdateringen, då hade de även kommit upp i marknadsandelar i många länder i nivå med iOS. Men Windows 10 Mobile var rena katastrofen med mycket buggar. Där förlorade Microsoft slaget om mobilmarknaden. Men de har sig själva att skylla.
Går inte riva ner allt och bygga upp på nytt hur många gånger som helst innan användare och utvecklare tröttnar.

Ursprungligen av johnh3:

Tråkigt, jag tycker Windows Phone 8 var bra. Särskilt med den sista 8.1 uppdateringen, då hade de även kommit upp i marknadsandelar i många länder i nivå med iOS. Men Windows 10 Mobile var rena katastrofen med mycket buggar. Där förlorade Microsoft slaget om mobilmarknaden. Men de har sig själva att skylla.
Går inte riva ner allt och bygga upp på nytt hur många gånger som helst innan användare och utvecklare tröttnar.

Jag körde wp från 7,0 till 8.1 och tyckte det var skitbra riktigt bra prestanda trots låga specifikationer. Testade aldrig win 10 mobile tråkigt att det var kass.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Jag körde wp från 7,0 till 8.1 och tyckte det var skitbra riktigt bra prestanda trots låga specifikationer. Testade aldrig win 10 mobile tråkigt att det var kass.

Efter några uppdateringar var Windows 10 Mobile ok. Men då hade de flesta redan lämnat plattformen. Microsoft mobilerna som kom efter Nokia var inte så inspirerande heller. Plastiga och kändes inte alls premium.

Tror Microsofts chans att stanna kvar inom det mobila hade varit Nokias lösning. De släppte en lite modifierad android version med Windows appar förinstallerade:
https://www.theverge.com/2014/2/24/5440498/no...

Vad jag kom ihåg sålde X serien rätt bra under den korta tid dessa mobiler fanns.

1
Bevaka tråden