Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi kikar på Honor View 20 i Paris i kväll

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Andreas flyger till Paris för att titta på Honors senaste telefon, som skryter med både skärmhål och 48 megapixlars kamera.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2019-01-21 19:53

intéressant de voir si le trou de l'écran est perçu comme meilleur ou pire que la prise de capteur ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-21 20:45
Ursprungligen av PaO:

intéressant de voir si le trou de l'écran est perçu comme meilleur ou pire que la prise de capteur ?

Min franska är ytterst begränsad, men jag tror att det står något i stil med "det ska bli intressant att se om skärmhålet uppfattas som bättre än sensorflärpen"? Om det stämmer håller jag med, ska bli intressant att se i praktiken. Rent konceptuellt tycker jag väl inte att det löser något, men jag har å andra sidan inte något problem med ett skärmhål. Ska bli särskilt intressant att se hur det hanteras av deras mjukvara för allt från appar till video och spel som körs i fullskärm.

Ursprungligen av ekloev:

Min franska är ytterst begränsad, men jag tror att det står något i stil med "det ska bli intressant att se om skärmhålet uppfattas som bättre än sensorflärpen"? Om det stämmer håller jag med, ska bli intressant att se i praktiken. Rent konceptuellt tycker jag väl inte att det löser något, men jag har å andra sidan inte något problem med ett skärmhål. Ska bli särskilt intressant att se hur det hanteras av deras mjukvara för allt från appar till video och spel som körs i fullskärm.

Det verkar ju sno betydligt mindre utrymme vilket är bra. På min mate 20 finns inget utrymme kvar till notiser om man har klocka batteri wifi, bt, nfc och dual sim där uppe. Men bästa vore om tillverkarna struntade i att göra flärp/hål bara för att det ska se modernt ut.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-21 21:10
Ursprungligen av Jonatatatan:

Det verkar ju sno betydligt mindre utrymme vilket är bra. På min mate 20 finns inget utrymme kvar till notiser om man har klocka batteri wifi, bt, nfc och dual sim där uppe. Men bästa vore om tillverkarna struntade i att göra flärp/hål bara för att det ska se modernt ut.

Det är sant, bra poäng. Hur skulle du hellre vilja ha det, en traditionell ram runt skärmen med kamera och sensorer eller en mekanisk skjutmekanism som skjuter fram ett bakstycke med kameror och sensorer (likt den i Xiaomi Mi Mix 3)?

Ursprungligen av ekloev:

Det är sant, bra poäng. Hur skulle du hellre vilja ha det, en traditionell ram runt skärmen med kamera och sensorer eller en mekanisk skjutmekanism som skjuter fram ett bakstycke med kameror och sensorer (likt den i Xiaomi Mi Mix 3)?

Skjutmekanism går bort för mig eftersom jag nyttjar kameran för o låsa upp. Men en kant har jag inget emot om det görs snyggt ( likt samsung s9 inte iPhone 8) hoppas på att detta är något som är löst till nästa gång jag ska uppgradera.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-22 11:42
Ursprungligen av Jonatatatan:

Skjutmekanism går bort för mig eftersom jag nyttjar kameran för o låsa upp. Men en kant har jag inget emot om det görs snyggt ( likt samsung s9 inte iPhone 8) hoppas på att detta är något som är löst till nästa gång jag ska uppgradera.

Jag kan hålla med om det, jag har inget emot flärpen som så men tycker inte heller den löser något akut behov, en ganska smal ram runt skärmen med kamerahål och sensorer skulle nog vara smidigare än både flärp och skärmhål för min del. Men, telefontillverkare behöver kunna skryta med skärmens högsta procentuella täckning av framsidan, då går det inte för sig att han en kant runt skärmen

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-22 11:46

En sak jag tycker ska bli intressant att testa på är kameralösningen. Honor View 20 använder bara en kamera på 48 megapixel, men de använder olika sensorer som kallas ToF (time of flight) för att mäta avstånd och diverse andra parametrar. Mjukvaran använder sedan den informationen för att bearbeta bildinformationen från den högupplösta sensorn och skapar effekter som bokeh-djupeffekt, zooma, med mera. Lite som ett mellanting mellan vad Google gör mestadels med algoritmer och vad andra telefontillverkare gör med en massa kameror. Är något skeptisk till att de kan använda en så högupplöst sensor utan att resultaten blir skakiga i svag belysning, men det ska hårdtestas när jag fått leka med telefonen några dagar.

Jag är extremt skeptisk till nyttan med 48 Megapixel på en så liten sensor och objektiv...

1
Bevaka tråden