Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone XR/XS värt det?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag överväger för tillfället att byta ut min två år gamla S8+ och är sugen på att testa en iPhone igen (senaste jag hade va någon av 3ans modeller) men är lite osäker pga priset på dom. Jag förstår att det är en väldigt individuell fråga men ni som har någon av dom, tycker ni att dom är värda sitt pris?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-01-24 20:37

Jag har en 7+ som fungerar finfint och tycker inte det är värt att uppgradera, min 2år gamla iPhone fixar allt, varken seg eller någon begränsning.
Du som har Android, ja för dig tycker jag det är värt en kroppsdel att få byta till en säker plattform

Står det mellan XR och XS, så hade jag valt XR. Billigare men framförallt bäst batteritid.

En styck XR är nu beställd. Det ska bli väldigt spännande att testa ios igen efter så pass många år. Riktigt kul.

Jag tror att du blir nöjd. Faceid är en helt annan upplevelse än touchid

Ursprungligen av infelix:

En styck XR är nu beställd. Det ska bli väldigt spännande att testa ios igen efter så pass många år. Riktigt kul.

Hade jag bytt iPhone i år hade jag också valt XR ?

  • Medlem
  • 2019-02-17 15:02
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror att du blir nöjd. Faceid är en helt annan upplevelse än touchid

Håller fullständigt med! Touch ID felade aldrig. Men med Face ID är det 50/50 om det ska fungera eller ej. Man måste hålla telefonjäveln exakt på nanometern samma avstånd som när man en gång ställde in det. Och så måste man alltid göra konstiga grimaser och rynka näsa och panna, annars misslyckas det alltid! (Nej, självklart förvrängde jag inte ansiktet när telefonen scannade för Face ID en gång i tiden, och jag har dessutom läst in nyllet två gånger!)
Touch ID, det var tider det!

Ursprungligen av Dalle:

Håller fullständigt med! Touch ID felade aldrig. Men med Face ID är det 50/50 om det ska fungera eller ej. Man måste hålla telefonjäveln exakt på nanometern samma avstånd som när man en gång ställde in det. Och så måste man alltid göra konstiga grimaser och rynka näsa och panna, annars misslyckas det alltid! (Nej, självklart förvrängde jag inte ansiktet när telefonen scannade för Face ID en gång i tiden, och jag har dessutom läst in nyllet två gånger!)
Touch ID, det var tider det!

Jag har inte upplevt sådana problem som du beskriver. Alla mina bekanta som har faceid enheter är väldigt nöjda

Det fungerar med solglasögon, utan solglasögon, med hatt, utan hatt etc

Har du provat med att slå av kravet på ”uppmärksamhet” (dvs ”ögonkontakt”)?

Jag har också stängt av uppmärksamhet ( på faceid ) och det fallerar kanske en gång på 20.

Har läst och hört extremt få rapporter om fallerande Face ID. Min uppfattning är att det är kanonbra!?

Ursprungligen av Dalle:

Håller fullständigt med! Touch ID felade aldrig. Men med Face ID är det 50/50 om det ska fungera eller ej. Man måste hålla telefonjäveln exakt på nanometern samma avstånd som när man en gång ställde in det. Och så måste man alltid göra konstiga grimaser och rynka näsa och panna, annars misslyckas det alltid! (Nej, självklart förvrängde jag inte ansiktet när telefonen scannade för Face ID en gång i tiden, och jag har dessutom läst in nyllet två gånger!)
Touch ID, det var tider det!

Märkligt.
För mig felar touch-id på min iPad oftare än face-id på iPhonen.
Kan ha både solbrillor/skyddsglasögon/keps/hjälm osv.
Den felar ju när man råkar hålla den i landskap eller när den tänds vid fel tillfälle som i fickan eller när man fipplar efter den i soffan.

  • Medlem
  • 2019-02-17 19:21
Ursprungligen av BlackSmp:

Har du provat med att slå av kravet på ”uppmärksamhet” (dvs ”ögonkontakt”)?

Ska prova det. Tack för tipset!

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-02-18 23:01

Touch ID funkar ju inte med handskar eller när fingret är minsta lilla fuktigt. Jag la in ett finger från en skinnhandske med touchfunktion en gång men den slets rätt fort så touch ID inte längre kände igen den. Face ID funkar visserligen inte jättebra med hjälm men jag la faktiskt in min fullface-cykelhjälm som andra ansikte och efter det fungerar det bra även i cykelbacken. Synd att jag inte kan lägga in slalomhjälmen med utan att nollställa face-id helt och börja om.

Ursprungligen av Dalle:

Håller fullständigt med! Touch ID felade aldrig. Men med Face ID är det 50/50 om det ska fungera eller ej. Man måste hålla telefonjäveln exakt på nanometern samma avstånd som när man en gång ställde in det. Och så måste man alltid göra konstiga grimaser och rynka näsa och panna, annars misslyckas det alltid! (Nej, självklart förvrängde jag inte ansiktet när telefonen scannade för Face ID en gång i tiden, och jag har dessutom läst in nyllet två gånger!)
Touch ID, det var tider det!

Håller inte med, jag har läst in mitt ansikte i ljus omgivning och även i lite mörkar omgivning och så länge det inte är bläcksvarta så fungerar det super bra för mig.

Har en XS

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-03-11 17:23
Ursprungligen av Dalle:

Håller fullständigt med! Touch ID felade aldrig. Men med Face ID är det 50/50 om det ska fungera eller ej. Man måste hålla telefonjäveln exakt på nanometern samma avstånd som när man en gång ställde in det. Och så måste man alltid göra konstiga grimaser och rynka näsa och panna, annars misslyckas det alltid! (Nej, självklart förvrängde jag inte ansiktet när telefonen scannade för Face ID en gång i tiden, och jag har dessutom läst in nyllet två gånger!)
Touch ID, det var tider det!

Jag har inga problem, det funkar även i en Brodithållare i bilen, med ett helt annat avstånd.

1
Bevaka tråden