Android "Q" – vilka är era önskemål?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-02-05 08:42

Hack i häl på vår tråd om önskemål för IOS 13 ska vi så klart sammanställa vad vi har för önskemål för nästa version av Android, som fortfarande går under kodnamnet Q. Vad vi vet om systemet så här långt är att det ska stöda ett genomgående mörkt tema, och erbjuda en del smärre funktionstillägg, men inget revolutionerande stort är bekräftat än så länge.

• För mig personligen ser jag inte mest fram emot nya funktioner, även om ett mörkt tema definitivt lockar, utan snarare ett upp till bevis för Project Treble. Detta lovade att systemuppdateringar från och med Android 9 Pie skulle vara lättare för telefontillverkarna att få till då systemet delas upp i lager som ska göra det lättare att uppdatera systemet utan att leverantörsanpassningarna går sönder. Om vi ser lika dålig uppdateringstakt för Android Q som med tidigare systemversioner kommer jag bli besviken. Det är också upp till bevis för telefontillverkarna som ska ta till sig Project Treble-strukturen i hur de bygger sin mjukvara.

• Det hade också varit fasligt trevligt om Google kunde få fram ett riktigt alternativ till Airdrop. Android Beam och appar som Airdroid i all ära, de är inte lika smidiga som Airdrop och jag tycker det är fasligt smidigt att bara skicka över bilder och videoklipp både privat och i jobbet. Om det så skulle kräva att jag installerar en tjänst och mjukvara på datorerna är jag ok med det, bara det fungerar lika smidigt.

Vad vill ni helst se i Android Q?

Senast redigerat 2019-02-11 14:52
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-02-05 10:55

Det är så länge sen jag använde android att jag inte riktigt vet vad som finns och vad jag velat ha, men något jag skulle vilja se om jag någon gång ska överväga att ”byta sida” är det här:

Ursprungligen av ekloev:

[li]För mig personligen ser jag inte mest fram emot nya funktioner, även om ett mörkt tema definitivt lockar, utan snarare ett upp till bevis för Project Treble. Detta lovade att systemuppdateringar från och med Android 9 Pie skulle vara lättare för telefontillverkarna att få till då systemet delas upp i lager som ska göra det lättare att uppdatera systemet utan att leverantörsanpassningarna går sönder. Om vi ser lika dålig uppdateringstakt för Android Q som med tidigare systemversioner kommer jag bli besviken. Det är också upp till bevis för telefontillverkarna som ska ta till sig Project Treble-strukturen i hur de bygger sin mjukvara.[/li]

Senast redigerat 2019-02-05 11:58
  • Redaktör
  • Sollentuna
  • 2019-02-05 11:38

Android P känns ju fortfarande nytt för någon lite utomstående som mig eftersom det i princip bara dykt upp i riktigt nya telefoner. Så jag hoppas också att de får ordning på utrullningen till äldre enheter så att vi får se "adoption rates" mer lika de för nya IOS-enheter.

1
Bevaka tråden