Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

5 miljoner kunder betalar för G Suite

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Googles moderbolag Alphabet lämnade nyligen kvartalsrapport för sista kvartalet 2018. Sundar Pichai berättade då att det i slutet av 2018 fanns hela 5 miljoner betalande G Suite-kunder, en ökning med en miljon nya kunder.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • International user
  • 2019-02-05 11:07

Tänk att man måste betala för en tjänst för att möjligen få en fungerande kalender.

Varken Microsoft eller Apple kräver betalt för detta. Det som dessutom gör en furundrad är att alla stöder samma kalender, men Google stänger ner sin.
Apple kräver dock minst en Apple pryl för sina tjänster.
Medan MS enbart kräver ett konto hos dem.
Google kräver konton för samtliga inblandade, samt det ser osäkert ut hurvida det ens kommer att fungera utan G-Suite.

Google är som de gamla telefon operatörerna i USA innan iPhone kom med AT&T.

Ursprungligen av juanito:

Tänk att man måste betala för en tjänst för att möjligen få en fungerande kalender.

Varken Microsoft eller Apple kräver betalt för detta. Det som dessutom gör en furundrad är att alla stöder samma kalender, men Google stänger ner sin.
Apple kräver dock minst en Apple pryl för sina tjänster.
Medan MS enbart kräver ett konto hos dem.
Google kräver konton för samtliga inblandade, samt det ser osäkert ut hurvida det ens kommer att fungera utan G-Suite.

Google är som de gamla telefon operatörerna i USA innan iPhone kom med AT&T.

Det krävs väl bara ett gratis Gmail-konto för att få tillgång till Googles kalender? G Suite ska väl heller inte stängas ned?

Kört G Suite sen det kom, fantastiskt bra, aldrig något strul med tjänsterna.

Ursprungligen av juanito:

Tänk att man måste betala för en tjänst för att möjligen få en fungerande kalender.

Varken Microsoft eller Apple kräver betalt för detta. Det som dessutom gör en furundrad är att alla stöder samma kalender, men Google stänger ner sin.
Google kräver konton för samtliga inblandade, samt det ser osäkert ut hurvida det ens kommer att fungera utan G-Suite.

Va?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-02-05 11:32
Ursprungligen av keptang:

Kört G Suite sen det kom, fantastiskt bra, aldrig något strul med tjänsterna.

Va?

Det enda jag tycker är struligt med G Suite är hur dessa konton inte stöds i exempelvis Google Assistant. Håller på och testar Google Home Hub där hemma och kalendern är tom eftersom jag nästan inte har något i min privata kalender, bara i jobbkalendern (som är G Suite). Det får Google verkligen styra upp, annars är jag toknöjd.

@juanito det är ingen skillnad mellan dem, utöver att Google Calendar-appen kräver ett konto (vilket inte är så konstigt förvisso). Vilken tjänst menar du att de lägger ner?

Ursprungligen av ekloev:

Det enda jag tycker är struligt med G Suite är hur dessa konton inte stöds i exempelvis Google Assistant. Håller på och testar Google Home Hub där hemma och kalendern är tom eftersom jag nästan inte har något i min privata kalender, bara i jobbkalendern (som är G Suite). Det får Google verkligen styra upp, annars är jag toknöjd.

Det håller jag med om, vi seriösa betalande kunder får allting sist.
Använder dock mitt konto med Google Assistant, på telefonen då.

Senast redigerat 2019-02-05 12:44
  • Medlem
  • International user
  • 2019-02-05 13:33
Ursprungligen av Ida Blix:

Det krävs väl bara ett gratis Gmail-konto för att få tillgång till Googles kalender? G Suite ska väl heller inte stängas ned?

Försök få den att fungera med någon som inte har ett google konto. Inga problem med varken MS eller Apple.

  • Medlem
  • International user
  • 2019-02-05 13:35
Ursprungligen av ekloev:

Det enda jag tycker är struligt med G Suite är hur dessa konton inte stöds i exempelvis Google Assistant. Håller på och testar Google Home Hub där hemma och kalendern är tom eftersom jag nästan inte har något i min privata kalender, bara i jobbkalendern (som är G Suite). Det får Google verkligen styra upp, annars är jag toknöjd.

@juanito det är ingen skillnad mellan dem, utöver att Google Calendar-appen kräver ett konto (vilket inte är så konstigt förvisso). Vilken tjänst menar du att de lägger ner?

Jag vet att tekniskt är det ingen skillnad, tacka Apple för det förresten. Men du själv nämner problemet.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-02-05 13:40
Ursprungligen av juanito:

Jag vet att tekniskt är det ingen skillnad, tacka Apple för det förresten. Men du själv nämner problemet.

Är inte riktigt med på vad det är jag ska tacka Apple för?

  • Medlem
  • International user
  • 2019-02-05 14:37
Ursprungligen av ekloev:

Är inte riktigt med på vad det är jag ska tacka Apple för?

Deras jobb med caldav och att få cross platform funktionalitet med iCalendar.

lite del info
https://tools.ietf.org/html/rfc4791

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-02-05 14:58
Ursprungligen av juanito:

Deras jobb med caldav och att få cross platform funktionalitet med iCalendar.

lite del info
https://tools.ietf.org/html/rfc4791

Ja det finns absolut bra jobb som Apple ska ha cred för, precis som att Google ska ha cred för att tagit webbtjänster till en ny nivå och ökat molnlagringskapaciteten vilket övriga aktörer sedan följde efter. Båda företagen har gjort viktiga insatser för vår digitala vardag!

  • Medlem
  • International user
  • 2019-02-05 15:03
Ursprungligen av ekloev:

Ja det finns absolut bra jobb som Apple ska ha cred för, precis som att Google ska ha cred för att tagit webbtjänster till en ny nivå och ökat molnlagringskapaciteten vilket övriga aktörer sedan följde efter. Båda företagen har gjort viktiga insatser för vår digitala vardag!

Utan det där hade Exchange varit det enda alternativet, minns än när jag med Nokia såg till att få calender sync mellan Apple och Exchange, vilket gav mig "moln" tillgång till mina aktiviteter via wifi sync mellan telefonen på jobbet och hemma.
Exchange kalender slutade arbeta dock och fick mer eller mindre om installeras var annan vecka.

1
Bevaka tråden