Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac 21,5” - Vilken SSD passar?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har en iMac 21,5” late 2012 (tunna modellen) som idag har en 1TB vanlig HDD. Tänkte byta ut sen till en SSD.
Det lättaste är väl att byta ut den gamla 2,5” disken, men jag har efter lite googlande förstått att det ev. finns plats för en SSD likt den som sitter i bl.a. MacBook Pro.

Finns denna anslutning i denna dator och i så fall vilken modell på disk kan tänkas passa?

https://eshop.macsales.com/installvideos/imac...

Känns som en ganska komplicerad operation...

Senast redigerat 2019-02-05 22:01
Ursprungligen av Erikfridell:

Vi har en iMac 21,5” late 2012 (tunna modellen) som idag har en 1TB vanlig HDD. Tänkte byta ut sen till en SSD.
Det lättaste är väl att byta ut den gamla 2,5” disken, men jag har efter lite googlande förstått att det ev. finns plats för en SSD likt den som sitter i bl.a. MacBook Pro.

Finns denna anslutning i denna dator och i så fall vilken modell på disk kan tänkas passa?

Jo skulle nog inte ta mig ann detta. Förutom hur komplicerat det är att ta isär datorn, så tror jag det är nått jux med att hårddisken behöver en temp-kontroller, annars kommer fläkten gå på max konstant.

Jag har en iMac med HHD, men har en thunderbolt SSD kopplad externt som jag har OSX på och det går hur bra och fort som helst.

Ursprungligen av paulreedsmith:

Jo skulle nog inte ta mig ann detta. Förutom hur komplicerat det är att ta isär datorn, så tror jag det är nått jux med att hårddisken behöver en temp-kontroller, annars kommer fläkten gå på max konstant.

Jag har en iMac med HHD, men har en thunderbolt SSD kopplad externt som jag har OSX på och det går hur bra och fort som helst.

Jag har full koll på hur man gör, så det behöver jag ingen information om. Tack ändå.

Disken är nu utbytt och minnet uppgraderat.

Trevlig helg!

Senast redigerat 2019-02-08 18:43
1
Bevaka tråden