Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inspiration grafisk design - på TV

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2019-02-06 13:55

Hej! Tidigare fanns det ju en grafisk design-kanal här, men den hittar jag inte längre. Så testar här.

Jag arbetsleder en avdelning med grafiska designers (och är själv en). Vi har en TV här som vi hittills kört tråkiga diagram osv på. Jag skulle vilja ha något bra att rulla igång när vi inte har något annat speciellt att visa. Jag vet inte exakt vad men jag tänker kanske något inspirerande som triggar kreativiteten lite Och gärna något som funkar utan ljud. Alla tips är välkomna!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-02-06 17:17

Halloj, fungerar ett bildspel el dyl? Programmet Förhandsvisning i helskärmsläge o egenproducerade alster eller inspirationsbilder i en gemensam folder åtkomligt över LAN. Engagera kollegorna i uppdatering av materialet med chans till Show-Off 8-)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-02-06 18:45
  • Medlem
  • Växjö
  • 2019-02-07 14:39

Ja, det är min fråga du länkat till Men det är inte hur man rent tekniskt gör det som jag undrar över här - utan söker efter bra innehåll. Mest något fluffigt och härligt som är ögongodis för en grafisk designer

Har sökt en del på youtube och hittat några bra grejer - långa timelapse över ett magazin som blir layoutat, en illustration som byggs upp, "20 tips i photoshop" osv osv.

1
Bevaka tråden