Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn startar om vid vila

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iMac av senare årsmodell, 10.14, som startar om när den går i vila. Dvs jag går på lunch, och vare sig jag aktivt sätter den i vila eller låter den vara så att den själv går i vila efter en kvart, så har den startat om när jag kommer tillbaka och stannat vid logginfönstret. Om något hindrade den från att starta om (osparat t.ex.) så finns en sån skylt och datorn har inte startat om.
Om jag tänker efter så har den varit så här rätt länge men först nu har jag börjat fundera.
Tittar jag i systeminställningarna ser jag inget om omstart där på Strömspar.
Har jag någon fel inställning eller är det fel på datorn?

Ursprungligen av matshell:

Jag har en iMac av senare årsmodell, 10.14, som startar om när den går i vila. Dvs jag går på lunch, och vare sig jag aktivt sätter den i vila eller låter den vara så att den själv går i vila efter en kvart, så har den startat om när jag kommer tillbaka och stannat vid logginfönstret. Om något hindrade den från att starta om (osparat t.ex.) så finns en sån skylt och datorn har inte startat om.
Om jag tänker efter så har den varit så här rätt länge men först nu har jag börjat fundera.
Tittar jag i systeminställningarna ser jag inget om omstart där på Strömspar.
Har jag någon fel inställning eller är det fel på datorn?

Ja detta är nog en av många buggar som går runt nu. Har upplev det du beskriver några gånger senaste tiden. Men det verkar bara hända om jag låter dator vara orörd i en längre period, säg över 24h.

Jag har även problem på båda mina macbooks att dom ibland inte går i vila när jag stänger locket, utan bara fortsätter vara på, och så när jag öppnar locket dagen efter finns det inget batteri i datorn. Gör mig fullständigt vansinnig då jag försöker sköta batteriet på mina datorer, och vet av erfarenhet att just urladdning slitter på batteriets kapacitet.

1
Bevaka tråden