Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Android Q kan få rejält stöd för meddelandetekniken RCS

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

RCS-stödet kan ge årets Android-upplaga Imessage-liknande meddelanden, men detta hänger på att operatörerna i så fall också skulle hoppa på tåget.

Läs hela artikeln här

Jag tror det kan vara fördel med en gemensam standard. Samsung är med på RCS tåget med Google, det är den största tillverkaren så det har betydelse.
Sen vet man inte hur Facebook gör med WhatsApp i framtiden heller. De kanske vill sälja data eller fylla den med reklam för att tjäna pengar.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-02-11 14:56
Ursprungligen av johnh3:

Jag tror det kan vara fördel med en gemensam standard. Samsung är med på RCS tåget med Google, det är den största tillverkaren så det har betydelse.
Sen vet man inte hur Facebook gör med WhatsApp i framtiden heller. De kanske vill sälja data eller fylla den med reklam för att tjäna pengar.

Nej visst är det så, samtidigt tror jag att det kommer finnas alternativa sociala meddelandetjänster som står redo att ta över om Facebook skulle sätta foten i munnen med de egna tjänsterna. Jag kan tycka att det borde ligga i operatörernas intresse att gå över till RCS, det borde inte vara smidigare att hålla gamla MMS-tjänster igång i nätverket för de få som faktiskt skickar sådana. Att släppa på ett modernare system som låter användarna skicka format som inte kräver specifikt stöd i nätverket borde gagna alla kan jag tycka, men det kanske är andra faktorer som gör operatörerna tveksamma här.

Läste att Samsung senaste uppdatering för S9 modellerna har stöd för RCS som artikeln handlar om:
https://www.gsmarena.com/tmobiles_samsung_gal...

Så man får hoppas att de flesta telefonbolag implementerar det.?
T-Mobile i USA som en av de första.

1
Bevaka tråden