Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google avslöjar specifikationer för Nokia 9 Pureview

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nokia förväntas presentera Nokia 9 Pureview – en mobil med hela fem kameror på baksidan – under MWC i Barcelona, men redan nu vet vi lite mer då en del specifikationer har läckt ut via Googles webbplats.

Läs hela artikeln här

Den ryktas ha förra årets processor Snapdragon 845. Medan alla andra konkurrenter kommer ha 855. Så redan där känner jag mig tveksam till den.
4 GB ram/primärminne för ett flaggskepp under 2019 känns något snålt också.

Men imponerar kameran så kanske det uppväger.

Hur många kameror har smartmobilen om tio år?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-02-12 17:41
Ursprungligen av Zeugma:

Hur många kameror har smartmobilen om tio år?

Haha, ja, det kanske blir som dubbleringen för varje ruta på schackbrädet...
Det vore spännande att få veta varför just fem kameror skulle vara en bra lösning.

Det finns ett kameramärke som heter Light. Tror inte den blev en kommersiell framgång. Men jag har för mig att de har hjälpt Nokia med kameralösningen:
https://light.co/camera

Men Pixel mobilerna är ju bra med bara en kameralins.
Så varför så många skulle behövas har jag svårt att se?
Men man får väl se när Nokia 9 finns i händer på testare vad de säger.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-02-13 14:45
Ursprungligen av johnh3:

Den ryktas ha förra årets processor Snapdragon 845. Medan alla andra konkurrenter kommer ha 855. Så redan där känner jag mig tveksam till den.
4 GB ram/primärminne för ett flaggskepp under 2019 känns något snålt också.

Men imponerar kameran så kanske det uppväger.

Samtidigt kanske man ska se det från perspektivet: Snapdragon 845 är knappast en långsam krets, och Nokia kanske kan köpa den billigare än i fjol nu när Snapdragon 855 säljs in som prestandakretsen. En 845 med 4 gigabyte primärminne är fortfarande bra med kräm, särskilt när man kör en i princip obefläckad Android 9-installation.

Men de fem kamerorna ska bli väldigt intressant att se hur lyckade de blir som helhetslösning. Min spontana känsla är att det förmodligen skulle vara bättre att investera ordentligt i riktigt lyckade algoritmer runt en eller två kameror likt Google Pixel, men Nokia kanske planerar en nyskapande funktion runt de fem kamerorna som jag inte kan föreställa mig. Ska bli intressant att se under MWC!

1
Bevaka tråden